پایان نامه هوش هیجانی و سلامت روان

هوش هیجانی و سلامت روان

پایان نامه هوش هیجانی و سلامت روان در قالب فایل ورد و تنظیم شده در ۱۵۰ صفحه.این پایان نامه قابل ویرایش و پرینت می باشد.مقاله هوش هیجانی و سلامت روان را فقط از سایت همیار دانشجو دانلود کنید.

قسمتی از پایان نامه هوش هیجانی و سلامت روان :

ما امروزه در عصري زندگي مي كنيم كه سلامت رواني از اهميت ويژه اي برخوردار است چرا كه به موازات پيشرفت هاي تكنولوژيكي – صنعتي – اقتصادي و اجتماعي، نابسماني هاي رواني و روز به روز در حال گسترش است و بسياري از افراد از ناراحتي هاي رواني به شدت رنج برده و نه تنها خود در عذاب هستند بلكه خانواده و در نهايت جامعه را نيز دچار مشكل مي كنند (لشگري ۱۳۸۱).
در آغاز هزاره سوم ميلادي، زمان بحث و گفتگوي تمدنها و نيز در عصر شكوفايي تكنولوژي و افزايش امكانات و ابزار زندگي بايد بشر امروز بيش از هر زمان ديگر احساس آرامش و امنيت داشته باشد. كمترين مشكلات جسماني و رواني، كمترين حادثه و كمترين نگراني را داشته باشد.
طبق تعريف سازمان بهداشت جهاني قابليت ارتباط موزون و هماهنگ با ديگران، اصلاح محيط فردي و اجتماعي و حل تضادها و تمايلات شخصي به طور منطقي، عادلانه و مناسب خبر از سلامتي روان را مي دهد.
دانشمندان اعتقاد دارند كه سلامت رواني از مهم ترين ابعاد سلامتي بوده و هر گونه اختلال در آن مي تواند مشكلات جدي و شايعي در هر گروه جمعيتي ايجاد كند، بنابراين بهداشت و يا سلامت روان علاوه بر اينكه يك وظيفه شرعي و ضرورت انساني محسوب مي گردد توجه و يا بي توجهي به آن مي تواند پيامدهاي اقتصادي و اجتماعي بسيار بارزي را به وجود آورد.
طي سالهاي متمادي، روان شناسان براي طبقه بندي و تعريف هوش تلاش كرده اند، در قرن گذشته هوش، (هوشبر) IQ مورد سنجش قرار مي گرفت كه تلاش مي كرد ظرفيت شناختي و عملكردي (مثل توانايي شخص براي يادگيري، به خاطر آوردن، دليل آوردن، انتزاع)، را ارزيابي نمايد. از آغاز دهه ۱۹۹۰ بحث در زمينه اثرات روان شناختي هيجان و كاركردهاي انطباقي آن و نيز ماهيت رابطه هيجان و شناخت با معرفي مفهوم هوش هيجاني ابعاد تازه اي به خود گرفت. مفهوم هوش هيجاني، دنياي تازه و عميقي در فهم هوش انسان گشوده است و توانايي براي ارزيابي هوش كلي يا عمومي منفي كمتري را تجربه كنند. آنها همچنين در ايجاد و حفظ روابط كيفي بالا مهارت دارند. به طور كلي هوش هيجاني با وقايع و پيامدهاي زندگي ارتباط دارد و به اقرار در فهم و پيش بيني جنبه هاي گوناگون زندگي روزمره كمك مي كند (سياروچي، چان، روبرتس، كاپوتي، ۲۰۰۱ ؛ به نقل از سياروچي و همكاران ۲۰۰۲، به نقل از نوري ۱۳۸۳).

فهرست پایان نامه هوش هیجانی و سلامت روان :

بررسی هوش هیجانی و سلامت روانی

مقاله هوش هیجانی و سلامت روان

جهت دانلود پایان نامه بررسی رابطه هوش هیجانی و سلامت روانی از لینک زیر اقدام نمایید.

تعداد صفحات نوع فایل قیمت
150 WORD 16,900 تومان

پایان نامه هوش هیجانی و سلامت روان



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها