دانلود مقاله بررسی اتوماسیون صنعتی

دانلود مقاله بررسی اتوماسیون صنعتی – در این پست از وب سایت همیار دانشجو مقاله ای با عنوان اتوماسیون صنعتی و بررسی انواع سیستم های کنترل صنعتی را آماده نمودیم.تعداد صفحات این مقاله ۱۷۹ صفحه و با فرمت word می باشد که قابلیت ویرایش و پرینت را دارد.تنها با پرداخت مبلغ ۶۹۰۰ تومان بلافاصله لینک دانلود نمایش داده می شود.

مقاله در مورد اتوماسیون صنعتی

مقاله اتوماسیون صنعتی

« پیشگفتار»
اصطلاح اتو ماسيون صنعتي به طور عام مربوط به علوم و تكنولوژي كنترل پروسه است و شامل كنترل فرايند هاي متفاوتي در صنعت است. اين بحث امروزه در مجامع صنعتي بصورت خيلي عادي رايج است و در بسياري از اماكن صنعتي به مرحله اجرا در آمده است.
توسعه در كنترل و صنعتي سازي امكان پيشرفت بيشتر و گسترده تر پروسه هاي پيچيده و دخالت دادن تكنولوژيهاي جديد و استفاده از مزاياي اقتصادي آنها را فراهم ساخته است .
و لازم است به اين نكته مهم متذكر شويم كه اقتصادي كردن سيستمها زير ساخت پيشرفتهاي آن بوده و هست وهمين پيشرفت ها منجر به اين شد كه اقبال عمومي نظر به سيستمهاي تمام توماتيك داشته باشد.
يكي از قايليتهاي مهم خودكار سازي وجود تجهيزات قابل انعطاف يا به عبارتي انعطاف پذيري است كه به اختصار مي توان به شكل زير تعريف كرد:
سازگاري آرام و پيوسته در تغيير يك كارخانه با رعايت استفاده بهينه از امكانات موجود و گام برداشتن به سوي پيشرفت با رعايت انطباق با سيستمهاي قديمي و بالا بردن قابليتها و كيفيت توليد و بهينه سازي در مواد اوليه مصرفي و انرژي.
اين خواسته سيستمها را به سوي طراحي و ساخت مجتمعهاي تمام كامپيوتري CIM هدايت كرد.
اين مقوله روي نمايش پروسه ها در زمان كنترل توليد و قابليت تقسيم كار بين قسمتها و طراحي فراورده ها با مواد اوليه و انرژي مصرفي و زمان كم و كيفيت بالا تمركز دارد.در بحث توسعه تكنولوژي و اتوماسيون مدرن عوامل متفاوتي دخالت داشته اند،

كه از جمله آنها عبارتند از:
پيشرفت ميكرو پروسسور ها، حافظه ها و توسعه تكنولوژي VLSI مربوط به سنسورها و تكنولوژي فيبر نوري
عملي شدن كنترلر هاي قابل برنامه ريزي(PLC)
استاندارد كردن سخت افزارهاي ماژولار و نرم افزار هاي كنترل پروسه
پيشرفت در تكنولوژي كامپيوتر
ضرورت ايجاد قابليتهاي نمايش فرايندها به صورت on-line و به شكلي جذاب براي ارتباط كاربر به صورت استاندارد
استاندارد شدن ارتباط و خطوط مخابره داده در كامپيوترها
سازگار بودن با روشهاي متفاوت سيستم . كنترل جديد مانند تخمين پارامتر ، كارهاي وفقي بهينه و خود تنظيمي
توسعه روشهاي هوشمند علمي و عملي

چکیده :

اصطلاح اتو ماسيون صنعتي به طور عام مربوط به علوم و تكنولوژی كنترل پروسه است و شامل كنترل فرايند هاي متفاوتي در صنعت است. اين بحث امروزه در مجامع صنعتي بصورت خيلي عادي رايج است و در بسياري از اماكن صنعتي به مرحله اجرا در آمده است. توسعه در كنترل و صنعتي سازي امكان پيشرفت بيشتر و گسترده تر پروسه هاي پيچيده و دخالت دادن تكنولوژيهای جديد و استفاده از مزاياي اقتصادي آنها را فراهم ساخته است .
در هر صنعتي اتوماسيون سبب بهبود توليد مي گردد كه اين بهبود هم در كميت وميزان توليد موثر است و هم در كيفيت محصولات.هدف از اتوماسيون اين است كه بخشي از وظايف انسان در صنعت به تجهيزات خودكار واگذار گردد. در يك سيستم اتوماتيك عمليات شروع،تنظيم و توقف فرايندبا توجه به متغير هاي موجود توسط كنترل كننده سيستم انجام مي گيرد.

3424-1

3424-2

3424-3

3424-4

جهت دانلود مقاله بررسی اتوماسیون صنعتی از لینک زیر اقدام نمایید.

تعداد صفحات نوع فایل قیمت
179 WORD 6,900 تومان

دانلود مقاله بررسی اتوماسیون صنعتی



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها