پایان نامه تاثیرات شبکه های اجتماعی مجازی بر هویت جمعی

پایان نامه تاثیرات شبکه های اجتماعی مجازی بر هویت جمعی در قالب ورد با بهترین کیفیت به صورت کامل (با قابلیت ویرایش و پرینت) به قیمت ۱۱۹۰۰ تومان که بعد از پرداخت هزینه به صورت آنلاین بلافاصله پایان نامه را دریافت خواهید کرد.(در فایل دانلودی نام نویسنده ، استاد راهنما و استاد مشاور درج شده است)

تاثیرات شبکه های اجتماعی مجازی بر هویت جمعی

قسمتی از این پایان نامه را در ادامه مطلب قرار دادیم.(صفحه ۳۱ پایان نامه)

۲-۲-۲-شبکه های اجتماعی مجازی

در مورد سابقه شبکه های اجتماعی مجازی می توان گفت که نخستین بار مفهومی با عنوان شبکه‌های اجتماعی اینترنتی با قالب امروزی در سال ۱۹۶۰ اولین بار در دانشگاه ایلی نویز در ایالت متحده امریکا مطرح شد. پس از آن در ۱۹۹۷ نخستین سایت شبکه اجتماعی اینترنتی به آدرس SixDegrees.com)) راه‌اندازی شد. این سایت به کاربرانش اجازه ایجاد پروفایل داد تا آن‌ها بتوانند لیستی از دوستانشان ایجاد کنند.

البته این سایت در آن موفق نشد و بعد از سه سال متوقف شد. بعد از آن، انفجار تجارت در وب سایت‌های اجتماعی در سال ۲۰۰۲ باعث به وجود آمدن شبکه‌های اجتماعی فرنداستر (Friendster)، اورکات (Orkut) و لینکداین (LinkedIn) شد و باعث شکوفایی وب سایت‌های شبکه‌های اجتماعی در اینترنت شد؛ و پس از این شبکه های اجتماعی دیگری مثل فیس بوک، تویتر و. ظهور کردند و این شبکه ها در حال حاضر میلیون‌ها کاربر دارند.
هایدمان شبکه های اجتماعی مجازی را این‌چنین تعریف می کنند: شبکه های اجتماعی مجازی گونه ای از الگوهای تماس هستند که در آن‌ها تعامل و ارتباطات بین عوامل شبکه ای توسط یک پایگاه فنی و زیرساخت اینترنتی مورد پشتیبانی قرار می گیرد در این شبکه ها هدف، علاقه یا نیاز مشترک می تواند عنصری پیوند دهنده باشد که باعث می شود تا عوامل مرتبط بدون حضور فیزیکی احساس کنند که در یک اجتماع و جمع حقیقی قرار گرفته‌اند (۲۰۱۰:۲). السون و بوید، معتقدند شبکه های اجتماعی، مبتنی بر وب هستند که با اتصال مردم یا گروه ها به یکدیگر سبب به اشتراک گذاری اطلاعات از طریق اینترنت می شوند؛ و همچنین معتقدند که شبکه های اجتماعی مجازی خدمات مبتنی بر وبی هستند که اجازه می دهند افراد بتوانند: ۱٫ در چارچوب یک سیستم مشخص… پروفایل‌های عمومی و نیمه خصوصی بسازند، ۲٫ با سایر کاربرانی که در آن سیستم حضور دارند به تبادل نظر و اطلاعات بپردازند و ۳٫ لیست پیوندهای خود و دیگرانی که در آن سیستم هستند را مشاهده کنند (Ellison and boyd, 2007:211).
همانگونه که در بالا اشاره کردیم در حال حاضر شبکه های اجتماعی متعدد و متنوعی وجود دارد؛ و این شبکه های اجتماعی مجازی امکانات و خدمات گسترده ای در اختیار کاربران قرار می دهند. انواع شبکه های اجتماعی مجازی با وجود تفاوت‌های ساختاری و کارکردی‌شان، ویژگی های مشترکی دارند که آن‌ها را از دیگر خدمات اینترنتی متمایز می کنند:
۱٫ ابزارهای پیشرفته برای به اشتراک گذاشتن محتوای دیجیتالی (متن، تصاویر، موسیقی، ویدئوها، برچسب‌ها و …) بین اعضای شبکه
۲٫ ابزارهای پیشرفته برای ارتباط اعضا و اجتماعی کردن آن‌ها،
۳٫ ماهیت مشارکت آزاد و امکان فعالیت درمقیاس بزرگ
۴٫ محدوده عظیم مطالب موضوعی و توانایی بایگانی داده ها،
۵٫ دسترسی آزاد به داده‌های عمومی درباره کاربران و رفتارشان،
۶٫ کیفیت‌های جدید از تعامل نسبتاً زیاد (شهابی و بیات، ۱۳۹۱: ۱۵۷).
پس می توان گفت که شبکه های اجتماعی مجازی، نسل جدید از وب سایت‌های اینترنتی هستند. در این وب سایت‌ها، کاربران اینترنتی حول محور مشترکی به صورت مجازی با هم جمع می شوند و جماعت های آنلاین را تشکیل می دهند و امکاناتی از قبیل به اشتراک گذاری، خبرخوان‌های اینترنتی، بازی های آنلاین، قابلیت آپلود کردن ویدئوها و فایل های رایانه ای و برقراری ارتباط تصویری و نوشتاری به کاربران ارائه می دهند.

فهرست اثرات شبکه های اجتماعی مجازی بر هویت جمعی :

شبکه های اجتماعی مجازی بر هویت جمعی

رایگان پایان نامه شبکه های اجتماعی مجازی

جهت دانلود پایان نامه تاثیرات شبکه های اجتماعی مجازی بر هویت جمعی از لینک زیر اقدام نمایید.

تعداد صفحات نوع فایل قیمت
130 WORD 11,900 تومان

پایان نامه تاثیرات شبکه های اجتماعی مجازی بر هویت جمعی



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها