مقاله تاثیر تجارت الکترونیک بر متغیرهای کلان اقتصادی

مقاله تاثیر تجارت الکترونیک بر متغیرهای کلان اقتصادی در قالب ورد در ۳۲ صفحه به قیمت ۴۹۰۰ تومان قابل ویرایش دانلود بلافاصله بعد از پرداخت با بهترین کیفیت به صورت کامل

تجارت الکترونیک بر متغیرهای کلان اقتصادی

تاثیر تجارت الکترونیک بر متغیرهای کلان اقتصادی

مقدمه
پيشرفت فناوري اطلاعات و ارتباطات در دو دهه اخير، و گسترش كاربردهاي آن در عرصه‌هاي مختلف اقتصادي و اجتماعي، موجب شكل‌گيري فصل نويني از روابط متقابل بين افراد، نهادها، شركتها و دولتها شده است. مفاهيم جديدي در ادبيات اقتصادي و تجارت، در حال ظهور هستند. روشهاي سنتي تجارت و كسب و كار، در حال بازنگري بوده و در پرتو اين تحول، مشاغل و فعاليتهاي جديد اقتصادي در حال شكل‌گيري هستند. عده‌اي تحول مذكور در فناوري اطلاعات و ارتباطات را بزرگترين انقلاب تكنولوژيك بعد از انقلاب صنعتي ارزيابي كرده (Mokyr,1996) و عده‌اي ديگر از آن تحت عنوان اقتصاد نوين و يا اقتصاد ديجيتال ياد مي‌كنند.
اينترنت به عنوان يك شبكه جهاني و نيز به عنوان پيش نياز تجارت الكترونيكي به دليل داشتن حضورفراگير ، هزينه دسترسي نسبتاً پايين، سهولت كار با آن، انعطاف‌پذيري و جذابيت، در حال تغيير روشهاي سنتي كسب و كار است. اين فناوري، الگوهاي جديدي براي خريد، فروش و ارائه خدمات به مشتريان ارائه داده و در حال ارائه تعريفي جديد از روابط سنتي بين خريداران و فروشندگان است. همچنين اين فناوري، موجب دگرگوني در روشهاي توليد، توزيع، جست‌وجو و مبادله كالاها و خدمات، شده و مي‌تواند سرعت عكس‌العمل مؤسسات و بنگاهها را به علائم بازار و ارائه خدمات بهتر به مصرف‌كنندگان بيشتركند.
سؤالي كه مطرح مي شود اين است كه پيامد اين تغيير ساختاري گسترده و پيچيده چه خواهد بود؟ آيا تجارت الكترونيكي، بهره‌وري را تغيير خواهد داد؟ آيا تجارت الكترونيكي به ايجاد محصولات جديد و روشهاي جديد كسب و كار منجر خواهد شد؟ آيا موجب افزايش اشتغال خواهد شد؟ آيا احتمال اينكه برخي از بخشها تأثيرات بيشتري نسبت به ساير بخشها بپذيرند وجود دارد؟ اثرات آن بر رقابت‌پذيري بين‌المللي چگونه خواهد بود؟ چه پيامدهايي براي متغيرهاي پولي و مالي درپي‌خواهد داشت؟ و سؤالات ديگر.

فهرست مطالب :
چكيده ۲
مقدمه ۲
تجارت الكترونيكي مفاهيم و شاخص‌هاي آن ۴
مباني نظري و شواهد تجربي تأثير كلان اقتصادي تجارت الكترونيكي ۵
اثر تجارت الكترونيكي بر رشد GDP، رشد بهرهوري نيروي كار و رشد بهرهوري كل: ۵
تجارت الكترونيكي و بيكاري ۱۲
بخش پولي و اثرات تجارت الكترونيكي ۱۴
تقاضاي پول و تجارت الكترونيكي ۱۶
تجارت الكترونيكي و تورم ۱۹
تجارت الكترونيكي و تجارت بينالملل ۲۱
تجارت الكترونيكي و سرمايهگذاري ۲۳
تجارت الكترونيكي و بودجه دولت ۲۴
تجارت الكترونيكي و رفاه و توسعه اقتصادي ۲۶
فهرست منابع ۲۸

جهت دانلود مقاله تاثیر تجارت الکترونیک بر متغیرهای کلان اقتصادی از لینک زیر اقدام نمایید.

تعداد صفحات نوع فایل قیمت
32 WORD 4,900 تومان

مقاله تاثیر تجارت الکترونیک بر متغیرهای کلان اقتصادی



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها