دانلود پرسشنامه وسواس فکری عملی مادزلی

دانلود پرسشنامه وسواس فکری عملی مادزلی در قالب word و در ۷ صفحه به قیمت ۱۵۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.شامل پرسشنامه استاندارد،مقاله بیس،مولفه،امتیازبندی،تفسیر و روایی – پایایی پرسشنامه و منبع می باشد.

پرسشنامه وسواس فکری مادزلی

پرسشنامه وسواس فکری مادزلی

این پرسشنامه توسط هاجسون و راچمن (۱۹۷۷) به منظور پژوهش در مورد نوع و حیطه مشکلات وسواسی تهیه شده است . این پرسشنامه شامل ۳۰ ماده، نیمی با کلید درست و نیمی با کلید نادرست است و در اعتباریابی اولیه در بیمارستان مادزلی ، ۵۰ بیمار وسواسی را از ۵۰ تیمار روان نژند به خوبی تفکیک کرده است. پرسشنامه وسواس فکری – عملی مادزلی ابزاری مفید و ساده است که می توان آن را همراه با روش های معمول سنجش به کار گرفت. این پرسشنامه ویژه برای ارزیابی تغییرات در نتیجه اجرای درمان مفید است.

تعریف مفهومی :
اختلال وسواس فکری عملی نشانگان روان پزشکی پیچیده ای است که مشخصه اصلی آن افکار ناخواسته ، تکراری و مزاحم (افکار وسواسی) و نیز رفتارهای تکراری و آزاردهنده و آیین مندی اعمال وسواسی است که به منظور اجتناب از اضطراب یا خنثی نمودن افکار وسواسی صورت می گیرد.
کلید نمره گذاری :
هر پاسخی که با این کلید همخوانی دارد نمره یک دریافت می کند و در غیر این صورت نمره آن صفر است . حداکثر نمره ها در پایین کلید نمره گذاری نشان داده شده است .فقط دو پرسش شماره ۲ و ۵ درباره نشخوار فکری هستند و به شکل جداگانه نمره گذاری نمی شوند.

روایی و پایایی :
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.

روایی و پایایی این پرسشنامه در پژوهش شمس و همکاران (۱۳۸۶) ذکر شده است.

جهت دانلود پرسشنامه وسواس فکری عملی مادزلی از فرم زیر اقدام نمایید.

 

تعداد صفحات نوع فایل قیمت
7 WORD 1,500 تومان

دانلود پرسشنامه وسواس فکری عملی مادزلی



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها