مقاله در مورد نماز در ادیان مختلف

دانلود مقاله در مورد نماز در ادیان مختلف در قالب word به قیمت ۹۹۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

تحقیق درباره نماز در ادیان مختلف

قسمتی از مقاله :

نماز در  دین اسلام

نماز يعني نيايش و اظهار بندگي و شكر گذاري به شكل مخصوص و معيّن در برابر خداوندي كه انسان به او اعتقاد و ايمان دارد و وجود خود و نعمت هايي را كه دارد از طرف او مي داند. نماز ارتباط معنوي ميان آفريده و آفريدگار و درخواست ياري از اوست براي آن كه انسان بتواند انسانيت خود را نگهداري كند و در مسير حق و حقيقت قرار گيرد. از سويي به مكلفان تعليم داده شده است كه با آفريننده ي خود چگونه راز و نياز كنند و او را به چه صفاتي بخوانند. (منتظري،۱۳۸۷)

در آموزه هاي قرآن و اسلام بلكه همه اديان آسماني انسان تنها همين تن و جسم نيست بلكه موجودي دو بعدي است كه بُعدي از او  الهي و معنوي است و انسانيت او هم به كمالات و پيشرفتها و نيروهاي بعد روحي اش بستگي دارد . او بَعد از طي مراحلي در اين عالم مي ميرد اما اين بُعد روحي او زنده است و زندگي و حيات سعاتمندانه اين بُعد فقط در پرتو ايمان به خدا و اتصال و ارتباطش با پروردگار عالم تامين مي شود و ميزان تمام پيروزيها و شكستهاي انسان هم در ميزان و معيار الهي وابسته به كمالات و نقصانهاي روحي و ايماني اوست و در اين ميان نماز عالي ترين وسيله استحكام روحي و مطمئن ترين و موثرترين راه تقويت معنوي و ايماني انسان است. از اين روست كه امام علي فرمودند: تمام امور تو محصول نماز توست.(اسكندري، ۱۳۸۳)

نمازهاي شرعي اصلي ترين مناسك و شعائر اسلام هستند. انجام آنها بر همه مسلمانان اعم از زن و مرد و از سن نوجواني تا مرگ واجب است. نماز بر زندگي روزمره مسلمانان تاكيد دارد و او را بي واسطه در برابر خداوند قرار مي دهد. نمازها بايد به سوي كعبه در مكه و پنج بار در روز خوانده شوند: صبح قبل از طلوع آفتاب، ظهر، عصر، مغرب، و عشا قبل از نيمه شب. قبل از نمازها اذان گفته و وضو مي گيرند و مي توانند نماز را در هر مكان پاكي چه بيرون از منزل و چه درون منزل بخوانند. تعداد ركعتهاي نماز در هر زمان متفاوت است. صبح دو ركعت، ظهر و عصر چهار ركعت، مغرب سه ركعتو عشا چهار ركعت. تمام اعمال حالات و كلمات نماز بر اساس الگويي است كه پيامبر اسلام(ص) بنيان نهاده است. در نماز زنان و مردان به خاطر كل خلقت و به خاطر خليفه الله بودن بر روي زمين نيايش مي كنند. نماز تلفيق تماميت وجودي عابد در بندگي مطلق خداوند را ممكن مي سازد. با استناد به اين حديث كه مي فرمايد” الصلاه معراج المومن” يعني نماز ابزار معراج مومن است، نماز براي انسانهاي با ايمان و نيكوكاز همان ابزار صعود به سرير الهي است.(نصر، ۱۳۸۵)

فهرست مطالب:
نماز در دين اسلام
نماز در مسيحيت
نماز در يهوديت
نماز در زرتشت

جهت دانلود مقاله نماز در ادیان مختلف از فرم زیر اقدام نمایید.

نوع فایل قیمت
WORD 9,900 تومان

مقاله در مورد نماز در ادیان مختلف



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها