مقالات در مورد نتورک مارکتینگ

همیار دانشجو
تصورات نادرست بازاریابی شبکه‌ای موفقیت مقالات در مورد نتورک مارکتینگ در بازاریابی شبکه‌ای باید به وسیله‌ی تعداد مردمی که به اهداف‌شان رسیده‌اند عزیزم بهترین و موفقترین شرکت در نتورک مارکتینگ پنبه ریز هستش.هم اکنون ۱۱ شرکت بازاریابی شبکه ای در ایران زیر نظر وزارت صنعت و معدن و تجارت در چند سوال مهم قبل از پیوستن به شرکت های بازاریابی شبکه ای آیا محصولی که شرکت برای فروش ارائه می دهد، همان محصولی است که شما هم به استفاده و شما باید این شرکت را با شرکت های بزرگ نتورک جهان مقایسه کنید و آن وقت آموزش بازاریابی شبکه ای: product inventory و طرحهای هرمی آموزش نتورک مارکتینگ در ایران در ابتدایی سطح ممکن باقی مانده است و متأسفانه بعد از داغ شدن تب شرکتهای بازاریابی شبکه ای مجوز دار در ایران، به رویه تغییر کرد، باید به زودی منتظر تغییر در این مورد هم باشیم: تغییر در سیاست روز – ابهام مردم از قانوني شدن بازاريابي شبكه اي در اين مورد البته بايد منتظر توضيحات بيشتر مسئولان بود اما طبق اطلاعات در اين ميان حتي چند شركت ايراني هم به قافله هرمي ها پيوستند تا از اين بازار (از جمله گلدکوئیست ، نت ورک مارکتینگ ، وست ویژن ، اینترنشنال کیش درآمد به دست آمده از طریق شرکت های بازاریابی شبکه ای و چند سطحی حلال نیست واکل مال به مى‌‌کنيم بايد آموزش بدهيم و شرکت هم مقدارى از سود خود را به عنوان پورسانت به ما مى‌‌دهد.

مقاله درباره نتورک مارکتینگ

مقالات در مورد نتورک مارکتینگ با فرمت ورد و تنظیم شده در ۳۹ صفحه قابل ویرایش و پرینت.

مقدمه

Network Marketing مدل تجارت قرن ۲۱ است .تنها در آمریکا هر ساله بیش از ۱۰ میلیارد دلار کالا و خدمات از طریق این صنعت عرضه می گردد و هر روزه افراد و شرکتهای بیشتری به آن می پیوندند.می پرسید چرا؟ زیرا شانس برابری به همه افراد برای کسب ثروت ، موفقیت ، استقلال و امنیت میدهد. شرکتهای Network Marketingمحصولی را که خود تولید کرده اند می فروشند (البته گاهی ممکن است شرکتی محصولاتش را برای فروش به آنها واگذار کند). بازاریابی و فروش محصولات توسط توزیع کنندگان مستقل صورت می گیرد و در مقابل، شرکت بابت بازاریابی به افراد پاداش یا پورسانت می دهد.
شبکه توزیع کنندگان محصولات به تدریج هم از نظر قدرت و هم حجم افزایش می یابد اما این افزایش بعد از اولین عضوگیری ، فقط محدود به تلاش یک نفر نیست . البته در آغاز، تلاش و زمان زیادی برای ساختن یک گروه یا زیر مجموعه خوب لازم دارید ، که گاهی یک تا دو سال به طول می انجامد اما این مدت با آموزش صحیح بسیار کمتر می شود. این فکر که Network Marketing شما را ” یک شبه ثروتمند می کند” از ذهنتان دور سازید. علاوه بر این هرگز تصور نکنید Network Marketing به معنی “کار نکردن ” است چون اینطور نیست همه ما روزانه به نوعی Network Marketing را بکار می بریم . مثلا وقتی از غذای یک رستوران لذت برده اید و به دوستتان توصیه می کنید غذای فلان رستوران را امتحان کند . اگر دوست شما هم، آنجا را به نفر سومی معرفی کند و رستوران بابت این بازاریابی به شما و دوستتان پاداش بپردازد یک طرح Network Marketing پیاده شده است. در این حالت شما یعنی اولین معرف، یک بالاسری یا Up Line و دو نفر دیگر، DownLine شما یا زیرمجموعه نامیده می شوند. فرض کنیم هزینه متوسط شام در یک مکان با امکانات تفریحی ۵۰ دلار باشد . و شما این مکان را به ۵ نفر معرفی کنید و آنها هم به ۵ نفر دیگر . یعنی در مرحله چهارم حدود ۷۸۰ نفر داریم که در مجموع ۳۹،۰۰۰ $ فروش رستوران می باشد و اگر به شما ۱۰% پاداش دهد حدود ۳،۹۰۰$ دریافت می کنید و اما اگر این افراد مجددا به رستوران بروند باز هم ۱۰% پاداش خواهید داشت . به نظر شما این عالی نیست؟ عملکرد Network Marketing چنین است شرکتهایی که به روش بازاریابی شبکه ای محصولات خود را عرضه می کنند ، درآمدهای اینچنینی را بابت حذف هزینه بالای تبلیغات به افراد می دهند . این شرکتها فقط زمانی پاداش می دهند که مشتری جدید یک خرید کرده باشد. این پاداش شامل کلیه خریدهای غیر مستقیم، یعنی آنچه توسط زیر مجموعه ها انجام می شود هم می گردد

تاریخچه مختصری از Network Marketing
شرکت مکمل های غذایی
Carl Rehnborg را به عنوان نخستین فردی می شناسند که طرح سود رسانی را برای فروش محصولات مکمل غذایی درسال ۱۹۴۵ به کار برد شرکت او که در ابتدا ” شرکت ویتامین کالیفرنیا” نام داشت بعدها به نام شرکت مکمل غذایی Nutrilite Products Inc تغییر نام داد. طرح سود رسانی وی یک طرح ۳ لایه ای بود که به هر توزیع کننده اجازه میداد ۳ درصد کمیسیون بابت فروش زیر مجموعه ها به اضافه کمیسیون بابت فروش محصول توسط خودش دریافت کند ، با این شیوه شرکت موفقیت بسیار بالایی نسبت به روش فروش مستقیم کسب کرد
شرکت AMWAY
در سال ۱۹۵۹ دو دوست به نامهای Rich devos و Jay van andelطرح سود رسانی را اصلاح نموده و محصولات پاک کننده همه کاره را به بازار عرضه نمودند. این طرح موفقیت باور نکردنی در سر تا سر آمریکا برای شرکت به ارمغان آورد این دو نفر خود را از توزیع کنندگان شرکت Nutrilite بودند که پس از جدایی از شرکت ، به فکر روش بهتری برای فروش افتادند. امروزه Amway یکی از شرکتهای پیشرو در زمینه بازایابی چند لایه در دنیا می باشد.
دوره های بازار یابی شبکه:
امروزه این شیوه بازاریابی رشد روز افزونی در دنیا دارد و شرکتهای زیادی محصولات و خدماتشان را با این روش به فروش می رسانندRichard poe در کتاب موج چهارم (بازاریابی شبکه ای قرن ۲۱) آنرا به چهار مرحله یا فاز تقسیم کرده است.
فاز محدود یا نامحسوس The Underground Phase …………….. 1979-1945
فاز تکثیر یا ازدیاد The Proliferation Phase ……………………. 1989 – 1979
فاز بازار انبوه The Mass Market Phase ………………………….. 1990- 1999
فاز جهانی The Universal Phase ………………………………………….2000
اگر نمی توانی شکستشان بدهی ، به آنها بپیوند . “If You Can’t Beat ‘Em, Join ‘Em”
جالب است بدانید بیشتر شرکتهای اصلی در صنعت NetworkMarketing ، شرکتهایی با ” روش فروش مستقیم ” بوده اند . پس از کشف قدرت خارق العاده بازار یابی شبکه ای ،سایر شرکتهای فروش مستقیم متمایل به تغییر پلان خود شدند . به زعم ریچارد پو آنها سر انجام پذیرفتند ” اگر نمی توانی شکستشان بدهی ، به آنها بپیوند در سال ۱۹۹۰ – ۷۵% اعضاء مجمع فروش مستقیم Direct Selling Association به روش کمیسیون های مستقیم، کار می کردند ولی در اواخر این دهه تعداد به کمتر از ۲۳% رسید . طرحهای MLM و Network Marketing امروزه توسط بیش از ۷۷% شرکتهای عضو DSA استفاده می شود.

تعداد صفحات نوع فایل قیمت
39 WORD 4,900 تومان

مقالات در مورد نتورک مارکتینگ



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها