دانلود جزوه ارزشیابی توصیفی دکتر حسنی

دانلود خلاصه کتاب ارزشیابی توصیفی دکتر حسنی در قالب pdf – ppt با کیفیت بسیار خوب در ۱۵۵ صفحه به قیمت ۵۹۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

خلاصه کتاب ارزشیابی توصیفی دکتر حسنی

قسمتهایی از خلاصه کتاب ارزشیابی توصیفی دکتر حسنی

ضرورت تغییر رویکرد ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

افت کیفیت یادگیری در مدرسه( پروژ های تیمز و abc)
طرح نظریه های جدید در علوم تربیتی و عبور از پارادایم رفتار گرایی)
تغییرات ایجادشده در برنامه های درسی دوره دبستانی(علوم، بخوانیم و بنویسیم، هدیه های اسمان و..)
ضعف نظام ارزشیابی موجود

ارزشیابی برای یادگیری ( ارزشیابی پویا ، رشد دهنده و توانمند ساز)

در این نوع ارزش‌یابی معلّم به دنبال اطلاعاتی است که بر اساس آن بتواند درباره بهبود فرایند یاددهی یادگیری دانش‌آموزان در کلاس تصمیم‌های مناسب بگیرد. این نوع ارزش‌یابی برای تشخیص ضعفها، قوتها و مشکلات فرایند یادگیری و اصلاح و بهبود آن به کار می‌رود. مهم ترین ویژگی این نوع ارزش‌یابی، جهت‌گیری اصلاحی و درمانی آن است که در موقع مناسب به معلّم و دانش‌آموز این فرصت و امکان را می‌دهد که تغییرات مطلوب را در روند فعالیت‌های خود، در راستای تحقق بهتر اهداف و انتظارات آموزشی به عمل آورد.

تغییر مقیاس کمّی به کیفی

در ارزش‌یابی کیفی و توصیفی، مقیاس ترتیبی جایگزین نمره می شود. این مقیاس کمتر ایجاد رقابت می‌نماید و انعطاف پذیری بیشتری دارد.
نکته مهم این که در حین فرآیند یاددهی یادگیری، دانش‌آموزان بازخورد ترتیبی(رتبه) یا فاصله‌ای( نمره) دریافت نمی‌کنند؛ زیرا تصور می‌رود که دریافت این نوع بازخوردها از سوی معلّم، فرآیند یادگیری دانش‌آموزان را سست می‌نماید. خلأ این نوع بازخوردها را بازخوردهای توصیفی، که بامعنا و مؤثرند، پر می کنند و دانش‌آموزان را در جهت شناخت وضعیت پیشرفت یادگیری خود قرار می‌دهند. آنان نیز از این طریق رهنمودهایی برای بهبود یادگیری دریافت می‌دارند.

ارائه گزارش پیشرفت تحصیلی به جای کارنامه کمّی

این گزارش بر خلاف کارنامه کمّی که شامل فهرستی از نام دروس و نمره ها ست، گزارش پیشرفت تحصیلی دانش‌آموز را که شامل توصیفی از وضعیت وی است، به والدین بازخورد می‌دهد. هم چنین در این گزارش تنها به وضعیت درسی صرف توجه نمی‌شود، بلکه به ابعاد عاطفی، جسمانی و اجتماعی توجه می شود. در گزارش پیشرفت تحصیلی، والدین به روشنی در می یابند که در چه بخش از انتظارات آموزشی، قوت و ضعف دارد.

تنوع بخشی به ابزارهای ارزشیابی

در این الگوی ارزش‌یابی ابزارهای جمع‌آوری اطلاعات متنوع شده ا‌ند و علاوه بر آزمون های مداد کاغذی ابزارهای دیگری چون پوشه کار، ابزارهای ثبت مشاهده، تکالیف درسی و آزمون های عملکردی و خود سنجی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ابزارها اطلاعات بیش‌تر و وسیع‌تری را برای معلّم، فراهم می‌سازد و در نتیجه هم اعتبار اطلاعات به سبب تنوع در ابزارها، بیش‌تر می‌شود و هم قضاوت و داوری معلّم واقعی تر و منصفانه‌تر می گردد.

جهت دانلود خلاصه کتاب ارزشیابی توصیفی دکتر حسنی از فرم زیر اقدام نمایید.

 

نوع فایل قیمت
ppt - pdf 5,900 تومان

دانلود جزوه ارزشیابی توصیفی دکتر حسنی



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها