دانلود مقاله تولید برق از زباله

دانلود مقاله تولید برق از زباله (تولید انرژی الكتریكی از نیروگاهای زباله سوز) با بهترین کیفیت به قیمت ۳۰۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

چکیده
اهمیت روز افزون انرژی و هزینه های مرتبط با آن باعث روی آوردن جامعه بشری به راهکارهای نوین برای تولید انرژی شده است. یکی از این راه حلها تولید انرژی از زباله است. این روش علاوه بر فواید فراوانی که در بحث تولید انرژی دارد مشکل دفن زباله ها و مشکلات زیست محیطی ناشی از آن را نیز حل میکند. نیروگاه های زباله سوز در جهان جایگاه ویژهای در بحث مدیریت پسماند به خود اختصاص داده اند، همچنین در ایران نیز در سالهای اخیر اقداماتی جهت تأسیس این نیروگاهها صورت گرفته است.

مقدمه
با افزایش قیمت نفت طی سالهای ۴۸۰۷ تا ۴۸۹۷ تصمیم به جایگزینی این سوخت با منابع جدید انرژی گرفته شد. در این میان زباله های شهری با توجه به ارزش حرارتی بالایی که دارند به عنوان یکی از منابع تولید انرژی مورد توجه قرار گرفتند.)فاطمه هادی، ۸۴)
از طرفی زباله سوزها با توجه به افزایش حجم زباله ها و مشکلات دفع آن و مشکلات زیست محیطی ناشی از دفن آنها توسعه پیدا کردند. اما با توجه به اهمیت روز افزون یافتن منابع جدید انرژی تأسیسات تولید و استحصال انرژی نیز به این سیستمها الحاق گردیدند.

امروزه در کشورهای صنعتی از مشکلات ناشی از مدیریت نامناسب پسماند آگاهی یافته اند و در خصوص مدیریت منسجم پسماندهایشان، روشهای قابل قبول از لحاظ زیست محیطی مثل بازیافت، زباله سوزی، کم پوست و در نهایت دفن را مد نظر قرار داده اند. به طور کلی میتوان بیان کرد که در حال حاضر دو تکنولوژی غالب در زمینه تولید انرژی از پسماند شهری در جهان، زباله سوزی در درجه اول و تولید بیوگاز از دفنگاه ها در درجه دوم مورد توجه قرار گرفته اند. در مورد بسیاری از زباله ها، سوزاندن یکی از بهترین و یا ضروریترین شیوه های مدیریت زباله به شمار میرود. (آرش حق پرست کاشانی، ۹۹)

در مرحله ۱ ابتدا زباله درون گودالی ریخته میشود و سپس از درون آن به درونها پر منتقل میشود. سپس در مرحله ۳ زباله به درون زباله سوز منتقل میشود. حرارت ناشی از سوختن زباله به قسمت بویلر منتقل میشود ۴ و خاکستر تولید شده به قسمت ۵ منتقل میشود .سپس دود حاصل از احتراق برای جداسازی SO2 به قسمت ۷ منتقل میشود و بعد از آن یکسری فیلتراسیون بر روی آن در قسمت ۸ صورت میگیرد و وارد محیط میشود.
همانطور که در شکل مشخص است یکی از روشهای تولید انرژی، جداسازی اجزای قابل احتراق زباله جامد شهری است که RDF نامیده میشود.

دانلود مقاله تولید برق از زباله

جهت دانلود مقاله تولید برق از زباله از فرم زیر اقدام نمایید.

قیمت
3,000 تومان

دانلود مقاله تولید برق از زباله



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها