مقاله نقش نیروهای مسلح در تحقق اقتصاد مقاومتی

دانلود مقاله نقش نیروهای مسلح در تحقق اقتصاد مقاومتی در قالب ورد با فرمت doc به صورت کامل و استاندارد در ۶۴ صفحه به قیمت ۶۹۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

مقاله اقتصاد مقاومتی در نیروهای مسلح

مقدمه
«اقتصاد مقاومتی» گفتمان بدیع و نوآورانه ای است که برای نخستین بار از سال۱۳۸۹ از سوی رهبری نظام جمهوری اسلامی مطرح گردید و در ادبیات اقتصاد ، سیاست و مدیریت جای گشود. اقتصاد مقاومتی در حقیقت شیوه‌ای از مدیریت اقتصاد در سطح کلان و خرد است که بر پایه الزامات و در شرایط خاصی تدبیر و به اجرا گذاشته می ­شود.
با توجه به این موضوع که مسئله اقتصاد بعد از اعتقاد ، مهم‌ترین عنصر استقلال سیاسی هر کشور است ، طبیعی است که نظام های سلطه گر حاکم بر جهان نیز برای به‌ زانو درآوردن کشورهای مستقل و آزاد اگر از راه فرهنگ و اعتقاد موفقیتی کسب ننمایند به سمت و سوی اقتصاد متوجه می گردند و یا در شرایطی همزمان از هر جبهه‌ای وارد می‌شوند اما تهاجم در جبهه اقتصاد را تشدید می‌کنند.
مردم ایران پس از سال ها مبارزه ، نظام سیاسی مورد نظر خود را مستقر ساختند و با نفی سلطه پذیری برخاسته از اصول اعتقادی ، استقلال سیاسی را وجهه­ی همت خویش قرار دادند. بسیار طبیعی به نظر می‌رسید که برچیده شدن سلطه ده ها ساله کشورهای استکباری با واکنش های خصمانه روبه رو گردد و از همین رو از همان اوان به ثمر نشستن مبارزات و استقرار نظام جمهوری اسلامی ، کشور ما آماج تهاجمات فرهنگی ، نظامی ، امنیتی و تروریستی و البته اقتصادی قرار داشته است. گرچه دشمنان از همان ابتدا همگام و ملازم با جبهه های فرهنگی ، نظامی و امنیتی ، جبهه ای نیز در اقتصاد گشوده اند اما شاید هیچ گاه تا این زمان به اقتصاد امید نبسته و طیف گسترده ای از ابزار های اقتصادی را به کار نگرفته باشند. بنابر این می توان گفت که ملت ایران سال هاست که مقاومت هوشیارانه در عرصه های مختلف و از جمله در اقتصاد را آزموده اند اما بی گمان گفتمان کنونی مفهومی فراتر از مقاومت دارد و به سوی یک منش و روش نظام ­مند ، هدفدار و توام با برنامه ریزی رهنمون می شود. تعریف دقیق ابعاد و جوانب مختلف این گفتمان تازه نیازمند کوشش های علمی و پژوهش در این عرصه است.
در این تحقیق ابتدا خلاصه ای از مفهوم و چگونگی اقتصاد مقاومتی و همچنین نیروهای نظامی مورد بررسی قرار می گیرد و در آخر رابطه نیروهای نظامی و مسلح با اقتصاد مقاومتی و به عبارت دیگر نقش و جایگاه نیروهای نظامی در اقتصاد مقاومتی به تفصیل بیان می شود.

جهت دانلود مقاله نقش نیروهای مسلح در تحقق اقتصاد مقاومتی از فرم زیر اقدام نمایید.

تعداد صفحات نوع فایل قیمت
64 word 6,900 تومان

مقاله نقش نیروهای مسلح در تحقق اقتصاد مقاومتی



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها