دانلود جزوه کتاب بازاریابی صنعتی سید جوادین- اسفیدانی

دانلود جزوه کتاب بازاریابی صنعتی سید جوادین- اسفیدانی در قالب pdf شامل نکات مهم درس به قیمت ۴۹۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

جزوه کتاب بازاریابی صنعتی سید جوادین

قسمتی از جزوه کتاب بازاریابی صنعتی

مفهوم بازاریابی صنعتی
بازار صنعتی بازار خرید کالا و خدمات توسط بنگاه ها،نهادهای دولتی و موسسات غیردولتی است که آنها را برای مصرف مثل خرید تجهیزات اداری و خدمات مشاوره ای،ترکیب مثل خرید مواد اولیه و قطعات یا فروش مجدد خرید می کنند.ماهیت خریداران(بنگاه ،دولت،موسسات) و نحوه استفاده از محصول(برای تولید،تسهیل تولید و تبدیل ان به محصول یا خدمتی دیگر)باعث تمایز بازارهای مصرفی و صنعتی شده است.

ویژگی بازارهای صنعتی
تقاضای مشتق شده:تقاضای محصولات صنعتی از تقاضای محصولات مصرفی مشتق شده است.
تقاضای برانگیزاننده:در بازارهای صنعتی بازاریابان نه تنها باید شرایط بازارهای مصرفی را مورد توجه قرار دهند بلکه باید مصرف کنندگان نهایی را نیز باید هدف قرار دهند.

تقاضای نوسانی:چون تقاضای بازارهای صنعتی مشتق شده است پس تغییرات بسیار کوچک و جزئی در بازارهای مصرفی باعث ایجاد نوسانات شدیدی در بازارهای صنعتی می شود. حساسیت قیمت:حساسیت قیمت در بازارهای صنعتی کمتر از بازارهای مصرفی است. تقاضای مشترک (مکمل):بین تقاضای کالاهای مختلف در بازارهای صنعتی رابطه بسیار نزدیکی وجود دارد.

بازاریابی برای مشتری مشتریان
در بازاریابی صنعتی توجه به مشتری مشتریان به یک ضرورت تبدیل می شود و برای موفقیت باید تلاش نمایند مشتریان خریدار هدف را تحت تاثیر قرار دهند.این حالت برای سازندگانی که محصولات خود را هم به تولید کنندگان کالاهای اصلی و هم به کاربر نهایی می فروشند حیاتی است.

مقایسه بازارهای صنعتی و مصرفی
در بازارهای مصرفی عمدتا از تبلیغات استفاده می شود در حالی که در بازارهای صنعتی تبلیغات محدود است و نقطه شروعی برای تماس فروش است و بخش اعظم بودجه ترفیع صرف فروش شخصی می شود.در این بازارها باید فروشنده درباره جنبه های فنی محصول اطلاعات داشته باشد و الزامات سازمان را بشناسد و بداند که چگونه باید این الزامات را براورده سازد.

در بازارهای صنعتی، خدمات مرتبط با محصول نیز بسیار مهم است.مشتریان صنعتی بر کل مزایای دریافتی توجه دارند.مذاکره قیمت،بخش طبیعی فرایند خرید صنعتی است.فروشندگان متوجه شده اند که با فروش مستقیم بهتر می توانند روابط خود با مشتریان را تقویت کنند.ارتباطات در بازارهای صنعتی بسیار نزدیک و پایدار است.

طبقه بندی مشتریان در بازارهای صنعتی
کاربران:این گروه کالا و خدمات را به منظور تولید کالا و خدماتی دیگر می خرند و ان ها را در بازارهای صنعتی یا مصرفی می فروشند.
تولیدکنندگان:محصولات خریداری شده را با محصولات دیگر ترکیب می کنند و محصول نهایی را در بازارهای صنعتی یا مصرفی می فروشند.
توزیع کنندگان:این گروه کالاها را می خرند و انها را انبار کرده و مجددا می فروشند.

مطالب مرتبط : دانلود جزوه کتاب بازاریابی صنعتی محمدعلی عبدالوند

جهت دانلود جزوه کتاب بازاریابی صنعتی سید جوادین- اسفیدانی از فرم زیر اقدام نمایید.

نوع فایل قیمت
pdf 4,900 تومان

دانلود جزوه کتاب بازاریابی صنعتی سید جوادین- اسفیدانی



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها