دانلود پایان نامه کمپ کوهنوردی

دانلود پایان نامه کمپ کوهنوردی در قالب ورد به صورت کامل و آماده در ۲۰۸ صفحه با قابلیت ویرایش و پرینت به قیمت ۱۱۹۰۰ تومان که بلافاصله بعد از پرداخت می توانید از وب سایت همیار دانشجو دانلود کنید.

دانلود پایان نامه کمپ کوهنوردی

مقدمه پایان نامه کمپ کوهنوردی :

بیش از ۵۰ درصد وسعت سرزمین ما ایران را ، کوها فرا گرفته اند که بخش عمده آن را رشته کوههای البرز و زاگرس تشکیل میدهند و بقیه به صورت کوههای منفرد و پراکنده از جای جای این سرزمین پهناور سربرافراشته اند. در این میانه غالبا کوه هایی با ویژگی های متنوع یافت میشوند که شمار قابل توجهی از کوهنوردان و دوستاداران طبیعت را مشتاقانه به سوی خود می کشند.
بدیهی است صعود به این قله های سر به فلک کشیده ، به ویژه در شرایط نا مساعد جوی ، مستلزم برخورداری از امکانات و تجهیراتی است که کوهنوردان را از آسیب عوارض طبیعی اعم از سرما و گرما و تندباد و امثالهم در امان دارد و بر سطح ایمنی صعود بیفزاید که در این میان پناهگاه ها و جانپنا هایی که طی سالیان متمادی با سختی و مشقت و البته با عشق و همت طبیعت دوستان و کوهنوردان رادمرد ساخته شده اند ، چراغ راه رهسپاران کوهستان و مکانهایی امن برای استراحت و تجدید قوا در جهت ادامه راه و فتح قلل بشمار می آیند.

نگاهی اجمالی به تاریخچه ایجاد پناهگاه های کوهستانی ایران ، نشان میدهد که رویکرد عمومی به کوهنوردی و متناسب با آن سرمایه گذاری و تلاش جهت ایجاد پناهگاه ها ،طی دو دهه اخیر سیر صعودی داشته است .
کوهنوردی همواره فراتر از یک ورزش بوده ، تیتعداد و استحقاق آن در کشور ،به مراتب بیش از تمامی ورزشهاست زیرا که به مثابه مادر ، با سایر رشته های ورزشی قابت نزدیک دارد.
به غیر از جامعه کوهنورد و گرد آمده پیرامون سازمان ها ،هیات ها و فدراسیون کوهنوردی ،کشتی گیر کوهنورد – دونده ی کوهنورد – فوتبالیست کوهنورد و … و متفرقه کوهنورد فراوانند و نوید دهنده اینکه در نیمه راه رسیدن ، به این آرمان که ورزش کوهنوردی به عنوان یک پروژه بزرگ ملی مطرح کرد و زعمای قوم در چنین حدی ، از جامعه جهات با آن برهورد داشته و پیشبینی لازم به عمل آید.
کوهنوردی ورزشی است نشاط انگیز ، سالم و انسان ساز که از ادوار بس قدیم مورد توجه نیاکان مابوده و ریشه در تاریخ دارد، اما در این زمسنه آنچنان که باید پژوهشی انجام نگرفته و کنکاشی به عمل نیامده است و ورزش کوهنوردی تا به حال به هویت اصلی خود دست نیافته است.
به راستی ورزش کوهنوردی مفبولیت و فراگیری ملی یافته است ، دریغ و شگفت آن است که در کشور پهناور و کوهستانی ایران با جمعیت زیاد و جوانی که دارد ، هنوز به استعداد های اقلیمی و بستری توسعه ی ورزش کوهنوردی توجه چندانی نشده است . سلسله در سلسله کوه ها و کوهستان ها که بیشترین بخش کشورمان را پوشانده اند نه تنها تامین کننده اصلی ترین ماده حیاتی ، آب ، که هواستگاه سامان بخش و پاسدار تمدن و فرهنگ و زبان ایرانیان نیز بوده اند ،نبض اصلی اساطیر و آئین ها و روش های زندگی ما ایرانیان ، از کوهستان ها سرآغاز گرفته است ، این چه غفلت بزرگی است ، که با وجود این میدان بزرگ و قابل توسعه ، کوهستان ها و ورزشهای کوهستانی را نادیده می انگاریم و فوج در فوج کودکان و نوجوانان و توده های نردم کشورمان ، محروم از امکانات ورزشی فراگیر حسزت میخورند.
در این مجموعه ذکر عناوین (جانپناه ) ، ( پناهگاه ) و (مجتمع کوهنوردی ) دقیقا بر اساس تعاریف مصوب هیئت رئیسه فدراسیون کوهنوردی میباشد که شرح آن عبارت است از :
۱- جانپناه : محلی مناسب جهت حفاظت کوهنورد از باد و بوران و سایر عوارض طبیعی که جنبه اطراق موقت دارد.
۲- پناهگاه : محلی است که ضمن برخورداری از وسعت کافی ، برای اسکان یک روزه مناسب است و دارای امکانات اولیه مانند آب و سرویس بهداشتی میباشد.
۳- مجتمع کوهنوردی : که تحت عنوان مجتمع ورزشی کوهستانی مشخص میشود محلی است که مشخصه آن داشتن نگهبان ، امکانات رفاهی ، امدادی ، اقامتی و برنامه زمانبندی شده منظم بوده و برای عموم چه کوهنورد و یا گردشگر مناسب است .

فهرست پایان نامه کمپ کوهنوردی :

مقاله کمپ کوهنوردی

پایان نامه درباره کمپ کوهنوردی

دانلود پایان نامه کوهنوردی

دانلود مقدمه پایان نامه کمپ کوهنوردی

دانلود فهرست پایان نامه کمپ کوهنوردی

دانلود پروژه درباره کوهنوردی

تحقیق درباره کوهنوردی

پایان نامه ارشد کوهنوردی

دانلود رایگان پایان نامه کوهنوردی

جهت دریافت پایان نامه کمپ کوهنوردی از لینک زیر اقدام نمایید.

تعداد صفحات نوع فایل قیمت
208 WORD 11,900 تومان

دانلود پایان نامه کمپ کوهنوردی



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها