دانلود پایان نامه صندوق های مشترک سرمایه گذاری

همیار دانشجو
دانلود پایان نامه صندوق های مشترک سرمایه گذاری با بهترین کیفیت به صورت کامل را آماده و در سایت قرار دادیم قسمتی از فصل دوم این پایان نامه را در ادامه مشاهده میکنید :
شما می توانید به جای اینکه مستقیما در بازار سهام سرمایه گذاری کنید در صندوق های سرمایه گذاری مشارکت نمایید. هر شرکت سرمایه گذاری از طریق سرمایه گذاری مشترک و به کار گیری سرمایه شما در خرید سهام و … یک صندوق سرمایه گذاری مشترک ایجاد می کند .
بدین ترتیب در صندوق سرمایه گذاری مشترک مثل این است که یک مدیر مالی حرفه ای برای اداره دارایی خود استخدام کردید بیشترین مزیت این نوع سرمایه گذاری این است که مدیر صندوق مجر خرید و فروش وجوه شما می شود و این از نظر عموم بسیار مطلوب است .
غالب مردم وقت کافی برای شناخت و بررسی شرکت های خصوصی و تحقیق در مورد این را ندارند که آیا در شرایط فعلی بازار ، خرید سهام به نفع آنها است یا به ضررشان و این یکی از دلایل اصل گرایش مردم به سرمایه گذاری در این شرکتها است .

صندوق های مشترک سرمایه گذاری در ایران

صندوق سرمایه گذاری به دلیل برخورداری از کارمزدی پایین تر در مقایسه با کارمزد سهام ، سرمایه گذاران را بیشتر جذب می کن همچنین با سرمایه گذاری حداقل ۳۵۰۰ دلار و یا کمتر می توانید یک سبد کامل سهام را خریداری کنید ( بسیاری از صندوق های سرمایه گذاری مشترک حداقل میزان سرمایه گذاری را از ۱۰۰ دلار تا ۳۵۰۰ دلار تایین می کنند .) اگر مایل به سرمایه گذاری در این صندوق ها هستید می توانید به اطلاعات موجود در بخش اقتصادی روزنامه ها رجوع کنید . بیش از ۷۰۰۰ صندوق سرمایه گذاری وجود دارد که می توانید هر یک از آنها را با شیوه و سبک خاص خودشان انتخاب کنید.
برای مثال می توانید در صندوقی که در بازار سهام سرمایه گذاری می کند ( که صندوق سهامی نامیده می شود ) و با در یک صندوق سرمایه گذاری بین المللی که در بازار بین المللی سهام سرمایه گذار ی می کند ( صندوق بین المللی ) سرمایه گذاری کنید.مهم نیست که طرفدار چه نوع سرمایه گذاری هستید به هر حال باید « متناسب با خواسته هایتان » به یک صندوق سرمایه گذاری مناسب مراجعه کنید .

صندوق هاي مشترك سرمايه گذاري

وقتی صندوق سرمایه گذاری را پیدا می نید که برآورنده نیازهای شماست و با استراتژی سرمایه گذاری نیز تناسب دارد یک ورقه چک برای آن شرکت سرمایه گذاری ارسال می کنید. از آنجا که تعداد بیشماری از صندوق های سرمایه گذاری وجود دارند ، شناخت شرکت های مطمئن نیازمند صرف وقت زیاد است و شما باید برای انتخاب یک صندوق مطمئن ، وقت کافی برای شناخت آن اختصاص دهید همانگونه که قبلا این کار را برای شناخت بازار سهام انجام می دادید.
اگر چه بیشتر صندوق های سرمایه گذاری در اوایل دهه ۹۰ عملکرد بسیار بالایی داشته اند ، بسیاری از آنها طی سالهای اخیر شاهد افت و رکود بوده اند . به همین دلیل شناخت صندوق مطمئن که با وجود رکود اقتصادی از عملکرد خوبی برخوردار باشد نیاز به دقت بالایی دارد.
چرا مردم صندوق های سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند ؟

مقایسه صندوق های مشترک سرمایه گذاری

این که اغلب مردم صندوق های سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند به این علت است که این صندوقها امکان تنوع بخشی را برای مردم فراهم می کنند، یعنی آنها به جای سرمایه گذاری در یک سهام خاص(که طبعا از ریسک بالایی برخوردار است) می توانید از این طریق به سرمایه گذاری در صدها شرکت بپردازند.برای مثال اگر شما بیشتر داراییتان را در شرکت ورد کام سرمایه گذاری کنید زمانی که شرکت اعلام می کند درآمدش به میزان ۳٫۸ میلیارد دلار کاهش یافته سهام این شرکت طی یک روز تا ۹۰ درصد افت می کند. چنانچه شما سهام زیادی در این شرکت داشته باشید طی یک روز ۹۰ درصد از داراییتان را از دست می دهید.اما اگر سهام یک صندوق سرمایه گذاری را که صاحب سهام ورد کام نیز هست خریداری کنید با وجود کاهش ۹۰ درصدی درآمد شرکت ورد کام میزان ضرر شما در آن روز بیش از ۳ درصد نخواهد بود. اکنون متوجه شدید چرا صندوق های سرمایه گذاری ، شیوه مطلوب تری برای سرمایه گذاری هستند. با این حال باز هم برخی افراد خواهان سرمایه گذاری در بازار سهام هستند. اگر شما سهام دار صندوق سرمایه گذاری باشید و این صندوق صاحب سهامی باشد که قیمت آن افزایش یابد شما در آن روز سودی معادل یک یا دو درصد کسب خواهید کرد. اما چنانچه خود ان سهم را داشتید در عرض یک یا دو روز ممکن بود ۱۰ تا ۲۰ در صد سود ببرید.

انواع صندوق های مشترک سرمایه گذاری

ارزش خالص دارایی
ارزش خالص دارایی(NAV) همانند یک سهم است واز لحاظ فنی به ارزش یک سهم در صندوق سرمایه گذاری اشاره دارد.شما می توانید ارزش خالص دارایی را در بخش اقتصادی جراید روزانه بیابید.اگر بخواهید ۱۰۰سهم یک صندوق سرمایه گذاری را با ارزش خالص۱۰ دلار بخرید بهای پرداختی این سهام برای شما هزار دلار خواهد بود شما همچنین باید کارمزد مدیران را که از ارزش خالص دارایی کم شده است بپردازید.همچنین برای آگاهی از روند کار صندوق های سرمایه گذاری طی زمان های مختلف می توانید به جراید رجوع کنید.یکی از ویژگی های بسیار خوب صندوق های سرمایه گذاری این است که سهامداران را در جریان چگونگی عملکردشان قرار می دهند و اگر شما از یک صندوق سرمایه گذاری رضایت نداشته باشید می توانید سرمایتان را به سایر شرکتها انتقال دهید.
اگر تا به حال در بازار سهام سرمایه گذاری نکرده باشید ممکن است تصمیم به سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری بگیرید.بنابراین لازم است بدانید دو نوع صندوق سرمایه گذاری وجود دارند.
صندوق های با کارمزد فروش و بدون کارمزد فروش.به نظر من سرمایه گذاری در شرکت های بدون کارمزد روش برای شما بهتر است(زیرا مجبور به پرداخت هزینه های اضافی فروش برای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری نیستند).این نوع سرمایه گذاری برای شما کم هزینه تر است. به علاوه هیچ مدرکی دال بر اینکه شرکت های دارای کارمزد فروش،بهتر از شرکت های بدون کارمزد فروش هستند، وجود ندارند.
صندوق های سرمایه گذاری کاملا سازمان یافته تا به حال از رسوایی هایی که گریبانگیر بسیاری از شرکت های آمریکایی شده است به دور مانده اند،گرچه با سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری نیز احتمال ضرر وجود دارد اما حداقل می دانید که سرمایه گذاری معقولی کرده اید.
صندوق های سرمایه گذاری مشترک هدفشان صرفاً کسب سود نیست. با این همه ،صندوق های سرمایه گذاری نیز بدون عیب و نقص نیستند،آنها گاهی اوقات همانند بازار سهام با افت قیمت روبه رو می شوند،طی روند نزولی بازار بسیاری از صندوقها نیز شاهد افت شدید قیمت بوده اند(برخی از این صندوقها تا ۷۰ درصد افت قیمت داشته اند).بیشتر صندوقها به گونه ای برنامه ریزی می کنند که در سیر صعودی بازار دارای عملکرد مثبت و سیر نزولی دارای عملکرد منفی هستند(اگر جه کمی از این صندوقها با وجود سیر نزولی بازار همچنان از عملکرد بسیار خوبی برخوردار بوده اند.)

پایان نامه صندوق های مشترک سرمایه گذاری

پایان نامه صندوق های مشترک سرمایه گذاری با فرمت ورد و تنظیم شده در ۸۹ با قابلیت پرینت و ویرایش

مقدمه

طی دو دهه ی گذشته صندوق های سرمایه گذاری مشترک از محبوبیت زیادی در بین سرمایه گذاران برخوردار شده اند. در حال حاضر بیش از ۸۰ میلیون نفر در آمریکا در صندوق های سرمایه گذاری سرمایه گذاری کرده اند و برای بسیاری از سرمایه گذاران، سرمایه گذاری در بورس به معنای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری است. در همین راستا در سرتاسر جهان صندوق های سرمایه گذاری به شکلها و روش های مختلف و به عنوان ابزاری مفید و کارآمد برای سرمایه گذاری در اوراق بهادار شکل گرفته اند. ایران نیز از این قاعده دور نبوده است و در حال حاضر صندوق های متعددی در بازار سرمایه ایران در حال فعالیت هستند. در تئوری، سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری بسیار مطلوب و مورد توصیه خبرگان است، ولی در عمل این کار باید بادقت و بررسی عمیق انجام شود.

صندوق های مشترک سرمایه گذاری از جمله نهادهای مالی بازار سرمایه شمرده می شوند که طی سال های اخیر به جایگاه ویژهای در این بازار دست یافته اند. رشد روز افزون این صندوقها نمایانگر اقبال عمومی به آنها در عرضه اقتصاد ملی است.قابلیت بازخرید سهام به وسیله صندوق یا به عبارت دیگر نقدینگی بالای واحدهای سرمایه گذاری صندوقها و همچنین تنوع فعالیت بر اساس اهداف سرمایه گذاران، استفاده از مدیریت تخصصی در اداره سبد،کاهش هزینه های کارگزاری و عملیاتی در مقایسه با معامله های کوچک سرمایه گذاران،کاهش خطر سرمایه گذاری از راه مالکیت در سبد مالی متنوع،از جمله مزیتهایی است که باعث جلب مردم به سوی سرمایه گذاری در این صندوقها می شود.

فهرست صندوق های مشترک سرمایه گذاری

مقدمه

فصل اول

تاریخچه

صندوق سرمایه گذاری مشترک چیست؟

ويژگي‌ها و ماهيت سرمايه‌گذاري در صندوق‌ها:

اركان صندوق‌ها

عايدي صندوق هاي مشترك سرمايه گذاري

كارمزد اركان و هزينه‌هاي صندوق

مزایای صندوق های سرمایه گذاری

معایب صندوق های سرمایه گذاری

نحوه سرمايه‌گذاري در صندوق‌ها

انواع صندوق های سرمایه گذاری

ارزش خالص دارایی ها یا NAV (Net Asset Value)

مقایسه صندوق سرمایه‌گذاری مشترک باشرکت‌های سرمایه‌گذاری:

صندوق های سرمایه گذاری موجود در ایران

اهداف صندوق های مشترک سرمایه گذاری

بازدهی سرمایه گذاران صندوق های مشترک سرمایه گذاری

نحوه محاسبه قیمت سهام صندوق های مشترک سرمایه گذاری

صندوق های مشترک سرمایه گذاری با سرمایه ثابت

هزینه های صندوق های مشترک سرمایه گذاری

نحوه محاسبه NAV

حداقل و حداکثر میزان مشارکت در صندوق های مشترک سرمایه گذاری متولی

هزینه های صندوق

ریسک سرمایه گذاری در صندوق

فصل دوم

چرا مردم صندوق های سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند

ارزش خالص دارایی

صندوق های سرمایه گذاری وابسته به شاخص:

پول نقد

سرمایه گذاری در زمین و مستغلات و صندوق های سرمایه گذاری املاک و مستغلات

فصل سوم

۱-اجزای اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام

۲-نظریه ی اطلاعات نامتقارن

۳-چه عاملی باعث ایجاد هزینه های انتخاب نادرست زیاد در صندوق های سرمایه گذاری مشترک می گردد؟

۳-۱-مسائل و مشکلات مربوط به برآورد

۳-۲-دلایل گلستن و میلگرام

فصل چهارم

سطوح مالکیت

درآمدهای صندوق

درآمد حاصل از سود سهام

سود اوراق مشارکت

سود سپرده های نزد بانکها و موسسات اعتباری

کارمزد ابطال واحدها

هزینه های صندوق

مالیات بردرآمد

مالیات های تکلیفی

تکلیف تسلیم اظهار نامه

فصل پنجم

ضرورت تشکیل صندوق سرمایه گذاری مشترک در ایران

طراحی الگوی صندوق مشترک سرمایه گذاری اسلامی

الگوی سرمایه گذاری در صندوق اسلامی

اوراق مشارکت (Musharaka

اوراق مرابحه (Murabaha)

اوراق استصناع (Istisna)

اوراق اجاره

بررسی فقهی اوراق اجاره، مشارکت، مرابحه و استصناع

صکوک مشارکت

بررسی اقتصادی اوراق اجاره، مشارکت، مرابحه و استصناع

طراحی انواع صندوق های سرمایه گذاری اسلامی

صندوق مشترک سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی

شاخص های کمی توسعه اقتصادی

شاخص های کیفی توسعه

نتیجه گیری و پیشنهادها

منابع و مأخذ

تعداد صفحات نوع فایل قیمت
89 WORD 19,900 تومان

دانلود پایان نامه صندوق های مشترک سرمایه گذاری



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها