دانلود پرسشنامه سبک تفکر هریسون

همیار دانشجو
پرسشنامه سبک تفکر هریسون و برامسون نکته: هیچ یک از پرسش های زیر دارای جواب درست یا غلط نمی باشد. لطفا با دقت بر حسب روشی که شما واقعا رفتار می کنید پاسخ دهید، نه آنچه که شما تصور می کنید که باید آنطور رفتار کنید. هر پرسش دارای ۵ گزینه است که باید به هر یک از این گزینه ها از ۱ تا ۵ امتیاز داده شود. که ۵ «بیشترین شباهت را به شما» و ۱ «کمترین شباهت را به شما» دارد. دقت کنید که در هر پرسش فقط یکبار از اعداد ۱ تا ۵ استفاده کنید.
تعاریف مفهومی مولفه ها:
سبک تفکر ترکیبی: از نظر افراد دارای سبک تفکر ترکیبی، هر انسانی دیدگاه و نقطه نظر خاصی برای خود دارد و هیچ دو نفری پیدا نمی شود که واقعیت برای آنها یکسان باشد. بر اساس این باور افراد ترکیبی گرا آماده رویارویی و شنیدن دیدگاه ها و نظرات متضاد هستند .
سبک تفکر آرمان گرایی: افراد آرمان گرا تحت تاثیر اهداف و معیارهای عالی قرار داشته و نگرش ارزشی به مسائل و انسان ها دارند. آنها بر خلاف ترکیبی گرا در نقش رهبر سازمان، به دنبال ایجاد توافق و همگون سازی بین افراد هستند .
سبک تفکر عمل گرایی: افراد عمل گرا اغلب میزان زیادی شوخ طبع و سرعت در موافقت با اندیشه های دیگران نشان می دهند. شعار این افراد «هر چیزی که عملی باشد» است. آنها افرادی دارای برنامه های بزرگ و بلند مدت نیستند بلکه تمایل دارند متفکران عملی و کوتاه مدت بوده و رویکردی مرحله به مرحله به زندگی داشته باشند.
سبک تفکر تحلیل گرایی: افراد تحلیل گر ظاهراً خونسرد، سخت کوش و احتمالاً سرد و به سخی قابل پیش بینی هستند. آنها دنیا را منطقی و منظم می بینند و به منطق و وجود یک راه صحیح برای انجام کارها اعتقاد دارند. استراتژی آنها روش تحلیلی و علمی می باشد «اگر کاری برای انجام دادن دارید یا می خواهید تصمیم بگیرید ابتدا آن را روی کاغذ نوشته، سپس شروع به گردآوری اطلاعات کنید و به طور روشمند و منظم برنامه ریزی کنید که قصد دارید آن را چگونه انجام دهید» .
سبک تفکر واقع گرایی: افراد واقع گرا تمایل دارند ظاهری صادقانه، نیرومند و رک داشته باشند. مهمترین استراتژی انها، اکتشاف تجربی است که سنگ بنای واقع گرایی است. نیروی اصلی این افراد مشخص کردن اهداف کوتاه مدت و واضح است و به سرعت راه های عملی ارائه می دهند.
شیوه نمره گذاری:
پرسشنامه سبک تفکر که توسط هریسون و برامسون طراحی شده است مجموعه ای از ۱۸ سوال به شکل توصیفی ۵ گزینه ای است که هر کدام مربوط به یک سبک تفکر است و فرد بر اساس ترجیحات خود، آنها را از ۵ به ۱ رتبه بندی می کند. امتیاز هر سبک از جمع امتیاز های ۱۸ پاسخ مربوط به همان سبک به دست می آید و می تواند از حداقل ۱۸ تا حداکثر ۹۰ باشد.
هر پرسش دارای ۵ گزینه است که باید به هر یک از این گزینه ها از ۱ تا ۵ امتیاز داده شود. که ۵ «بیشترین شباهت را به شما» و ۱ «کمترین شباهت را به شما» دارد. دقت شود که در هر پرسش فقط یکبار از اعداد ۱ تا ۵ استفاده گردد.
ترکیبی: نمرات حاصل از اولین انتخاب در هر سوال، (منظور نمره ای است که از پاسخ به گزینه اول پرسش ها حاصل می شود)
آرمانگرا: نمرات حاصل از انتخاب دوم در هر سوال، (منظور نمره ای است که از پاسخ به گزینه دوم پرسش ها حاصل می شود)
عملگرا: نمرات حاصل از انتخاب سوم در هر سوال، (منظور نمره ای است که از پاسخ به گزینه سوم پرسش ها حاصل می شود)
تحلیلگر: نمرات حاصل از انتخاب چهارم در هر سوال، (منظور نمره ای است که از پاسخ به گزینه چهارم پرسش ها حاصل می شود)
واقع گرا: نمرات حاصل از انتخاب پنجم در هر سوال، (منظور نمره ای است که از پاسخ به گزینه پنجم پرسش ها حاصل می شود)

نمره ۶۰ یا بالاتر نشان دهنده اوج یک سبک فکری است.
نمره بین ۵۹-۴۹ دارای توانایی انطباق سبک فکری خود با شرایط مختلف هستند.
نمره های ۴۸ یا پایین تر نشان دهنده یک سبک فکری نسبی است که می توان آن را نادیده گرفت.
پایایی:
در بررسی پایایی این آزمون کشتکاران و همکاران (۱۳۸۸) در بررسی سبک تفکر مدیران ارشد و میانی بیمارستان های آموزشی شیراز، میزان ضریب آلفای کرونباخ را برابر با ۸۳/۰ محاسبه کردند که نشان می دهد از پایایی خوبی برخوردار بوده است.
Harrison, A.F., & Bramson, R.M. (2002). The art of thinking. Berkley Publishing Group. ISBN780425183319.

دانلود پرسشنامه سبک تفکر هریسون و برامسون در قالب word به صورت کامل در ۷ صفحه به قیمت ۴۵۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

دانلود پرسشنامه سبک تفکر هریسون

پرسشنامه سبک تفکر هریسون

این پرسشنامه دارای ۱۸ سوال توصیفی ۵ گزینه ای می باشد. فایل مربوطه دارای پرسشنامه، تعاریف مفهومی مولفه ها، شیوه نمره گذاری، و پایایی می باشد.

جهت دانلود پرسشنامه سبک تفکر هریسون از فرم زیر اقدام نمایید.

تعداد صفحات نوع فایل قیمت
7 word 4,500 تومان

دانلود پرسشنامه سبک تفکر هریسون



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها