جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

نقش یک خانواده در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دیر آموز

پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دیر آموز
عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان – مهمترین اخبار ایران و جهان/عوامل-موثر-بر-پیشرفت-تحصیلی-دانش-آموزان جو عاطفی مدرسه نیز در پیشرفت تحصیلی شاگردان تأثیر دارد. تحقیقات نشان داده که دانش آموزان در جوی که فشار روانی کمتری داشته باشد. جوی که در آن راهنمایی شده و .مقالات زیباوب ،عوامل موثر برپیشرفت تحصیلی دانش آموزان چه عواملی موجب پیشرفت دانش آموزان می شود،چگونه در درس و مطالعه پیشرفت کنیم،علت عدم پیشرفت در تحصیل چیست. عوامل مؤثر بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان.راه كارهاي ايجاد انگيزه در دانش آموزان و تاثير آن در پيشرفت تحصيلي۱-طرح مطالب درسي به صورت پرسش هاي جالب : مطلب يا موضوعي را كه مي خواهيم كودك و نوجوان يادبگيرد ، به صورت پرسش يا پرسش هايي روشن و جالب كه آنها را به فعاليت .کلاس اوّل ابتدایی – عوامل ﻣﺆثّـر در پیـشرفت و افـت تحصیـلی دانـش آموزان عوامل ﻣﺆثّـر در پیـشرفت و افـت تحصیـلی دانـش آموزان. پیشرفت تحصیلی چیست و عوامل ﻣﺆثّـر بر آن کدام است؟ چنان که آموخته های فرد متناسب با توان و استعدادهای راهکار برای پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر و پسر – نرم افزار مدرسه – یکی از مواردی که معمولاً والدین و حتی مسئولان آموزشی توجه کافی به آن ندارند، تفاوتهای میان دانش‌آموزان دختر و پسر در یادگیری و پیشرفت تحصیلی عوامل موثـر در پیـشرفت و افـت تحصیـلی دانـش آموزان – به نام خداوند جان عوامل موثـر در پیـشرفت و افـت تحصیـلی دانـش آموزان پیشرفت تحصیلی چیست و عوامل موثر بر آن کدام است؟ چنانکه آموخته های فرد متناسب با توان و استعدادهای بالقوه .عوامل مؤثر بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان – شاگرد زرنگ شواهد زيادي وجود دارد مبني بر اينکه تقاضاي برنامه درسي در پيشرفت تحصيلي مؤثر است. به طور خلاصه مي توان اظهار داشت که اگر دانش آموزان فرصت يادگيري چيزي را

نقش یک خانواده در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دیر آموز

نقش یک خانواده در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دیر آموز

بخشی از مقدمه:

عقب ماندگي ذهني يا به اصطلاح ديگر نارسايي رشد قواي ذهني موضوع تازه و جديدي نيست بلکه در هر دوره و زمان افرادي در اجتماع وجود داشته اند که از نظر فعّاليت هاي ذهني در حد طبيعي نبوده اند.

بخصوص از روزي که بشر زندگي اجتماعي را شروع کرده موضوع کساني که به عللي قادر نبودند خود را با اجتماع هماهنگ سازند مطرح بوده است. اجتماع براي مصلحت، تعصب يا سالم سازي بعضي افراد را تحمل کرده، عده اي را محبوس مي ساخت يا به مرگ محکوم مي نمود.

از مجموعه مدارک به دست آمده چنين استنباط مي شود که تا قرن هجدهم اين افراد مورد توجه و لطف نبوده و حتي پزشکان از پذيرفتن درمان آنان خودداري مي کردند. (ميلاني نو، ۷ ص ۲۳) و زماني تصور مي شود بعضي بچه ها زرنگ و برخي تنبل هستند. همچنين تصور مي شود که بچه هاي زرنگ پرتلاش هستند و ديگران چنين نيستند. هرچه آموزش و پرورش عمومي بيشتر گسترش مي يابد اين اشتباه مشخص تر مي شود. صاحب نظران در آموزش و پرورش با سئوالاتي از اين قبيل مواجه هستند که آيا افراد با توانايي هاي خاص متولد شده اند؟ آيا اين توانائي ها را مي توان در سال هاي اوليه زندگي سنجيد تا شايد بتوان پيشرفت در آينده را قابل پيش بيني و برنامه ريزي کرد و يا آيا فقر در فرآيند رشد هوش تأثير دارد؟ (فروغي ۱۳۷۳ ص ۳۱) ….

فهرست مطالب:

فصل اول: طرح تحقیق

مقدمه

بیان مسئله

اهداف تحقیق

اهمیت و ضرورت تحقیق

فرضیه های تحقیق

تعاریف

روش تحقیق

روش جمع آوری اطلاعات

فصل دوم: ادبیات تحقیق

ادبیات تحقیق

کارکردهای خانواده

انواع خانواده از بعد تربیتی

روابط و نظام ارزشی خانواده

تاریخچه کودکان استثنائی

خصوصیات دانش آموزان دیر آموز

ملاکهای تشخیص دیرآموزان

طبقه بندی عقب ماندگان ذهنی

علل عقب ماندگی ذهنی

فصل سوم: روش تحقیق

نوع تحقیق

جامعه و نمونه آماری پژوهش

روش نمونه گیری

ابزار اندازه گیری

روش جمع آوری اطلاعات

شاخص اعبار روائی

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

تجزیه و تحلیل داده ها

فصل پنجم: نتیچه گیری و پیشنهادات

یافته ها و پیشنهادات

پیشنهادات این پژوهش

محدودیت های تحقیق

فهرست منابع

ضمائم

پرسشنامه

تعداد صفحات نوع فایل قیمت
81 WORD 2,900 تومان

نقش یک خانواده در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دیر آموز



دریافت شماره تلفن همراه صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمیشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *