مقاله تابلوهای بزرگ تبلیغات شهری

مقاله تابلوهای بزرگ تبلیغات شهری یا بیلبورد – در قالب ورد قابل ویرایش و پرینت با بهترین کیفیت.این مقاله ۱۶ صفحه می باشد.با پرداخت مبلغ ۴۵۰۰ تومان بلافاصله این مقاله را دانلود نمایید.

مقاله تابلوهای بزرگ تبلیغات شهری

مقاله تابلوهای بزرگ تبلیغات شهری

قسمتی از مقاله :

تعریف واژه بیلبورد
واژه “BILLBOARD” مرکب از دو بخش Bill و BOARD است. Bill دارای معنی، لایحه قانونی، قبض، صورتحساب برات، سند، اسکناس و … و Board به معنای مقوا، تخته، یا هر چیز مسطح، میز غذا، تخته پوش کردن و … می‌باشد. بیلبورد ابزاری تبلیغاتی است که از چوب، آهن، کاغذ و یا دیگر مواد قابل استفاده تشکیل شده است و در جاده‌ها، روی ساختمانها و مکانهای عمومی نصب می‌گردد.

در قرن نوزدهم ميلادي بيلبوردها به طور گسترده‌اي جايگزين تصاويري شدند كه بر ديوارها چسبانده مي‌شدند يعني در زماني كه رقابت براي مكان نصب مناسب مجريان تبليغاتي را وادار ساخت ابزاري جديد نمود. با اختراع اتوميبي و گسترش بزرگراه‌ها بيلبوردها عموميت بيشتري به عنوان يك ابزار تبليغاتي با گستردگي بالا پيدا كردند. و شركتهاي تبليغات شهري مالك و مجري بيلبوردها اندازه سطح تبليغ آنها به قطع مشخصي استاندارد نمودند. امروزه تبليغات روي بيلبردها بايد بگونه‌اي باشد كه موجب جلب توجه سريع يك راننده شود و پيامهاي تبليغاتي لزوما كوتاه و طرح آن اغلب نماي بزرگ شده محصول باشد.

از جمله تكنيكهاي مختلفي كه روي بيلبوردها قابل اجراست مي‌توان به كلاژ حروف طرحي كه از قاب بيلبورد بزرگتر است و بيرون آمده تكنيكهاي مختلف نورپردازي و يا نوشته‌هاي متحرك اشاره داشت. عبارت بيلبورد واژه مصطحي است كه جهت تبليغات و آگهي‌هاي تجاري در ايالت متحده مطرح و رايج شده است. در حالي كه در فرهنگ انگليسي به جاي كلمه بيلبورد از كلمه Bourding به همين منظور استفاده مي‌شود ودر واقع هر دوي اينها به معناي نوعي تابلوي تبليغاتي مخصوص نصب آگهي است كه اغلب بر روي آنها پوستر چسبانده مي‌شود.

از آنجايي كه بيلبوردها داراي قالب و جايگاه مخصوص نصب هستند و به صورت دوره‌اي اجاره داده مي‌شوند. پس از اتمام دوره اجاره آگهي جديدي جاي آن را مي‌گيرد.

واژه بيلبورد به تخته‌اي كه اجاره داده مي‌شود يا تخته اجاره‌اي و يا سطوح اجاره‌اي اطلاق مي‌گردد. در فرهنگ فارسي واژه مدوني براي بيلبورد نداريم.
مي‌توان آنها را تابلوهاي بزرگ تبليغات شهري نيز ناميد. البته به نظر نگارنده استفاده از خود واژه بيلبورد كاربردي‌تر و گوياتر مي‌باشد.
بيلبوردها شاخه‌اي از وسايل ارتباط تصويري هستند كه به شكل كلي‌تر جزو ابزارهاي تبليغات شهري قرار مي‌گيرند.
جايگاه بيلبورد در تبليغات شهري

در ميان انواع تبليغات شهري بيلبوردها جايگاه ويژه‌اي در بافت فيزيكي شهر دارند. بيلبردها ابتدايي‌ترين و ساده‌ترين وسايل تبليغاتي‌اند. زيرا مي‌توانند موضوع مورد تبليغ را با زبان موجز و خلاصه و با بهره‌گيري از عوامل و عناصر بصري مناسب بيان كنند و به راحتي در معرض ديد قرار مي‌گيرند. ضمن اينكه مي‌توانند محتواي يك پوستر آگهي و تا حدودي بروشور را نشان دهند. داراي قابليت‌هاي بيشتري نيز مي‌باشند. در بيلبورد امكان برجسته‌نمايي تا حد برخوردي واقع‌گرايانه وجود دارد.

مثلا براي آگهي و تبليغ يك اتومبيل مي‌توان اندازه واقعي اتومبيل را ساخت و به صورت واقعي روي تابلو نصب كرد. بيلبورد مي‌تواند با بهره‌گيري از نور الكترونيك و ساير امكانات تكنولوژي موجود و جديد به شكل بهتري در خدمت تبليغات قرار بگيرد. يك بيلبورد مي‌تواند در اندازه‌هاي مختلف و بصورت ثابت يا متحرك با نورپردازي‌هاي متنوع و مجموعه‌اي از عوامل ديگر در جايگاه‌هاي مناسب و با زاويه‌ منا

سب در برابر ديدگان مخاطبان قرار گيرد و با طراحي جذاب تركيب‌بندي صحيح پيامي رسا و گويا و متناسب با آن از فاصله‌اي دور جلب توجه نمايد.
بيلبوردها در فضاهاي بسيار بزرگ مورد استفاده قرار مي‌گيرند و به همين دليل علاوه بر مشخصه‌هاي ذاتي مثل تبليغاتي بودنشان، از ويژگيهاي اصلي قرارداشتن در فضاهاي باز نيز برخوردارند. اين ويژگيها به شرح زير مي‌باشند:

“تبليغات در فضاي باز بدليل حضور بيشتر مردم در فضاهاي شهري صورت مي‌گيرد. بنابراين نكته قابل توجه اين است كه بايد بيلبوردها و فضاهاي شهري هماهنگي‌هاي لازم ايجاد گيرد. و در ساخت آنها با مهندسين شهرسازي مشورت شود. براي نصب آنها بايد حفظ زيبايي شهر لحاظ گرديده و از طرفي حداكثر ديد ممكن براي آن امكان‌پذير باشد. اين نوع تبليغ در دنياي متحرك صورت مي‌گيرد. يعني مدت زماني كه در اختيار افراد قرار دارد تا يك پيام دريافت گردد، حتي تا تقسيم‌هايي از ثانيه تقليل پيدا مي‌كند.

بعبارتي مي‌توان گفت يك بيلبورد، كاملا” اتفاقي و غير انتخابي است و همين باعث مي‌شود كه پيامهاي اين رسانه تاثير بر خودآگاه افراد داشته باشد.

برای دانلود مقاله تابلوهای بزرگ تبلیغات شهری از لینک زیر اقدام نمایید.

تعداد صفحات نوع فایل قیمت
16 WORD 4,500 تومان

مقاله تابلوهای بزرگ تبلیغات شهری



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها