پایان نامه انرژی های تجدید پذیر

همیار دانشجو
دانلود پایان نامه انرژی های تجدید پذیر – Renewable Energy Thesis به صورت کامل که در ادامه قسمتی از آن را مشاهده می کنید :
منابع :
۱-انرژي‌هاي تجديد پذير نوين/ دكتر محمود ثقفي/ انتشارات دانشگاه تهران/ چاپ دوم ۱۳۸۲
۲- از انرژي‌هاي نو چه مي‌دانيد؟/ سازمان انرژي‌هاي نوايران (سانا)/ گزارش سوم
۳-جزوات و كاتولوگهاي شركت صبانيرو
۴-بررسي و مقايسه فني و اقتصادي امكان‌سنجي ساخت نيروگاههاي بادي، دكتر مجيد عباس‌پور/ دانشگاه صنعتي شريف ۱۳۷۶
۵-ماشينهاي الكتريكي/ فيتز جرالد/ مهندس بهزاد قهرمان/ چاپخانه آستان قدس رضوي/ چاپ اول ۱۳۸۱
۶-فتوحی منوچهر و نوراللهی یونس، ۱۳۸۰، اصول و مبانی انرژی زمین گرمایی، انتشارات میعاد ، تهران، ص ۱۴۸
۷-ترجمه وتاليف: دکتر محمد مهدي حسين زاده- راحله افشار
-۸ENEL, 1980.
Geothermal Power Development Studies in Iran,
General report on Damavand zone, report to the ministry of energy of Iran.
۹-ENEL, 1982.
Geothermal Power Development Studies in Iran,
General report on Khoy-Maku zone, report to the ministry of energy of Iran.
ذغال سنگ به برق تبديل مي‌شود. دستگاه مبدل گاز بيوماس با گرم كردن بيوماس در محيط زيست عمل مي‌كند و در آنجا بيوماس جامد تجزيه مي‌شود و گاز قابل اشتعال از آن متصاعد مي‌شود. اين طريق توليد انرژي نسبت به مستقيماً سوزاندن بيوماس برتري دارد. بيوگاز حاصل از تجزيه زيست توده را مي‌توان تميز كرد و از صافي گذراند و به اين وسيله تركيبات شيميائي موجود در آن را از آن جدا كرد.
اين گاز را مي توان در سيستم‌هاي توليد برق با راندمان بيشتر مصرف كرد كه به آن سيكل تركيبي گفته مي‌شود. در اين سيستم براي توليد برق توربين‌هاي گازي و توربين‌هاي بخار با هم تركيب مي‌شوند. راندمان اين سيستم را مي‌توان به ۶۰درصد افزايش داد. سيستم‌هاي تبديل به گاز را مي‌توان با سيستم‌هاي پيل سوختي براي كاربردهاي آينده با يكديگر تركيب كرد. پيل سوختي با استفاده از فرايند الكتروكميكال و( حرارت ) گاز هيدروژن را به برق تبديل مي‌كند.
در اينصورت بخش عمده ماده‌اي كه در هوا متصاعد ميشود بخار آب خواهد بود. با كاهش هزينه پيلهاي سوختي و دستگاههاي مبدل گاز در بيوماس اين سيستمها به سرعت رو به افزايش گذاشته خواهد شد. در سيستمهاي مدوّل بعضي از فناوريهاي فوق‌الذكر در مقياس كوچك‌تري كه غالباً در دهكده‌ها، مزارع و صنايع كوچك قابل اجرا است بكار مي‌برند.
سيستم‌هاي مذكور اكنون در دست توسعه هستند و در مناطق دور جائي كه زيست توده به مقدار فراوان وجود دارد و نيروي برق كم است مي‌توانند بسيار مفيد باشند. در كشورهاي در حال توسعه براي اينگونه سيستم‌ها فرصت‌هاي قابل توجهي وجود دارد.
مركز زمين (به عمق تقريبي ۶۴۰۰ كيلومتر) كه در حدود ۴۰۰۰ درجه سانتيگراد حرارت دارد، به عنوان يك منبع حرارتي عمل نموده و موجب تشكيل و پيدايش مواد مذاب با درجه حرارت ۶۵۰ تا ۱۲۰۰ درجه سانتيگراد در اعماق ۸۰ تا ۱۰۰ كيلومتري از سطح زمين مي‌گردد. به طور ميانگين ميزان انتشار اين حرارت از سطح زمين كه فرآيندي مستمر است معادل ۸۲ ميلي وات در واحد سطح است، كه با در نظر گرفتن مساحت كل سطح زمين ۵/۱×۱۰۱۴ متر مربع ، مجموع كل اتلاف حرارت از سطح آن، برابر با ۴۲ ميليون مگاوات است. در واقع اين ميزان حرارت غيرعادي، عامل اصلي پديده‌هاي زمين‌شناسي از قبيل فعاليت‌هاي آتشفشاني، ايجاد زمين‌لرزه‌ها، پيدايش رشته‌كوه‌ها (فعاليت‌هاي كوهزايي) و همچنين جابجايي صفحات تكتونيكي مي‌باشد كه كره زمين را به يك سيستم ديناميك تبديل نموده و پيوسته آن را تحت تأثير تغييرات گوناگون قرار مي‌دهد.
امروزه با بهره‌گيري از فن‌آوري‌هاي موجود، تنها بخش كوچكي از اين منبع سرشار انرژي مهار شده و به طور اقتصادي قابل بهره‌برداري مي‌باشد.
بنابراين انرژي زمين گرمايي، همان انرژي حرارتي قابل استحصال از پوسته جامد زمين است. حرارت، شكل خاصي از انرژي است و انرژي ژئوترمال در لغت به معناي حرارت موجود در داخل زمين است كه باعث وقوع پديده‌هاي زمين‌شناسي در يك مقياس سياره‌اي مي‌شود. با اين حال، امروزه غالباً واژه انرژي ژئوترمال به آن بخش از حرارت زمين اطلاق مي‌گردد كه بشر مي‌تواند يا خواهد توانست آن را مورد استخراج و بهره‌برداري قرار دهد و ما نيز با ملاحظه همين معنا و از هم اكنون، اين واژه را در مواقع مقتضي به كار خواهيم برد.
گستردگی نیاز انسان به منابع انرژی همواره از مسائل اساسی مهم در زندگی بشر بوده و تلاش برای دستیابی به یک منبع تمام نشدنی انرژی از آرزوهای دیرینه انسان بوده است، از نقوش حک شده بر دیوار غارها می توان دریافت که بشر اولیه توانسته بود نیروی ماهیچه ای را به عنوان یک منبع انرژی مکانیکی به خوبی شناخته و از آن استفاده کند. ولی از آنجایی که این نیرو بسیار محدود و ضعیف است انسان همواره در تصورات خود نیرویی تمام نشدنی را جستجو می کرد که همواره در هر زمان و مکان در دسترس باشد. این موضوع را می توان در داستان های مختلف که ساخته تخیل و ذهن بشر نخستین بوده، به خوبی دریافت، کم کم با پیشرفت تمدن بشری، چوب و پس از آن ذغال سنگ، نفت و گاز وارد بازار انرژی گردیده اند. اما بدلیل افزایش روز افزون نیاز به انرژی و محدودیت منابع فسیلی از یک سو افزایش آلودگی محیط زیست ناشی از سوزاندن این منابع از سوی دیگر استفاده از انرژیهای تجدید پذیر را روز به روز با اهمیت تر و گسترده تر نموده است.

پایان نامه انرژی های تجدید پذیر در قالب word با بهترین کیفیت در ۱۰۰ صفحه به قیمت ۹۰۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

پایان نامه انرژی تجدید پذیر

بررسی انرژی های تجدید پذیر

عرضـه جهانی سوخت های فسیلی اعم از نفت، ذغـال سنـگ و گاز طبیـعی و نیـز چگونگی کاهش ذخایرشان به دلیل استفاده دائمی از آنها، مورد بحث قرار گرفت. سوخت های فسیلی تجدیدپذیر نیستند، به عبارت دیگر آنها را نمی توان مجدداً تولید نمود. اگر ذخایر آنها به اتمام برسد، با مشکلات عدیده ای روبرو خواهیم شد.

می دانیم که هیچگونه کمبودی در خصوص تولید انرژی‌های تجدیدپذیر از خورشید، باد و آب وجود نداشته و حتی موادی از قبیل درختان خشک شده، شاخه درختان، کاغذهای بریده شده، محصولات باقیمانده، خاک اره و حتی کود احشام می‌توانند جهت تولید برق و سوخت استفاده شوند. مجموع این منابع را تراکم زیست می گویند.

فهرست پایان نامه انرژی تجدید پذیر

دانلود پایان نامه انرژی های تجدید پذیر

پایان نامه انرژی های تجدید پذیر

مقاله انرژی تجدید پذیر

جهت دانلود پایان نامه انرژی های تجدید پذیر از فرم زیر اقدام نمایید.

تعداد صفحات نوع فایل قیمت
100 word 9,000 تومان

پایان نامه انرژی های تجدید پذیر



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها