پایان نامه بررسی و كنترل ریز شبكه ها در حالتهای مختلف كاری

پایان نامه بررسی و كنترل ریز شبكه ها در حالتهای مختلف كاری به صورت کامل و آماده در ۱۰۹ صفحه به قیمت ۸۳۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

كنترل ریز شبكه ها در حالتهای مختلف كاری

چکیده :

حضور منابع پراکنده و ریزشبکه‌ها در سیستم قدرت، علی‌رغم مزایای فراوان اقتصادی و زیست محیطی، مشکلات جدیدی را به سیستم قدرت اضافه کرده‌اند. از جمله این مشکلات می‌توان نوسانات ولتاژ و فرکانس هنگام وقوع رخدادهای محتمل همچون تغییرات شدید بار و یا خطا در سیستم قدرت را نام برد. در حالت کار جزیره‌ای، با توجه به عدم وجود توان پشتیبان، شدت و دامنه این نوسانات و احتمال ناپایداری و فروپاشی ریزشبکه به مراتب بیشتر است. در ضمن، با توجه به اینرسی پایین منابع پراکنده موجود در ریزشبکه و نیز سرعت کلید‌زنی بالای ادوات الکترونیک قدرت، دینامیک یک ریزشبکه جزیره‌ای به مراتب سریعتر از سیستم‌های قدرت مرسوم است. لذا وجود یک ساختار کنترلی کارا با عملکرد سریع هنگام وقوع اغتشاش در سیستم ضروری است.

در این تحقیق چندین روش هوشمند روی حلقه‌های کنترل اولیه ولتاژ و فرکانس و همچنین حلقه کنترل ثانویه فرکانس اعمال می‌شود. در روش کنترل اولیه (کنترل افت) معیاری ارائه می‌شود که با استفاده از پارامترهای خط تحت تغییرات شدید بار به هماهنگی میان کنترل ولتاژ و فرکانس به صورت همزمان می‌پردازد.

سپس با استفاده از ابزارهای قدرتمندی همچون الگوریتم بهینه‌سازی ازدحام ذرات و کنترل‌کننده‌های فازی-عصبی ساختار پیشنهادی بهبود داده می‌شود. در ادامه، با اضافه نمودن یک حلقه کنترل حالت گذرا به روش پیشنهادی، جریان خروجی منابع پراکنده اینورتری هنگام وقوع خطا در سیستم توزیع (خطاهای داخل و خارج ریزشبکه) محدود می‌شود که منجر به پایداری گذرای ریزشبکه می‌شود.

به دلیل استفاده از منابع تجدید پذیر انرژی و نیز اینرسی پایین ریزشبکه‌ها، با کوچک‌ترین اغتشاشی، پارامترهای اساسی از جمله فرکانس تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. در عمل کنترل فرکانس توسط کنترل‌کننده‌های ثانویه تناسبی-انتگرالی انجام می‌شود. هر چند که این کنترل‌کننده‌ها اقتصادی و استفاده از آن‌ها ساده است، اما بنا بر دلایلی که ذکر شد همیشه بهترین گزینه نخواهند بود.

راه حل ممکن که هم از این کنترل‌کننده‌ها استفاده شود و هم بتوان بر مشکلات آن‌ها غلبه کرد، این است که ضرایب کنترلی این کنترل‌کننده‌ها بسته به تغییرات حاصله در سیستم، تصحیح شوند. در فصل آخر این تحقیق، با استفاده از شبکه‌های عصبی مصنوعی پارامترهای یک کنترل‌کننده تناسبی-انتگرالی به صورت لحظه‌ای، بر اساس تغییرات حاصله در سیستم، تنظیم می‌شوند. کارایی روش‌های کنترلی ارائه شده در حضور تغییرات شدید بار و نیز وقوع خطا در سیستم نشان داده شده است.

فهرست مطالب :

پایان نامه بررسی و كنترل ریز شبكه ها در حالتهای مختلف كاری

كنترل ریز شبكه ها در حالتهای مختلف كاری

جهت دانلود پایان نامه بررسی و كنترل ریز شبكه ها در حالتهای مختلف كاری از لینک زیر اقدام نمایید.

تعداد صفحات قیمت
109 8,300 تومان

پایان نامه بررسی و كنترل ریز شبكه ها در حالتهای مختلف كاری



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها