سوالات مدیریت اسلامی رویکردها امیری و عابدی جعفری

نمونه سوالات مدیریت اسلامی رویکردها امیری و عابدی جعفری در قالب pdf به صورت که شامل قسمتهای مهم این درس می باشد به قیمت ۴۰۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

دانلود کتاب مدیریت اسلامی رویکردها

۱٫منظور از چرایی مدیریت اسلامی چیست؟

بحث از چرایی مدیریت اسلامی به ضرورت های پرداختن به این مهم اشاره دارد و اینکه چرا باید به مدیریت اسلامی و تبیین آن پرداخت و توجه نکردن به آن چه پیامدهایی را به دنبال دارد؟ همچنین چه عوامل و مسائلی ضرورت مدیریت اسلامی را تبیین می کند و در جریان تکاملی نظام اسلامی بر آن صحه می گذارد؟

۲٫ضرورت سیاسی مدیریت اسلامی را تحلیل کنید.

وقتی حکومت بخواهد اسلامی باشد، قید«اسلامی بودن» تشکیلاتی خاص خود را می طلبد تا که بتوان آن با اسلامی نبودن به آسانی تمییز داد. لازمه آن نیز تبیین  زوایای مختلف نظری و عینی حکومت کردن بر اساس اسلام است. که کمتر به آن پرداخته شده است. در هر صورت مسئله ای که در ارتباط تنگاتنگ با اسلامی بودن نظام باید مورد توجه قرار گیرد  مسئله مدیریت نظام اسلامی است. اگر حکومت اسلامی با حکومت غیر اسلامی تفاوت دارد قطعا یکی از جلوه های تفاوت  را باید در زمینه مدیریت جستجو کرد. در دنیای مدرن امروز مهم ترین شاخصه در توسعه یافتگی و بالا رفتن قدرت یک کشور، در نظام موازنه جهانی، مجهز بودن به قدرت اداره کارآمد است. بنابراین نظام اسلامی برای خروج از حالت انفعال و آسیب پذیری ناچار است مدیریتی متناسب با توسعه صحیح و تدبیر خردمندانه امور داشته باشد. اهمیت ضرورت سیاسی مدیریت اسلامی در این است که در نهایت به حفظ و ارتقای موارد ذیل منجر شود:

عزت سیاسی: که سربلندی جامعه و مسئولان نظام در موضع گیری های داخلی و خارجی و… را شامل می شود.

اقتدار سیاسی: قدرتمندی توام با هوشمندی در مواجهه با مشکلاتی که مستلزم حضور مقتدرانه ، تدبیر بهنگام و برخورد فعال در مسائل مختلف می شود.

استقلال سیاسی: عدم وابستگی و پیشگیری از تحمیل رای و نظر بیگانگان  بر سرنوشت کشور و عدم پذیرش ذلت و حقارت اسلام و مسلمین  و مواجهه فعال با جریانات داخلی و حوادث خارجی

توسعه سیاسی: گسترش حضور و اراده ملت بر تعییت سرنوشت خود در تحقق جامعه توحیدی در داخل کشور و گسترش حوزه تاثیر گذاری کشور در حوادث منطقه ای و بین المللی، به گونه ای که به گسترش کمی و کیفی مشارکت مردم در پیشبرد اهداف متعالی اسلام منجر شود.

امنیت ملی: رفع تهدیدهایی که اصل حاکمیت سایسی را ورد تردید، تزلزل و تهدید قرار می دهد و در مفهومی وسیع تر در مرزهای فرهنگی، ارزشی، اجتماعی و اقتصادی.

دستیابی به ویژگی یادشده در عرصه سیاسی تنها در صورت تدبیر حکیمانه و مصلحت سنجی فعال و ارزش محور امکان پذیر است و این موضوع به نوبه خود در گرو تلاش های علمی و مدیریت بر مینای ارش های اسلامی است که به جوشش علم از درون جامعه پیوند خورده است.

جهت دانلود سوالات مدیریت اسلامی رویکردها امیری و عابدی جعفری از فرم زیر اقدام نمایید.

نوع فایل قیمت
pdf 4,000 تومان

سوالات مدیریت اسلامی رویکردها امیری و عابدی جعفری



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها