گزارش کارورزی دفتر اسناد رسمی +doc

همیار دانشجو
دانلود گزارش کارآموزی در دفتر اسناد رسمی خانه پیشگفتار اینجانب پروژه کارآموزی خود را در ، (نام محل کارآموزی شما) گذرانده ام .این پروژه شامل گزارش ها ، و تجربیاتی است که در ، (نام محل کارآموزی شما) به دانلود گزارش کارآموزی در دفترخانه اسناد رسمی دانلود گزارش کارآموزی در دفترخانه اسناد رسمی. دانلود گزارش کارآموزی در دفترخانه اسناد رسمی. ۳,۶۰۷ نمایش دوشنبه , ۲۸ بهمن , ۱۳۹۲ گزارش کارآموزی و کارورزی نظر یکی از دغدغه های دانشجویان حسابداری داشتن یک پروژه حسابداری نمونه جهت انجام حسابداری واقعی می باشد. جهت دانلود پروژه حسابداری بسیاری سایت های مختلف وجود دارد دانلود گزارش کارآموزی رشته حقوق(دفتر اسناد رسمی) دانلود کارورزی در دفاتر اسناد رسمی

دانلود گزارش کارورزی دفتر اسناد رسمی

گزارش کارورزی دفتر اسناد رسمی +doc

گزارش کارورزی دفتر اسناد رسمی با فرمت ورد قابل ویرایش و پرینت گرفتن.تعداد این گزارش کار ۷۶ صفحه می باشد.

مقدمه:
معرفی محل کارآموزی، امکانات و تجهیزات آن:
خداوند قادر متعال را سپاس می گزاریم از باب نعمت ها و توانایی هایی که در درون مان قرار داده است.
این گزارش کار و گزارش تکمیلی اینجانب ………… است که خدمت استاد ارجمندم آقای …………………………… ارایه خواهم نمود.
محل کارآموزی من واقع در فولادشهر ، محله………………………….  با نام دفتر اسناد رسمی …….. می باشد.

تاریخچه

برگی از تاریخ ثبت اسناد در ایران

با نگاهی به دفتر اسناد شیخ فضلالله نوری

پیش از تصویب قانون ثبت اسناد، یعنی در زمان پیش از مشروطه، شناسایی و تعیین حدود املاک هر کس فقط بر اساس اسناد عادی و مبایعه نامه ها معلوم میشد و از این رو همیشه رایجترین دعاوی بین افراد یا حتی بین کسان عادی و دولتها، اختلاف بر سر مالکیت بود. ثبت اسناد به طریق رسمی و قانونی همراه با سایر دانشهای جدید و از جمله حقوق از اواسط دوران قاجاریه رواج و به تدریج رسمیت پیدا کرد.

در ابتدا چند آیین نامه و دستورالعمل برای ثبت صادر شد، اما همانند همه پدیده های جدید با مخالفتهایی مواجه شد، به گونهای که چون میرزاعلی خان امین الدوله صدراعظم تجدّدخواه آیین نامهای به منظور قانونی کردن ثبت اسناد در دفاتر خاص صادر کرد موج مخالفتها به ویژه از سوی پارهای علما و صاحبان محاضر شرعی از گوشه و کنار برخاست. اینان رواج و رسمیت قانون ثبت را باعث کساد کار خود و بسته شدن محاضر و دفاتر شرعی میدانستند. به نظر این گروه با الزامی شدن ثبت، مردم دیگر به محضر شرعی مراجعه نکرده و دعاوی خود را از طریق محاکم عرفی حل و فصل میکردند.

دفاتری که علما در آن به انجام امور حقوقی از قبیل تنظیم اسناد و رسیدگی به دعاوی میپرداختند «دفتر شرعیات» نام داشت و در آن دفترها خلاصه هر سند درج میشد تا در صورت نیاز بعدها به آن مراجعه شود. در این گفتار نخست به دفاتر شرعیات و عملکرد آن اشاره میشود و در بخش دوّم یکی از دفاتر ثبت قدیم را که اخیراً پیدا شده و به شیخ فضلالله نوری عالم برجسته عصر مشروطه تعلق دارد معرفی میکنیم.

تنظیم و تشکیل دفتری به نام دفتر ثبت اسناد یا دفتر شرعیات بین علمای عصر قاجار و شاید پیش از آن معمول بود. بیشتر متصدیان این دفاتر که همه در زمره علمای برجسته عهد خود بودند در محضر خود به تنظیم اسناد معاملات و نگارش مبایعه نامه و سایر اسناد رایج آن عهد پرداخته و سپس خلاصه آن را در دفاتر ویژهای ثبت میکردند که بعضاً آنها را دفتر شرعیات یا دفتر رسائل نامیده اند.

البته همه علمای مشهور در این قبیل امور وارد نمی شدند. طبعاً اشتغال به این کارها تا حدّی زبان مردم عادی را به انتقاد از اینان باز میکرد.

در کتاب نوادرالامیر ـ که مجموعهای از داستانهای رایج در باب خدمات و کارهای میرزاتقی خان امیرکبیر به سبک داستان سرایی است ـ حکایتی راجع به امام جمعه وقت تهران نقل شده است که بر اساس آن یکی از تجّار سرشناس تهران خود را ورشکسته اعلام و امام جمعه حکم آن را تایید و تنفیذ کرد و به این ترتیب گروهی از طلبکاران او از دریافت طلب خود محروم مانده و شکایت به امیر بردند. امیر دفاتر و اسناد تاجر موصوف را وارسی و شخصاً ثابت کرد که تقلّبی صورت گرفته و حکم ورشکستگی بازرگان غیر مستند است و او با تدلیس سرمایه هنگفتی از طلبکاران خود را تملک کرده است. امیرکبیر سپس تاجر را خواسته و اموال مردم را از او باز گرفت و امام جمعه را که در یک دعوای مهم بدون تحقیق رای داده بود با قدرت تام از داشتن محضر شرعی بر حذر داشت و دفتر او را تعطیل کرد. خبر دیگری از دوران صدارت حاج میرزا آقاسی در دست است: گفته اند ملکی را در محضری چهار بار به عنوان وقف، بیع، صلح، و هبه معادله کرده بودند. همین که صدراعظم در اثر شکایت اصحاب دعوی از محضر مذکور بازخواست کرد، جواب این بود که ما لوح محفوظ نیستیم، ممکن است اشتباه شده باشد. وانگهی خط و مهر هر عالمی را در همه جا نمی شناختند و جز آن و از همه مهمتر آنکه مهر علمای بزرگ را بعد از فوت آنان، دیگران نابجا مورد استفاده قرار میدادند.

در میان علمای شهرستان و ولایات هم تنظیم دفتر شرعیات و دفتر خلاصه احکام گاه معمول بود. اینان نیز به فواید داشتن چنین دفتری پی برده بودند تا هنگام گم شدن اصل اسناد به توان برای جلوگیری از دعاوی به آن مراجعه کرد. نگارنده سالیان پیش نمونه این دفاتر را که یکی از علمای لنگرود در خصوص اسناد شهر خود تنظیم کرده بود در سازمان اسناد ملی ایران ملاحظه و به اجمال آن را بررسی کرده است. هم چنین استاد ایرج افشار رییس پیشین کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران به را قم این سطور فرمود حدود ۷ الی ۸ دفتر از نوع دفاتر شرعیات را که متعلق به امام جمعه خویی بوده چند دهه پیش برای کتابخانه مرکزی دانشگاه خریداری کرده است. در این دفترها به جز اسناد عادی گاه خلاصه عقدنامه ها که اصل آن هنرمندانه تزیین شده درج گردیده است، لیکن از آوردن متن کامل خودداری کرده اند.

مطالب مرتبط : دانلود نمونه سوالات آزمون سردفتری اسناد رسمی

فهرست مطالب:
مقدمه
معرفی محل کارآموزی، امکانات و تجهیزات آن
امکانات و تجهیزات دفترخانه اسناد رسمی
خلاصه ا ی از این گزارش کارتکمیلی
هدف از تاسیس دفترخانه و معرفی تشکیلات آن
ثبت سند، راه رهايي از كلاهبرداري
بنگاه های معاملاتی و معاملات آنها
چگونگی انجام معاملات در بنگاه های مشاورین املاک
نحوه فعالیت بنگاه های مشاور املاک
الف) نحوه فعالیت بنگاه های مشاور املاک متناسب با نوع عملکرد فروشنده
ب) نحوه فعالیت بنگاه های مشاور املاک متناسب با شرایط خریداران دسته اول از خریداران
دفترخانه‌ها بايد دارای دفاتر ذيل‌ باشند
وظایف‌ مسئولین‌ دفاتر
مقررات‌مربوط‌به‌دفترخانه‌و وظایف‌سردفتران‌و دفتریاران‌
مسوولان‌دفتر نسبت‌به‌سردفتران‌و دفتریاران‌ و سردفتران‌ ازدواج‌ و طلاق موارد زیر را  باید رعایت کنند
شهادت‌ اشخاص‌ ذیل‌ پذیرفته‌ نمی شود
شرایط و اصول مترجمین رسمی
ترجمه‌اسنادذیل‌بایدازطرف‌مترجمین‌رسمی‌یامامورین‌سیاسی‌وکنسولی‌ تصدیق‌شده ‌باشد
به‌متقاضیان ‌با احراز شرایط‌ذیل‌پروانه‌مترجمی‌رسمی‌اعطا می‌گردد
اشخاص‌زیر را ‌به‌سردفتری‌دفترخانه‌اسناد رسمی‌ می توان انتخاب نمود
امور مالی‌ دفترخانه استاد رسمی:
وجوهی‌که‌برای‌تنظیم‌و ثبت‌سند در دفاتر اسناد رسمی‌وصول‌می‌شود به‌شرح‌زیر است‌
درآمد حاصل‌از حق‌ثبت‌، صاحبان‌دفتر و دفتریارها به‌ترتیب‌زیر سهم‌خواهند برد
تشکیل صندق تعاون جهت بیمه وبازنشستگی و ارز کار افتادگی
از تاریخ‌تصویب (قانون‌توزیع‌حق ‌التحریر دفاتر اسناد رسمی- موضوع‌ماده‌۵۴ مصوب‌۲۵ ۴ ۵۴-مصوب‌۲۸ ۲ ۱۳۷۳) درآمد حاصل‌از حق ‌التحریر دفاتر اسناد رسمی‌موضوع‌ماده‌۵۴ قانون‌دفاتر اسناد رسمی‌مصوب ‌ ۴ ۱۳۵۴ به‌شرح‌زیر پرداخت‌خواهد شد
تعرفه‌حق‌التحرير دفاتر اسناد رسمی در سال ۱۳۸۵
تعرفه جدید حق التحریر دفاتر اسناد رسمی در سال ۱۳۹۰ 
تعقیب‌و مجازات‌انتظامی‌سردفتران‌و دفتریاران‌
الف‌ـ دادگاه‌بدوی‌
ب‌ـ دادگاه‌تجدیدنظر
مجازاتهای‌انتظامی‌به‌قرار ذیل‌است
فصل سوم
تشریح روند کار و ارایه خدمات
گواهی امضاء
گواهی امضاء اتباع و ذیل متون خارجی
حق التحریر و حق الثبت در گواهی امضاء 
همه چیز درباره گواهی امضاء الکترونیک
امضای دیجیتال چیست
صدور اجرایه
تنظيم اسناد انتقال اجرائی
روش صدور سند مالکيت المثنی
روش صدور سند مالکيت بنام وراث
روش قبول درخواست ثبت املاک
روش بازداشت سرقفلی و منافع ملک
روش تهیه پاسخ استعلام املاك ثبت شده به دفاتر اسناد رسمی
فک رهن جزء مشاع از وثیقه
ثبت معاملات خودرو؛ چرا در دفترخانه؟
صلح نامه حسب مواد ۴۷ و ۴۸ قانون ثبت ، مي بايستي دردفتراسنادرسمي ثبت شودتاآثارقانوني برآن بارگردد
نحوه تنظیم و نوشتن استشهادیه محلی
تسهیل نمودن تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی
روش تنظيم اظهارنامه ماليات بر ارزش افزوده
جمع بندی و نتیجه گیری و ارایه پیشنهادات
یک پیشنهاد:
استفاده از نرم افزار سیستم سند نویسی د ر تمامی دفترخانه ها  و انضمام این طرح به عنوان استفاده اجباری این سیستم  ، به عنوان یک بخش نامه ثبتی
بخشی از فرم های که مستقیم و یا غیره مسقیم به دفترخانه ها مربوط می شوند + برخی فرم های متفرقه
منابع
تعداد صفحات نوع فایل قیمت
76 WORD 5,500 تومان

گزارش کارورزی دفتر اسناد رسمی +doc



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها