دانلود مقاله واقعیت مجازی در آموزش

دانلود مقاله واقعیت مجازی در آموزش در قالب ورد با بهترین کیفیت در ۹۵ صفحه قابل ویرایش و پرینت به قیمت ۴۹۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

کاربرد واقعیت مجازی در آموزش

واقعیت مجازی در آموزش

فهرست مقاله : (در فایل دانلودی فهرست مرتب می باشد)

چکیده
فصل اول: تعریف واقعیت مجازی و کاربردها
۱ـ۱ـ تعریف واقعیت مجازی
۱ـ۲ـ تاریخچه واقعیت مجازی
۱_۳_۱_ واژگان
۱_۳_۲_خصوصیات VRشناور
۱_۳_۳_محیط های مجازی مشترک
۱_۳_۴_VRغیرشناور
۱ـ۴ـ VRML
۱ـ۵ـ فن آوری های مربوط به VR
۱ـ۶ـ کاربردها
فصل دوم:انواع کارهای انجام شده در زمینه آموزش
۲ـ۱ـ شبیه سازی برای سربازان
۲ـ۲ـ شبیه سازی برای خلبانان
۲ـ۳ـ جسم ها و ذهن های مجازی(آموزش در پزشکی)
۲ـ۴ـ VR در کلاس(شبیه سازی برای آموزش در کلاس)
۲ـ۵ـ شبیه سازی برای آموزش دانشجویان دانش آموزان بیماران
۲ـ۶ـ تورهای مجازی
۲ـ۷ـ ارزیابی VR آموزشی
فصل سوم:ترجمه ی دو مقاله تخصصی در زمینه ی به کارگیری واقعیت مجازی در آموزش
۳ـ۱ـ سیستم آموزش شبیه سازی تجهیزات بر مبنای واقعیت مجازی
۳ـ۲ـ تدوین یک سیستم آموزش طب سوزنی و استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی
پیشنهاد
مراجع

فهرست شکل ها

عنوان صفحه
شکل۱:SENSORAMA
شکل۲:نمایشگر روی سر
شکل۳:نمای داخلی دستکش داده ها
شکل۴: دستکش داده ها
شکل۵:VRدر بیوشیمی
شکل۶: VRدر پزشکی
شکل۷:CAVE
شکل۸:HMD
شکل۹:BOOM
شکل۱۰:سیستم CAVE
شکل۱۱: نمای بیرونی دستکش داده ها
شکل۱۲:حرکت دادن فرمان اتومبیل
شکل۱۳:ایجاد یک تیم با VR
شکل۱۴:پرداخت راه پله
شکل۱۵:دنیای مجازی واقعی و انتزاعی
شکل۱۶:شبیه سازی برای سربازان
شکل۱۷: شبیه ساز پرواز
شکل۱۸:شبیه ساز آموزشی
شکل۱۹:VRدر جراحی
فهرست جدول ها

عنوان صفحه
جدول ۱
جدول ۲

قسمتی از فصل اول مقاله :

۱ـ۱ـ تعریف واقعیت مجازی
۱ـ واقعیت مجازی یک محیط سه بعدی شبیه سازی شده است که کاربر می تواند به گونه ای با آن کار کند که گویی یک محیط فیزیکی است.
۲ـ واقعیت مجازی، تولید نرم افزاری ـ رایانه ای از یک پنداره یا محیط است که برای حواس (بیشتر بصری) معادل واقعیت، وانمود گردد و به فضای سه بعدی که توسط کامپیوتر ایجاد می شود، اطلاق می گردد.
در حقیقت مجازی استفاده از فناوری پیشرفته از جمله کامپیوتر و لوازم جانبی آن و ابزارهای چند رسانه ای مختلف برای ایجاد یک محیط مجازی شبیه سازی شده است.
در این محیط کاربر اشیاء، حوادث و رخدادهای مجازی قابل مقایسه با دنیای واقعی را با استفاده از مبدلهای طراحی شده و حسگرهای خاص به طور تعاملی در دست می گیرد و تصاویر نمایشی و حرکتی را مشاهده می کند طوری که فرد گمان کند در محیط واقعی قرار گرفته است.
۱ـ۲ـ تاریخچه VR (واقعیت مجازی) :
۱۹۱۰ـ پنوماتیک و حرکت هواپیما و آموزش خلبانان (شبیه سازهای مکانیکی)
۱۹۲۹ـ مفهوم شبیه سازهای الکترونیکی
۱۹۵۵ـ سیستمهای Video based ، سینمای سه بعدی
اواخر دهه ۶۰ ـ طرح دنیای مجازی تحت کنترل کامپیوتر
تولید دستگاه واقعیت مجازی توسط میرون کودگر
دهه ۷۰ ـ تولید گرافیک های سه بعدی شبکه سیمی و استفاده از آن در اولین شبیه سازی های کامپیوتری ـ ایوان ساترلند
۱۹۷۰ـ اضافه کردن هوش مصنوعی به این سیستم ـ میرون کروگر
۱۹۸۳ـ (Head Mounted Display) HMD
۱۹۸۹ـ اصلاح واقعیت مجازی توسط یارون لانیر
۱۹۸۹ـ ساخت HMD های تجاری ـ شرکت VPL
۳-۱- تاریخچه ای از گرافیک کامپیوتری و انیمیشن :
در طول اواخر دهد ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰، واقعیت مجازی به عنوان یک برنامه کاربردی جدید و در حال ظهور منتشر شد که قول داد انقلابی ایجاد کند و واسطه های انسان ـ کامپیوتر را متحول کند. در واقع ، VR بسیار قدیمی تر از دهه ۱۹۸۰، قدیمی تر یا تقریباً به عمر کل خود رشته گرافیک کامپیوتر است.
در سال ۱۹۵۶، مورتون میلگا شروع به طراحی اولین تجربیات مجازی چند حسی کرد . Sensorama که شبیه یکی از ماشینهای دالانی امروزه است، فیلم تصویری، صوتی، لرزش، باد و بوها و همه چیزهایی که طراحی شدند تا کاربر احساس کند انگار او واقعا در فیلم است تا اینکه فقط آنرا تماشا کند، را ترکیب کرد. Sensorama که در ۱۹۶۱ به ثبت رسید، بیننده را در یک تئاتر یک نفره قرار داد و به مدت یک ربع ساعت، بیننده توانست یکی از پنج فیلم تمام رنگی سه بعدی دو دقیقه ای را با احساس کمک حرکت، صدا، باد در صورت و بوها تجربه کند.

جهت دانلود مقاله واقعیت مجازی در آموزش از لینک زیر اقدام نمایید.

تعداد صفحات نوع فایل قیمت
95 WORD 4,900 تومان

دانلود مقاله واقعیت مجازی در آموزش



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها