دانلود پرسشنامه استرس شغلی (HSE)

استرس شغلی (HSE)
دانلود رایگان پرسشنامه استرس شغلی hse – لینک گردی : پرسشنامه استرس شغلی – پرسشنامه استرس شغلی HSE: استرس شغلی; HSE .پرسشنامه استرس شغلی موسسه سلامت و ایمنی (HSE) – هم میهن پرسشنامه استرس شغلی موسسه سلامت و ایمنی در اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی توسط موسسه سلامت و ایمنی انگلستان به منظور اندازه‌گیری استرس شغلی کارگران و .پرسشنامه استرس شغلی hse – دانلود پرسشنامه استرس شغلی hse-دانلود پرسشنامه استرس شغلي اسيپو.دسته بندی علوم انسانی – پرسشنامه استرس شغلی (HSE) فایل ورد …- پرسشنامه استرس شغلی (HSE) که توسط سازمان اجرایی ایمنی و بهداشت انگلستان تدوین و توسط محقق برجسته ی ایران ، دکتر اسفندیار آزاد ترجمه و پایان نامه , مقاله و تحقیقات دانشجویی پرسشنامه استرس شغلی پرسشنامه استرس شغلی (HSE) که توسط سازمان اجرایی ایمنی و بهداشت انگلستان تدوین و توسط محقق برجسته ی ایران ، دکتر اسفندیار آزاد ترجمه و روایی و پایایی آن .دانلود پرسشنامه استرس شغلی hse – ایران پژوهش پرسشنامه استرس شغلی HSE محدوده قیمت از ۳۰۰۰ تومان از فروشگاه فروشگاه آنلاین آزمون‌های روانشناسی.

دانلود پرسشنامه استرس شغلی (HSE)

پرسشنامه استرس شغلی (HSE)

پرسشنامه استرس شغلی (HSE) که توسط سازمان اجرایی ایمنی و بهداشت انگلستان تدوین و توسط محقق برجسته ی ایران ، دکتر اسفندیار آزاد ترجمه و روایی و پایایی آن بررسی گردیده است.

سازمان اجرایی ایمنی و بهداشت انگلستان Health and Safety Executive به اختصار (HSE) ، گزارش می دهد بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ بیش از ۱۳٫۴ میلیون روزکاری و سالیانه بیش از ۳٫۸ میلیون پوند خسارت را به خاطر استرس های شغلی، پیش بینی نموده است.

از طرفی مطالعات زیادی ثابت کرده اند که استرس شغلی، حوادث شغلی (Work related accidents) را افزایش می دهند.

سازمان اجرایی ایمنی و بهداشت انگلستان (Health and Safety Executive=HSE) معتقد است که شش ریسک فاکتور می تواند در ایجاد استرس شغلی نقش داشته باشد:

تقاضا (Demands) یعنی چیزی که کار از شما تقاضا می کند و در واقع همان چیزی است که کار بر شما تحمیل می نماید و شما برای انجام آن استخدام شده اید.
کنترل (Control) یعنی اینکه شما بر روی کارتان چقدر تسلط و کنترل دارید.
حمایت (Support) به این معنی است که به چه میزان از طرف سایرین مورد حمایت و پشتیبانی قرار می گیرید.
ارتباط (Relationships) منظور این است که شیوه های ارتباط برقرار کردن فرد با همکاران خود چگونه است.
نقش (Role) یعنی اینکه نقش شما در سازمانتان چیست؟
تغییر (Change) به این معنی است که محیط کار همواره برای پیشرفت نیازمند تغییر است. مثلا پروسه های کاری ممکن است دچار تغییر شوند و یا مثلا تکنولوژی های تولید دچار تغییر گردند و یا اصلا محیط کاری کارمند دچار تغییر شود و … .

نمونه پرسشنامه استرس شغلی (HSE)

در پژوهش آزاد مرز آبادی و غلامی فشارکی (۱۳۸۹)، برای ارزیابی روایی از چندین روش استفاده گردید. برای بررسی روایی محتوی پرسشنامه، نسخه ترجمه شده این پرسشنامه برای جمعی از اساتید روانشناسی دانشگاه های علوم پزشکی بقیه الله و دانشگاه تربیت معلم و نیز جمعی از اساتید گروه اپیدمیولوژی و آمار زیستی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ارسال شد و نظر نهایی آنان در مورد روایی محتوی پرسشنامه مورد سوال قرار گرفت، که بدون استثنا همگی به روایی ابزار مورد مطالعه در اندازه گیری استرس شغلی اشاره نمودند.

همچنین برای بررسی روایی سازه از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد.

پرسشنامه استرس شغلی (HSE) دارای ۳۵ سوال که شامل یک طیف لیکرت ۵ گزینه ای (هرگز، بندرت، بعضی اوقات، اغلب و همواره) می باشد ، همچنین شیوه ی اجرا ، نمره گذاری و تفسیر نمرات را دارا می باشد.

تعداد صفحات قیمت
15 6,900 تومان

دانلود پرسشنامه استرس شغلی (HSE)



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها