گزارش کارآموزی حسابداری در داروخانه

همیار دانشجو
گزارش کارآموزی حسابداری در داروخانه با بهترین کیفیت که در ادامه می توانید قسمتی از این گزارش را مشاهده کنید
در اینجا قصد داریم فرق این دو را از هم تشخیص داده و براتون توضیح بدیم که کدامیک تاثیر بسزایی در بهبودی بیماریها داره… پس مارو همراهی کنید.
برای همگان این یک سوال است که تفاوت بین داروهای گیاهی و شیمیایی چیست و کدام یک بر دیگری ترجیح و برتری دارند و یا این که چرا داروهای شیمیایی و طرز استعمال آنها این همه هشدار وجود دارد؟
برای اطلاع از تفاوت این دو دسته دارو باید ساختار ترکیبی آنها را با یکدیگر مقایسه کرد . داروهای شیمیایی که به آنها داروهای مصنوعی یا سنتزی نیز گفته میشود دارای تعداد معدودی ماده هستند. در بسیاری از داروهای شیمیایی تنها یک ماده موثر وجود دارد و برای ساخت قرص ، قطره ، کپسول ، شربت و اَشکال دیگر آنها ، از چند ماده شیمیای دیگر کمک گرفته می شود و این مواد نقش پر کننده ، چسباننده ،رقیق کننده ، بازکننده و روکش دهنده را به عهده دارند . در واقع بسیاری از عوارض دارو ها نیز مربوط همین مواد کمکی است.
این دارو ها دارای اثرات قوی و سریع هستند و در عین حال دارای عوارض جانبی نیز میباشند . اصولا هر چه دارو دارای اثرات قوی و سریع تر باشد به همان اندازه عارضه جانبی بیشتری را داراست . این عوارض به دلیل آنکه بر خلاف میل انسان است و به طور ناخواسته در کنار در کنار منافع این نوع داروها وارد بدن انسان میگردد عارضه جانبی نامیده می شود . تفسیر دیگر اینکه هر ماده دارای چندی اثر است که بضی برای ما اثرات مثبت و بعضی منفی می باشد و به همین دلیل تقریبا همه داروهای شیمایی دارای عوارض جانبی خوب یا بد هستند .
بزرگترین مزیت داروهای شیمیایی تاثیر قوی و سریع آنهاست . در عوض بزرگترین عیب آنها نیز همان عوارض جانبی آنهاست که در بعضی موارد میتوانند خطرات جدی و غیر قابل برگشتی را ایجاد نماید . در واقع در عصر جدید ، مردم با دیدن تاثیر سریع بسیاری از داروهای شیمیایی در تسکین علائم و دردهای خود به سرعت فریفته این داروها شدند و به دلیل اون که نسبت به عوارض جانبی این گونه داروهای بی اطلاع بودند کم کم ، گیاهان دارویی را به فراموشی سپردند .

داروهای گیاهای بر عکس داروهای شیمیایی حاوی تعداد بسیاری از ماده می باشند که همگی با سرشت و طبیعت وجود انسان سازگارند . همچنین در عصاره گیاهان ، گاهی تا بیش از هزار وجود دارد که بعضی مواد اصلی و بعضی فرعی می شابد و بسیاری از مواد فرعی در جلوگیری از عوارض جانبی مواد اصلی موثر اند . از طرفی دیگر بسیاری از این مواد آثار محافظت قلب ، کبد ، خنثی کننده رادیکال های آزاد ضد اکسیدان ، خنثی کننده سموم بدن و یا اثرات سینرژیسمی و آنتاگونیستی مواد اصلی را دارا هستند از این رو با توجه به تعداد مواد و اثرات و مکانیسم های مخلتف داروهای گیاهی معمولا دارای سرعت کند ، عوارض کم و اثرات پایدار هستند باید به این مطلب نیز اشاره کرد که تنها عیب اشکال مایع داورهای گیاهی (قطره ها ) مزه آنهاست . قطره و شربت های شیمیایی با افزودن مواد شیمیایی خوشمزه دارای مزه مطلوب میشود در حالی که به قطره های گیاهی هیچ گونه ماده ای به عنوان خوشمزه کننده افزوده نمیشود زیرا ممکن است در پایداری و اثرات آنها تداخل نماید.
امروزه نمونه بارز تاثیر مخرب داروهای شیمیایی میتوان در حوزه روان درمانی مشاهده کرد . در واقع به عینه می بینیم که بشر امروز برای فرار از پریشانی ها و افسردگی های عصر جدید به استعمال داروهایی پناه اورده که برای او چیزی جز تخریب روح و روان لطیفش را در بر نداراد . و این در حالی است که برخی از گیاهان دارویی که از دیرباز در طب سنتی ایران تجویز می شده دارای چنان تاثیر شگفت انگیزی در درمان اینگونه بیماری ها دارد که علاوه بر تلطیف روح آرامش را برای فرد به ارمغان می آورد .

دانلود گزارش کارآموزی حسابداری در داروخانه در قالب ورد به صورت کامل با کیفیت عالی در ۶۶ صفحه به قیمت ۵۹۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.این گزارش کاراموزی قابلیت ویرایش و پرینت را دارد.

دانلود گزارش کارآموزی حسابداری داروخانه

دانلود گزارش کارآموزی حسابداری داروخانه

چكيده:
هدف اصلی این گزارش بررسی و اهمیت حسابداری در سایر مشاغل(داروخانه)؛بررسی سیستم حسابداری ؛انبارداری؛خرید و فروش و حقوق و دستمزد می باشد که در اینجا به اجرای سیستم های حسابداری در بخش های مختلف داروخانه و در فصل های مجزا به نحوه خرید و فروش کالا؛نحوه انبارگردانی کالا؛نحوه محاسبه و پرداخت حقوق و دستمزد پرداخته می شود.

مقدمه:
ایرانیان باستان مار را نشانهٔ زندگی و سلامتی می‌دانستند و جام را نشانهٔ دوستی. آنها در جشن‌ها و مراسم، شربت را در جامی می‌ریختند و به نشانهٔ سلامتی می‌نوشیدند به کسی که حال خوشی نداشت و در بستر بود بیمار (بی زندگی و سلامتی) می‌گفتند. بنابراین مار که سمبل زندگی بود در جام سلامتی، نشان تندرستی و شفا محسوب می‌شد. در معماری مساجد به‌خصوص در سر درب‌ها هم از این طرح به صورت مارپیچ که در جام میرزد استفاده شده است. چون معتقد بودند انسان‌های بیمار (از لحاظ روحی) در مسجد از قید بندها رهایی میابند و شفایمعنوی پیدا می‌کنند. اولین مغازه داروخانه عمومی هشتم ژوئیه در سال ۷۰۷ میلادی در شهر بغداد تاسیس و در غرب حدود قرن هجدهم بوده است. پیش از تأسیس داروخانه، پزشکان – خود دارو به بیمار می‌دادند. نخستین دانشکده داروسازی جهان در سال ۱۸۲۱ در فیلادلفیا دایر شد.

داروخانه:
داروخانه یا دواخانه جای فروشدارو است. عرضهٔ دارو و وسایل بهداشتی در داروخانه‌ها رایج است. در صورتی‌که داروی مورد نیاز خطرناک باشد و یا استفاده از آن نیاز به نظر پزشک داشته باشد، داروخانه حتماً از مشتری نسخه پزشک را درخواست می‌کند. داروخانه باید زیر نظر داروساز اداره شود. در همین راستا، یک داروساز که به آن مسوول فنی داروخانه گفته می‌شود همواره در داروخانه حضور دارد و چگونگی مصرف دارو، عوارض جانبی و موارد دیگر را برای بیمار توضیح می‌دهد. همچنین داروساز می‌تواند در صورت مشاهده تداخل دارویی شدید، از پیچیدن نسخه خودداری کرده و نسخه را به پزشک مرجوع نماید.

فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
فصل اول: اطلاعات شرکت اعم از تاریخچه، فعالیت داروخانه، …
تاریخچه داروخانه
فعالیت اصلی داروخانه
سرمایه گذاری
خرید
فرآیند تولید
رقبا
خط مشی و کنترل کیفیت مدیریت
فصل دوم: داروهای شیمیایی یا گیاهی؟ کدامیک تاثیرگذاری بهتری دارد؟
فصل سوم: داروهای بدون نسخه (OTC)
OTC به چه معنی است؟
داروهای بدون نسخه (OTC)
چگونگی استفاده از مطالب بروشور داروهای بدون نسخه (OTC)
آنچه باید راجع به داروهایی که تهیه می کنیم بدانیم
در زمان مصرف دارو چه چیزهایی ممنوع است
مهمترین عوارض جانبی داروهای بدون نسخه(OTC)
چگونه دارو را در کودکان درست و به اندازه مصرف کنیم
چگونه دارو را در کودکان درست و به اندازه مصرف کنیم
توصیه های کلی در ارتباط با داروهای بدون نسخه
فصل چهارم: راه های پیشگیری از برخی بیماری ها (سرماخوردگی و سردرد) با داروهای شیمیایی و گیاهی
سرماخوردگی
داروهای شیمیایی سرماخوردگی
داروهای گیاهی سرماخوردگی
سردرد
انواع سردرد و راه های درمان آن
داروهای شیمیایی سردرد
داروهای گیاهی سردرد
فرم رسید و حواله انبار
فصل پنجم: سیستم انبار گردانی
مقدمه
روش ارزیابی موجودی کالا داروخانه
نحوه خروج کالا
تعاریف
نقش انبار در اقتصاد کشور
نقش انبار در تجارت
طراحی سیستم اطلاعاتی انبار
فصل ششم: سیستم حقوق و دستمزد
حقوق و دستمزد
ورود و خروج کارکنان
سایر مزایای حقوق و دستمزد

جهت دانلود گزارش کارآموزی حسابداری در داروخانه از لینک زیر اقدام نمایید.

تعداد صفحات نوع فایل قیمت
66 WORD 5,900 تومان

گزارش کارآموزی حسابداری در داروخانه



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها