دانلود پایان نامه هوش تجاری
با سلام خدمت تمامی کاربران پایان نامه هوش تجاری را آماده نمودیم.برای تهیه این پایان نامه زحمات زیادی کشیده شده و ما آن را با قیمت نا چیز ۷۹۰۰ تومان برای دانلود و استفاده دانشجویان عزیز قرار دادیم.
چکیده {پایان نامه هوش تجاری}
فناوریهای نوین با سرعتی سرسام اور در حال پیشرفت هستند. جوامع به صورت عام و بازار به صورت خاص با شتابی وصف ناپذیر به دنبال فناوریهایی میگردند که در این عرصه پر رقابت حضور و اثر بخشیشان را تضمین کند.
گسترش فناوری اطلاعات در عرصههای سازمانی به سرعت لایههای مختلفی از کاربرد برای سازمانها پدید اورده است که از امور جزیی و کوچک دفتری مانند تایپ و… در فرایندهای عملیاتی گرفته تا کنترل و مدیریت پیچیدهترین فرایندهای تصمیمگیری در فرایندهای استراتژیک سازمان. یکی از این سطوح کاربرد که دو دهه است به صورت جدی مطرح شده و هماینک بسیاری از جنبههای ان پیادهسازی شدهاست، فناوری سیستمهای هوش تجاری است. می توان گفت هوش تجاری هماینک بالاترین سطح از کاربرد فناوری اطلاعات در سازمانهاست.
در این پایاننامه در فصل اول به معرفی هوش تجاری میپردازیم و دلایل استفاده از ان را بررسی میکنیم.در فصل دوم ابزارها و مفاهیمی را که در هوش تجاری استفاده میشود، تشریح میکنیم.در فصل سوم معماری هوش تجاری بررسی میشود و یک نمونه معماری کاندیدا برای ادامه پروژه و بخش پیاده سازی پروژه معرفی میشود.
در راستای پیاده سازی این پروژه از BIDSاستفاده شدهاست که در فصل چهارم به معرفی سرویسهای مختلف ان میپردازیم.در فصل پنجم هم به پیاده سازی بخشهای مختلف هوش تجاری در شیر پوینت میپردازیم.
فصل اخر به جمعبندی مطالب و نتیجهگیری اختصاص دارد.
تعریف هوش تجاری
در زمینه هوش تجاری تعاریف متعددی ارائه شده است که در ادامه به برخی از انها اشاره میشود:
هوش تجاری به فرایند تبدیل دادههای خام به اطلاعات تجاری و مدیریتی اطلاق میگردد که به تصمیمگیرندگان سازمان کمک میکند تا تصمیمات خود را سریعتر و بهتر گرفته و بر اساس اطلاعات صحیح عمل نمایند.
هوش تجاری عبارتست از بعد وسیعی از کاربردها و فناوری برای جمع اوری داده و دانش جهت تولید پرسوجو در راستای انالیز سازمانها به منظور اتخاذ تصمیمات تجاری دقیق و هوشمند. دادهها با ورود به سیست هوش تجاری، مورد پردازش قرار گرفته و تبدیل به دانش میشوند، سپس دانش به دستامده مورد تحلیل قرارگرفته و از نتایج تحلیلی ان دید کلی نسبت به سازمان پیدا میشود که بر اساس مدیران تصمیمات لازم را اتخاذ میکنند و اعمالی برای بهبود عملکرد سازمان انجام میدهند. از این دیدگاه اطلاعات ابتدایی موجود، قادر به پاسخگویی به این سؤال هستند: “درسیستم چه اتفاقی افتاده است؟ “با پردازش اطلاعات موجود میتوان به این سؤال پاسخ داد: “این اتفاق چرا رخداده است؟”و در نهایت با تصمیمی که مدیران اتخاذ میکنند، میتوان پیشبینی کرد:”چه اتفاقی خواهد افتاد؟”
فهرست {پایان نامه هوش تجاری}
۱-۱- تعریف هوش تجاری.. ۲
۱-۲- اهداف زیر ساختی هوش تجاری.. ۶
۱-۳- اهداف کاربردی هوش تجاری در سازمانها ۸
۱-۴- انگیزههای استفاده از هوش تجاری در سازمانها ۹
۱-۴-۱- مشکلات تجاری.. ۹
۱-۴-۲- مشکلات تکنیکی.. ۱۰
۱-۵ مشکلات راه اندازی یک سیستم هوش تجاری در سازمانها ۱۱
۱-۶- نرمافزارهای موجود هوش تجاری.. ۱۳
۱-۶-۱- بررسی نرمافزار Qlik View.. 16
۱-۶-۲- نسخه های مختلف Qlik View.. 19
۱-۷- وضعیت هوش تجاری در جهان.. ۲۰
۲-۱- مراحل هوش تجاری.. ۲۴
۲-۲- ETL.. 26
۲-۳- انبارداده DW… 29
۲-۳-۱- معماری مدلسازی داده. ۲۹
۲-۴- سیستم پردازش تحلیلی برخط OLAP. 32
۲-۴-۱- مدل چند بعدی دادهها ۳۳
۲-۴-۲- حجم دادهای.. ۳۴
۲-۴-۳- مدل داده رابطهای.. ۳۵
دانلود پایان نامه هوش تجاری
۲-۴-۴- عملیات بر روی حجمهای دادهای.. ۳۸
۲-۴-۵- سرورهای OLAP. 39
۲-۵- پردازش ترکنش برخط OLTP. 42
۲-۶- دادهکاوی.. ۴۲
۲-۶-۱- دلیل پیدایش دادهکاوی.. ۴۳
۲-۶-۲- مراحل کشف دانش…. ۴۴
۲-۶-۳- توصیف دادهها در دادهکاوی.. ۴۶
۲-۶-۴- مدلهای پیشبینی دادهها ۴۷
۲-۶-۵- مدلها و الگوریتمهای دادهکاوی.. ۴۸
۱-شبکههای عصبی.. ۴۸
۲-۷- مدیریت ارتباط با مشتریCRM… 55
۲-۷-۱- موضوعات مورد بحث در CRM… 57
۲-۷-۲- انواع CRM… 60
۲-۷-۳- مزایای مدیریت ارتباط با مشتری برای مشتریان.. ۶۰
۲-۷-۴- مزایای مدیریت ارتباط با مشتری برای سازمانها ۶۱
۲-۷-۵- مراحل ارائه خدمت در مدیریت ارتباط با مشتری.. ۶۲
۲-۸- برنامه ریزی منابع سازمانیERP. 62
۲-۸-۱- اهداف اصلی ERP. 63
۲-۸-۲- دلایل عمده استفاده از ERP در شرکتها ۶۵
۲-۸-۳- هزینههای پنهان ERP. 65
۲-۸-۴- مزایای ERP. 67
۲-۸-۵- معایب ERP. 68
۲-۹- عامل هوشمندIA.. 68
۲-۹-۱- بررسی حضور عاملهای نرمافزاری هوشمند در جنبههای مختلف تجارت الکترونیک… ۶۹
۲-۹-۲- عاملهای نرمافزاری در خرید اینترنتی.. ۷۱
۲-۱۰- سیستم پشتیبان تصمیمگیریDSS. 72
۲-۱۰-۱- مزایای DSS. 72
۲- چارچوب توسعهیافته DSS. 73
۲-۱۰-۳- اجزای DSS. 77
۲-۱۱- مدیریت زنجیره تامین SCM… 78
۲-۱۱-۱- فازهاى اصلى مدیریت زنجیره تامین.. ۸۰
۲-۱۱-۲- بررسى فناوری تولید و براورد نحوه تامین دانش فنى مورد نیاز. ۸۱
۲-۱۱-۳- پنج عملکرد براى مدیریت در برابر چالشهاى زنجیره تامین.. ۸۱
۲-۱۲ سیستم مدیریت دانش KMS. 83
۲-۱۲-۲- اهداف مدیریت دانش…. ۸۴
۳-۱- دادهگاه. ۸۷
۳-۲- ویژگیهای اساسی یک معماری خوب برای هوش تجاری.. ۹۱
۳-۳- کارکرد BI در سطوح مختلف سازمان.. ۹۳
۳-۴- زیر ساختهای سختافزاری مورد نیاز برای هوش تجاری.. ۹۵
۳-۵- فاکتورهای مهم در ایجاد شرایط مطلوب برای هوش تجاری.. ۹۶
۳-۶- نکات پایهای مهم در ساخت یک سیستم BI در سازمان.. ۹۷
۴-۱- سرویسهای گزارشگیری.. ۱۰۱
۴-۱-۱- اجزای سرویسهای گزارشگیری.. ۱۰۲
۴-۱-۲- سرور گزارش… ۱۰۳
۴-۱-۳- کاتالوگ ابردادهها ۱۰۴
۴-۱-۴- طراح گزارش… ۱۰۴
۴-۱-۵- برنامه وبی مدیریت گزارش… ۱۰۵
۴-۱-۶- امنیت سرویسهای گزارشگیری.. ۱۰۷
۴-۱-۷ ابزار پیکربندی سرویسهای گزارشگیری.. ۱۰۸
۴-۲- سرویسهای تحلیلی.. ۱۰۹
۴-۲-۱- امکانات SSAS 2005. 111
۴-۲-۳- مدل ابعادی یکپارچهشده (UDM) 112
۴-۲-۴- XML/A, XML و سرویسهای وب.. ۱۱۳
۴-۲-۵- سرعت، مقیاسپذیری و تداوم. ۱۱۴
۴-۲-۶- استفادهپذیری.. ۱۱۵
۴-۲-۷- برنامه نویسی.. ۱۱۵
۴-۲-۸- پروژههای سرویسهای تحلیلی.. ۱۱۸
۴-۳- سرویسهای یکپارچگی.. ۱۱۹
۴-۳-۲- مبانی SSIS. 122
۵-۱- معرفی شیرپوینت… ۱۲۴
۵-۲- شاخصهای عملکرد کلیدی KPI. 124
۵-۲-۱- تعیین شاخصها ۱۲۶
۵-۲-۲- تجزیه و تحلیل ناحیهها ۱۲۷
۵-۲-۳- طبقهبندی شاخصها ۱۲۸
۵-۲-۴- مشکلات تعیین شاخصها ۱۲۹
۵-۲-۵- کاربرد شاخصها در هوش تجاری.. ۱۲۹
۵-۲-۶- عناوین کلیدی هوشمندی در کسبوکار. ۱۳۰
۵-۲-۷- عامل کلیدی موفقیت… ۱۳۱
۵-۳- داشبوردهای مدیریتی.. ۱۳۲
۵-۳-۱- مفاهیم مدیریت عملکرد و هوش تجاری.. ۱۳۳
۵-۳-۲- فواید داشبورد. ۱۳۴
۵-۴- مرکز گزارش… ۱۳۵
۵-۴-۱- و یژگیها و مزایای یکپارچگی.. ۱۳۶
۵-۵- سرویس اکسل.. ۱۳۸
۵-۵-۱- اهداف اصلی مایکروسافت از انتشار سرویس اکسل.. ۱۳۹
۵-۶- کاتالوگ دادههای تجاری.. ۱۴۰
منابع و مراجع.. ۱۴۳
تعداد صفحات | نوع فایل | قیمت |
---|---|---|
143 | WORD | 7,900 تومان |