طراحی معماری مجتمع توریستی – اقامتی اصفهان

همیار دانشجو
طراحی معماری مجتمع توریستی – اقامتی اصفهان با بهترین کیفیت که در ادامه قسمتی از آن را مشاهده می کنید
نتيجه گيري
ایران بعلت قرارگیری در شاهراه بازرگانی شرق و غرب و وسعت خاک آن، از دیرباز به ایجاد راه های بازرگانی و نظامی و ساخت پلهای متعدد و تامین امنیت کاروانیان به دیده توجه نگریسته است. تحول و گسترش کاروانهای ایران در ادوار مختلف، بستگی به وضعیت اجتماعی، اقتصادی، مذهبی و… داشته و تنوع اقلیمی در بوجود آمدن اقامتگاه های مختلف در ایران مزید بر علت گردیده است. به هر حال ساختمانهای وابسته به راه را بطور کلی به چند دسته می توان تقسیم کرد: ۱- ساباط، ۲- رباط، ۳- کاربات، ۴-کاروانسرا، ۵- خان(پیرنیا، ۱۳۸۱).
توان بالقوه ایران در جذب گردشگر بسیار بالاست. طبق تحقیقات سازمان ایرانگردی و جهانگردی در سال ۱۳۷۹ ایران یکی از پنج کشور برخوردار از تنوع زیستی در کره زمین بوده، و از نظر اکوتوریسم یکی از قطبهای ممتاز است که شاید فقط آمریکا توان برابری با آن را در این زمینه داشته باشد. از نظر جاذبه های تاریخی و فرهنگی در شمار ۱۰ کشور اول جهان است. اما طبق آمار ارائه شده در سال ۱۳۸۲ رتبه آخر را در جذب گردشگر در جهان داشته، و طبق اظهار نظر رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در مرداد ۱۳۸۴ رتبه ۷۰ را دارا بوده است.
این در حالی است که از نظر تاریخی و فرهنگی کشورهای رتبه بالای گردشگری که عبارتد از: آمریکا، اسپانیا، فرانسه، ترکیه و مصر هیچکدام ویژگیها و قدمت آثار ایران را ندارند. در سالهای اخیر رشد اکوتوریسم ایران ۱۰ تا ۳۰ درصد بوده و رشد کل گردشگری ۴ درصد بوده است. درآمد کشورهای خارجی از توریست ایران ۴ برابر درآمد ایران از توریست خارجی است. هر جهانگردی وارد ایران می شود، می گوید من جور دیگری فکر می کردم، این حسن نیست، بلکه عیب است که ما نتوانسته ایم هویت و شخصیت خوبی از خودمان نشان دهیم(خانیا، ۱۳۸۴).
فرهنگ باستانی ایران با توجه به میراث تاریخی و فرهنگی آن دیدنیهای زیادی را عرضه می کند.
این کشور در حال حاضر مجموعه کاملی از فرهنگ های گذشته را ارائه می کند و هر گردشگری می تواند به تناسب سلیقه و فرهنگ خود، انگیزه دیدارش را در این سرزمین پهناور و پربار باز یابد. در این میان صنایع دستی و هنری ساخته اقوام مختلف این سرزمین مانند قالی بافی، گلیم بافی و جاجیم بافی، طلاکاری، قلمزنی، منبت کاری، خوش نویسی، خاتم کاری، سفال گری، معرق کاری و … بستر مناسبی را برای تحقیق، آموزش و خرید گردشگران فراهم آورد.
آثار و بناهای تاریخی مانند تخت جمشید، مجموعه نقش جهان اصفهان، مجموعه گنج علی خان کرمان و معماری و شهرسازی شهرهایی همچون اصفهان، کرمان، یزد، نائین هر یک آثار تاریخی ارزشمندی را در خود گردآورده است. ایران با همه جاذبه های بزرگ جهانگردی که در اختیار دارد، می تواند در نهایت سهولت از اینهمه امکانات و آثار ارزشمند استفاده های تبلیغاتی بسیار وسیعی بنماید. تاریخ گذشته ایران می تواند بعنوان بهترین حربه تبلیغاتی در خدمت معرفی ایران به کشورها و ملل جهان قرار گیرد.

طراحی معماری مجتمع توریستی – اقامتی اصفهان در قالب word به صورت کامل و آماده در ۶۳ صفحه به قیمت ۵۰۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

طراحی معماری مجتمع اقامتی

چكيده

شايد به ندرت بتوان هنري يافت كه به اندازه معماري با زندگي مردم پيوند داشته باشد. عوامل و پديده هاي مختلفي وجود دارند كه در شكل دهي فضاهاي معماري نقش دارد. فرهنگ يكي از عوامل مهم در چگونگي شكل گيري فضاهاي معماري به شمار مي آيد. گاهي برخي فرهنگ را حتي مهمتر از اقليم عامل درجه اول برمي شمارند. فرهنگ را در يك تعريف بسيار كلي مي توان مجموعه اي از اعتقادات ، باورها ، سنت ها و الگوهاي رفتاري و نيز دانش ، اطلاعات و ادبيات مكتوب و شفاهي يك جامعه دانست و آن را از تمدن كه در اين تعريف مجموعه اي از دستاوردهاي جامعه است متفاوت است.

هر جامعه اي داراي فرهنگ خاص خود است كه شالوده معماري آن جامعه را پايه گذاري مي كند و معماري آن جامعه تصويرعيني آن فرهنگ مي باشد. در حقيقت معماري وسيله واقعي سنجش فرهنگ يك ملت بوده و هست . فرهنگ هر جامعه پاسخگوي چگونگي شكل گيري فضاهاست.

مقدمه

انسانها در جهان بزرگی زندگی می کنند، جهانی که در عین عظمت و بزرگی و به کمک وسائل ارتباط جمعی روز به روز کوچکتر می شود. عصر کنونی عصر ارتباطات است. ارتباط باعث تبادل فرهنگ ها می شود. تاریخ به ما نشان داده است که هر جامعه ای برای بقای خود باید به اطراف، به سرزمین های فراتر از مرزهای خود نظر کند جهانگردی و سفر پاسخی برای انگیزه هاست. سفر در ژرف ترین رگه های وجودی بشر جزء بنیادی ترین نیازهای او محسوب می شود. جهانگردی نوعی مسافرت برای سرگرمی، کنجکاوی، رهایی از خستگی زندگی روزمره، کسب دانش، تهیه اطلاعات و اخبار، گفتگو و رد و بدل کردن نظرات، تفریح و گذراندن اوقات فراغت و … می باشد. همچنین بهترین شیوه آشنایی فرهنگ های اجتماعی، اقتصادی، مذهبی و سیاسی متفاوت با یکدیگر است و موجب می شود افراد مختلف از کشورهای مختلفی با یکدیگر برخورد اجتماعی داشته، با هم تماس برقرار کنند.

انسانها در جهان بزرگی زندگی می کنند، جهانی که در عین عظمت و بزرگی و به کمک وسائل ارتباط جمعی روز به روز کوچکتر می شود. عصر کنونی عصر ارتباطات است. ارتباط باعث تبادل فرهنگ ها می شود. تاریخ به ما نشان داده است که هر جامعه ای برای بقای خود باید به اطراف، به سرزمین های فراتر از مرزهای خود نظر کند جهانگردی و سفر پاسخی برای انگیزه هاست. سفر در ژرف ترین رگه های وجودی بشر جزء بنیادی ترین نیازهای او محسوب می شود. جهانگردی نوعی مسافرت برای سرگرمی، کنجکاوی، رهایی از خستگی زندگی روزمره، کسب دانش، تهیه اطلاعات و اخبار، گفتگو و رد و بدل کردن نظرات، تفریح و گذراندن اوقات فراغت و … می باشد. همچنین بهترین شیوه آشنایی فرهنگ های اجتماعی، اقتصادی، مذهبی و سیاسی متفاوت با یکدیگر است و موجب می شود افراد مختلف از کشورهای مختلفی با یکدیگر برخورد اجتماعی داشته، با هم تماس برقرار کنند.

حرکت، سفر و انگیزه، شناخت پدیده های ناشناخته، شوق دیدار، طبیعت های گوناگون، دیدنی های تاریخی، مناظر چشم نواز و سرزمین های متفاوت در نهاد انسان نهفته است. دور شدن از زندگی روزمره و بهره مندی از موقعیتی شوق انگیز، منشاء تحول در وجود انسان است. دیدار از جوامعی با فرهنگ متفاوت و مردمی که به شیوه ای دیگر زندگی می کنند و موقعیت زیست و زندگی جالب، متفاوت و در خور توجهی دارند، انسان را به تفکر درباره خلقت وامی دارد. کشور ما اگر چه سرزمین واحدی است، اما یکی از نقاطی است که تنوع فرهنگی، آداب و رسوم، تفاوت های طبیعی و سرزمینی آنرا به جهانی برای دیدن مبدل ساخته است(کفعمی و کوشا، ۱۳۷۹).

صنعت جهانگردی همواره یکی از مهمترین عواملی بوده است که فرهنگ ها و تمدن های متفاوت را به یکدیگر پیوند داده است.صنعت جهانگردی همواره یکی از مهمترین عواملی بوده است که فرهنگ ها و تمدن های متفاوت را به یکدیگر پیوند داده است. سرزمین ایران، سرزمین افسانه های هزار و یک شب، سرزمین اسطوره ها و تصاویر خیالی، سرزمین بناهای تاریخی یکه و بی بدیل و در یک کلام سرزمین شعر و معماری از دیرباز مورد توجه و علاقه سیاحان و جهانگردان بوده است. این سرزمین از این همه توجه و علاقه نیز بسیار بهره برده است، گاهی آنرا تحت تاثیر قرار می داده و گاهی عمیقاً تحت تاثیر آن قرار گرفته است(منشی زاده، ۱۳۷۶).

کشور ما ایران بعنوان کشورهای کهنسال با آمیزه ای از فرهنگ کهن ایرانی و اسلامی با دارا بودن شرایط گوناگون آب و هوایی در طول سال یکی از استثنایی ترین و پر جاذبه ترین کشورهای توریستی جهان است. با این همه هرگز نتوانسته است موقعیت مناسب خویش را در این بازار جهانی بدست آورد. یکی از موانع رونق این صنعت کمبود تاسیسات اقامتی و مجتمع های توریستی می باشد. نیازهای روزافزون صنعت توریسم به محیط های تفریحی و استراحتگاهی در کنار جاذبه های طبیعی و تاریخی، پژوهشگر را بر آن داشت تا با ایجاد یک مجموعه توریستی- اقامتی در اصفهان به منظور کمک به چرخه اقتصاد مردم این منطقه بپردازد.

نوع فایل قیمت
word 5,000 تومان

طراحی معماری مجتمع توریستی – اقامتی اصفهان



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها