گزارش کارآموزی آژانس مسافرتی فرمت doc

گزارش کارآموزی آژانس مسافرتی

گزارش کارآموزی آژانس مسافرتی فرمت doc قابل ویرایش و پرینت در سایت قرار گرفت.این گزارش کارآموزی را میتوانید بعد پرداخت مبلغ ۴۰۰۰ تومان از سایت همیار دانشجو دریافت کنید.تعداد صفحات این فایل ۴۲ صفحه می باشد.
مقدمه
امروزه صنعت جهانگردی با سرعتی بیش از پیش در کشور ما ایران در حال توسعه و پیشرفت است و با توجه به اهمیت حمل و نقل در صنعت جهانگردی به ویژه حمل و نقل هوایی در توسعه این صنعت برای آشنایی بیشتر دانشجویان مدیریت جهانگردی با این نوع مسافرت و چگونگی راه اندازی تورهای مسافرتی و صدور بلیط های خارجی و داخلی، دوره کارآموزی اینجانب و چند تن از دوستان از طرف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دفاتر هواپیمایی قرار گرفت که به مدت چند هفته به عنوان کارآموز در این دفاتر فعالیت داشتیم.
در طی انجام فعالیت در این دفاتر پی به اهمیت و حجم کاری دفاتر آشنا شدم و با عنایت خداوند منان و با کمک پرسنل زحمت کش و دلسوز دفتر هواپیمایی …….. مجموعه حاضر که گزارش کارآموزی اینجانب است را تهیه کرده ام که امیدوارم در آینده برای علاقه مندان به صنعت گردشگری وهمچنین صنعت حمل و نقل هوایی مفید و مورد قبول واقع شود.
سپاس

در اینجا لازم می دانم از تمامی عزیزانی که مرا یاری کرده اند تا بتوانم مجموعه ای هر چند کوچک را فراهم آورم نهایت سپاس و قدردانی را داشته باشم.
اول از همه از مادر خوب و مهربانم که در همه مراحل زندگی همواره یاریگر و مشوق من بوده اند کمال تشکر را دارم. از پدرم که همیشه در تمامی سختی ها با کلام خود به من آرامش را هدیه می دهند و بزرگ منشی را برایم به نمایش می گذارند کمال تشکر را دارم.
استاد کارآموز در صنعت:

استاد کارآموز در محل کارآموزی:

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری …..:

مسئول روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری:

مسئول حراست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری:

مسئول نظارت سازمان میراث فرهنگی:

مدیرعامل دفتر مسافرتی ….:

کارمندان محترم دفتر مسافرتی …..:

کمال تشکر را دارم.

نحوه کار آژانس های هواپیمایی
کار دفاتر و آژانس های مسافرتی، تهیه و صدور بلیط برای مسافر برای سفر به مکان هایی که امکان پرواز به آنجا وجود دارد. سازمان دهی کاروان های زیارتی حج های تمتع وعمره، سازمان دهی کاروان های سوریه و عتبات عالیات، هماهنگی و ایجاد ارتباط با دفاتر هواپیمایی، ایجاد ارتباط و همکاری با سایر آژانس ها در ارتباط با تورهای خارجی، سازمان دهی تورهای خارجی که تعداد افراد زیادی از آن استفاده می کنند(مثلا در رفسنجان از سفر به بانکوک و دبی استقبال می شود )، سازماندهی تورهای تفریحی داخلی مثل تورهای جزیره کیش و تورهای زیارتی داخلی از جمله وظایف آن می باشد.
آشنایی با سیستم عامل شرکت های هواپیمایی
برای انجام تمام این کارها بایستی با سیستم عامل هواپیمایی آشنایی کامل داشته باشیم. در دفاتر و آژانس های هواپیمایی برای صدور بلیط، گرفتن اطلاعات پرواز و بطور کلی امور مربوط به مسافرت با هواپیما و قطاراز این سیستم عامل استفاده می شود.
برای وارد شدن به این سیستم عامل باید ازروش زیر استفاده کنیم:
Internet/Iran Air/Iran Air فایل های اجرایی / Lision / Homa Plas انتخاب گزینه
زمانی وارد شدیم باید یک کلمه کاربری (Sign) را که مربوط به یک شرکت هواپیمایی خاص است را وارد کنیم که در زیر چند مورد از آن ها ذکر شده است:
شرکت هواپیمایی ماهان W5 کد مخصوص هر آژانس
شرکت هواپیمایی Iran Air (هما) IR کد مخصوص هر آژانس
شرکت هواپیمایی آسمان EP کد مخصوص هر آژانس

زمانی که وارد Sign شدیم برای اجرا شدن دستور دلخواه مان ازهفت فرمان زیر استفاده می کنیم:

برای وارد کردن کلمه کاربری SI
برای چک کردن کل پروازها ( برای چک کردن پروازهای کل شرکت های هواپیمایی باید وارد Sign یک شرکت شویم) AV
برای چک کردن پروازهای هر شرکت هواپیمایی که در محیط آن قرار داریم AY
برای گرفتن جا برای هر پرواز SD
برای دادن نام مسافر NM
برای وارد کردن شماره بلیط TKT
برای دادن شماره تلفن ( که در صورت تغییر پرواز به مسافر اطلاع داده شود.) CT

RMK : یک دستور به نام REMARK ( به معنی توضیح) است که در همه پروازها استفاده نمی شود و بیشتر برای پروازهای ماهان از این دستور استفاده می شود.

تعداد صفحات نوع فایل قیمت
42 WORD 4,000 تومان

گزارش کارآموزی آژانس مسافرتی فرمت doc



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها