پایان نامه نقش بازاریابی اینترنتی در کسب و کار

پایان نامه نقش بازاریابی اینترنتی در کسب و کار در قالب ورد و قابل ویرایش و پرینت در ۱۳۱ صفحه به قیمت ۹۹۰۰ تومان که بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود نمایش داده می شود.

نقش بازاریابی اینترنتی در کسب و کار

دانلود پایان نامه بازاریابی اینترنتی

مقدمه
در دنیای امروزه به دلیل رقابت روز افزون سازمانها و افزایش فعالیتهای بازاریابی آنها، حفظ و نگهداری از مشتریان مشکل تر شده و به دغدغه اول بسیاری از سازمانها تبدیل شده است.
این وضعیت رقابتی و دغدغه از دنیای تجارت فیزیکی و سنتی اکنون به دنیای الکترونیکی سرایت کرده است. بازاریابی الکترونیکی موجب تغییر در رفتار مصرف کنندگان و خواسته های آنان می شود. بنابراین شرکت های امروز به ویژه شرکت های که در تجارت الکترونیک فعالیت می کنند باید تغییرات محیط و تغییراتی که در رفتار مصرف کننده رخ می دهد را بشناسند ( نگهداری، ۱۳۸۷، ۵۳-۵۷ ).
بنابراین در دو دهه اخیر تغییرات محتوایی و کیفی بسیار زیادی در بازارهای جهانی رخ داده است، حرکت به سوی منطقه ای شدن و جهانی شدن بازارها سرعت گرفته است، به موازات آن، دوره تولید محوری به انتهای حیات خود رسیده و دوره مشتری محوری در حال شکل گیری است. تولید کنندگان صنعتی، با هدف استفاده بهینه از امکانات و جلوگیری از هدر رفتن منابع با ارزش، تمهیداتی را اندیشیده اند که نتایج آن تغییر در ساختار صنعتی خواهند بود. یکی از مشخصه های اصلی و بارز این ساختار، رشد و ترویج بیش از پیش صنایع کوچک و متوسط است ( ملکی نژاد، ۱۳۸۵، ۱۴۲ ).
بنگاه های کوچک و متوسط در اقتصاد بسیاری از کشورها بالاخص کشورهای در حال توسعه نقش مهم و حیاتی دارند و سهم آن ها در بخش عمده اشتغال و درآمد ملی کشورها یک حقیقت انکارناپذیر است ( فتحیان و همکاران ، ۱۳۸۳، ۹۹ ).
از سویی دیگر پیشرفت های فن آوری های ارتباطات و اطلاعات تأثیرات شگرفی بر دنیای اقتصاد و کسب وکار داشته است. وقوع پارایم های جدید مثل اقتصاد دیجیتالی یا شبکه ای و بازارهای الکترونیکی و شکل گیری شبکه های ارزش از جمله تأثیرات مهم هستند. هر کسب و کار یا صنعتی حول یک زنجیره ارزش شکل می گیرد. که اطلاعات در بطن آن قرار دارد. به کار گیری فن آوری اطلاعاتی در این زنجیرها، موجب افزایش ظرفیت اطلاعات آن ها شده و در نتیجه آنها را به شبکه های ارزش ارتقا داده است ( اسکات ، ۱۳۸۰ ).
در شبکه های ارزش، سازمان ها مدل های پیچیده کسب وکار الکترونیکی هستند که از روش های مبتنی بر اطلاعات برای مشتریان خود استفاده می کنند. این شبکه های ارزش در بازار الکترونیکی که فرآیند های متفاوتی نسبت به بازارهای مکانی برای ایجاد ارزش دارند در آن مستلزم زنجیره ای از پنج فعالیت گرد آوری، سازمان دهی، انتخاب، هماهنگی و توزیع اطلاعات است.
فن آوری اطلاعات کاربرد بسیار فراوانی در بازاریابی دارد و تا به امروز در مدل های بازاریابی الکترونیکی مختلفی که نحوه به کار گیری فناوری اطلاعات در بازاربابی نشان می دهند، ارائه شده است. اما بکارگیری فناوری اطلاعات در بازاریابی خود مستلزم برخورداری از توانمندی های است که سازمان بدون آن ها قادر نخواهند بود از ظرفیت های فناوری اطلاعاتی برای امور بازاریابی استفاده نماید ( حقیقی و حسینی طولی، ۱۳۸۹).
همچنین تحولات و دگرگونی های عصر جدید، فرآیندهای تولید، توزیع و مصرف را دگرگون کرده و ساختارهای سیاسی، اقتصادی، مناسبات اجتماعی و فرهنگی را دستخوش تغییرات بنیادین نموده است. تحولات فناوری موجب تفکیک هرچه بیشتر فرآیند تولید به اجزاء کوچکتر و تبدیل تولید انبوه به اشکال و الگوهای انعطاف پذیرتر شده است. از این رو، در سال های اخیر هم در حوزه دولت و هم در حیطه اجتماعی و فرهنگی، موضوع سازمان های غیر دولتی و عناصر وابسته به آن از اهمیت چشم گیری برخوردار گردیده است ( کیاسی، ۱۳۸۹ ).
بنابراین بازاریابی الکترونیکی یکی از ابزارها و روش های جدید بازاریابی است که نتیجه ظهور و پدیده فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT ( و شاخص ترین وسیله آن اینترنت به عنوان مؤثرترین ابزار الکترونیکی با پوشش جهانی امکان دسترسی شرکت ها به بازارهای جهانی را میسر ساخته است، اما بسیاری از شرکت ها نسبت به استفاده از آن در بازارهای صادراتی سر در گم هستند ( کی اس بیرینگ ، ۲۰۰۵ ).
لذا این پژوهش به دلیل اهمیت فناوری اطلاعات و همچنین ضرورت بازاریابی در تجارت های گسترده ی امروزه به بررسی و شناسایی بازاریابی الکترونیکی در کسب و کارهای کوچک می پردازد.

فهرست پایان نامه نقش بازاریابی اینترنتی :

دانلود پایان نامه بازاریابی اینترنتی

پایان نامه در مورد بازاریابی اینترنتیپایان نامه روشهای بازاریابی اینترنتی

جهت دانلود پایان نامه نقش بازاریابی اینترنتی در کسب و کار از لینک زیر اقدام نمایید.

تعداد صفحات نوع فایل قیمت
131 WORD 9,900 تومان

پایان نامه نقش بازاریابی اینترنتی در کسب و کار



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها