جمعه , ۴ اسفند ۱۳۹۶

پایان نامه طراحی نمایشگاه بین المللی

دانلود پایان نامه طراحی نمایشگاه بین المللی (با رویکرد بهره گیری از انرژی های نو) در قالب word با کیفیت بسیار خوب با قابلیت ویرایش و پرینت در ۱۰۲ صفحه به قیمت ۱۱۵۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

توضیحات تکمیلی پایان نامه نمایشگاه بین المللی

چکیده

نیاز گسترده انسان به منابع انرژی همواره از مسائل اساسی در زندگی بشر بوده و تلاش برای دستیابی به یک منبع تمام نشدنی انرژی از آرزوهای دیرینه انسان محسوب می شود.انسان همواره در تصورات خود نیروی تمام نشدنی را جستجو می کرد که در هر زمان و مکان در دسترس او باشد.

با پیشرفت تمدن بشری، گیاهان به ویژه درختان(چوب) و پس از آن زغال سنگ، نفت و گاز وارد بازار انرژی شد، اما به دلایلی چون: نیاز روز افزون به انرژی، محدودیت منابع فسیلی و آلودگی های زیست محیطی ناشی از سوزاندن و متصاعد شدن گازهای سمی حاصل از آن( که موجب مشکلات تنفسی، افزایش دمای هوا و تغییرات گسترده آب و هوایی می گردد) صاحب نظران و کارشناسان بر آن شدند که با استفاده از انرژی های پاک نظیر انرژی خورشیدی، بادی، زمین گرمایی، هیدروژنی و…

به جای انرژی های محدود فسیلی،از خطرات و چالش های ایجاد شده ممانعت کنند. این امر سبب شده است که کشورهای توسعه یافته با جدیت هرچه تمام تر استفاده از سایر انرژی های موجود در طبیعت، به خصوص انرژی های تجدید شونده را مورد توجه قرار دهند. در این راستا در این نوشتار سعی داریم با توجه به اهمیت انرژی های تجدید پذیر به صورت خلاصه به معرفی آنها پرداخته و کاربرد آن را در فضای عمومی از جمله نمایشگاه بین المللی مورد بررسی قرار دهیم در انتها مطالب و ساختار مرتبط را که می تواند در این راستا مفید باشد معرفی کنیم.

پایان نامه طراحی نمایشگاه بین المللی

پایان نامه معماری نمایشگاه بین المللی

مقدمه

امروزه با کاهش مصرف سوختهای فسیلی در جهان، استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر که آلایندگی زیست- محیطی نیز به دنبال نداشته باشند، نقش پر رنگی در سبد انرژی کشورهای مختلف جهان، بدست آورده زیرا راهکاری اساسی در دستیابی به توسعه پایدار است. محدود بودن منابع انرژی فسیلی و مشکلات ناشی از انتشارات گازهای گلخانه‌ای، توجه بیش از پیش به انرژی‌های تجدیدپذیر را بر همگان روشن و ضروری کرده است.

با توجه به برخورداری از پتانسیل مطلوب و مناسب انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور، توسعه منطقی این منابع ارزشمند و خدادادی موجه به نظر می‌رسد، چرا که از این طریق می‌توان در جهت اهداف توسعه پایدار نیز گام برداشت. منابع انرژی از مهم‌ترین عوامل و عناصر توسعه پایدار است. داشتن انرژی مناسب عمده‌ترین عامل اقتصادی جوامع صنعتی پس از نیروی انسانی است چرا که انرژی یک نیاز اساسی برای استمرار توسعه اقتصادی، رفاه اجتماعی، بهبود کیفیت زندگی و امنیت جامعه است.

اگر انرژی به نحوی تولید و مصرف شود که توسعه انسانی را در بلندمدت در تمام ابعاد اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی تامین کند، مفهوم انرژی پایدار تحقق خواهد یافت، براین اساس می‌توان گفت تامین انرژی پایدار ضرورت توسعه پایدار است. به همین دلایل، در سال‌های اخیر کشورهای مختلف پیشرفته و در حال توسعه توجه فزاینده‌ای به انرژی تجدیدپذیر (انرژی خورشید، باد، ژئوترمال و غیره) جهت ایجاد تنوع در استفاده از منابع انرژی و کاهش وابستگی به یک حامل انرژی و ملاحظات زیست محیطی برای دستیابی به انرژی پایدار معطوف داشته‌اند.

بالا رفتن قیمت سوخت‌های فسیلی، ملاحظات زیست محیطی، امنیت تامین انرژی، کاربری در پتروشیمی، پیشرفت فناوری و توجیه اقتصادی در برخی موارد از جمله عوامل تعیین کننده آینده انرژی‌های تجدیدپذیر است.  به هر حال این قلمرو به طور دائم در حال تغییر بوده و آینده این تغییرات نمایانگر کاهش هزینه‌ها و گسترش نفوذ آن در بازار انرژی جهان و رسیدن به انرژی پایدار است.  (کنت لبز و دونالد واتسون ، ۱۳۷۶ )

 

جدایی از تکنولوژی یا هنر ، هر دو غیر مطلوب و غیر صحیح است. درک این که تکنولوژی برای خدمت بهتر به انسان کمک می کند ، امری اساسی است. این امر هیچ جا حقیقی تر از پیوند میان دو مقوله معماری و سازه نیست. پیوندی بین زیبایی و علم که برای تأمین اساسی ترین نیازهای مادی و معنوی بشر به وجود می آید. فارغ از اینکه فضاهای نمایشگاهی در چه محیطی طراحی و ساخته می شوند، فرم و عملکرد این فضا دارای اهمیت ویژه ای می باشد.از آنجایی که فضای نمایشگاهی، مکانی برای بازتاب دستاوردهای تکنولوژیکی بوده و نقش و عملکرد آن متمایز از سایر عملکردهای شهری میباشد.

استفاده از تکنولوژی در فرم معماری آن، امری اجتناب ناپذیر تلقی می گردد. در حال حاضر مراکز موجود در کشور فاقد چنین جنبه هایی می باشند.نمایشگاه، مرکزی برای تبادل اطلاعات و دست یافتن به پدیده های نوین علم و صنعت و انتقال فناوری است. مناطق آزاد تجاری- صنعتی، از نمایشگاهها یبن المللی به عنوان یکی از مهمترین و موثرترین ابزارهای تبلیغاتی برای معرفی امکانات خود به سرمایه گذاران خارجی بهره می گیرند. ضرورت ایجاب می کند که اینگونه مناطق نقش فعال تری در معرفی امکانات خود به کشورهایی که بالاترین سهم را در سرمایه گذاری به خود اختصاص داده اند، ایفا نمایند. (صیادی و مداحی و محمدپور ، ۱۳۹۰ )

 

۱-۸- ساختار رساله

این رساله در ۵ فصل تدوین شده است :

فصل اول شامل کلیات تحقیق است که این فصل شامل بیان مسئله، ضرورت انجام تحقیق، اهداف و سؤالات پژوهش، فرضیه های پژوهش است.

فصل دوم به بررسی اهداف و مفاهیم پروژه ، مبانی نظری و ارایه نمونه های موردی از گذشته  و حال تا از این طریق آنچه در حوزه عمل و نظر در این حوزه انجام پذیرفته است برای طرح نهایی مورد واکاوی و نقد قرار گیرد.

فصل سوم مروری بر مطالعات بستر طرح و شناسایی اقلیمی منطقه  بحث کلی و تحلیلی از آنچه در این زمینه صورت گرفته است .

فصل چهارم مطالعات موضوعی و شرح تعاریف مربوط به پروژه و برنامه های فیزیکی و ویژگی های کمی و کیفی پروژه و مطالعات پرسشنامه ای پرداخته ایم .

فصل پنجم به روند طراحی پروژه اختصاص دارد . این فصل که شامل فرآیند طراحی و ارائه اسناد و مدارک و نتیجه گیری  است.

پایان نامه طراحی نمایشگاه بین المللی

دانلود رساله نمایشگاه بین المللی

قسمتهایی که از این پایان نامه صفحه ۳۸ :

-۳-۱- تاریخچه نمایشگاهها
تاریخ تشکیل نمایشگاهها با تاریخ تجارت بشر پیوند دارد از همان زمان که داد و ستد کالا در جهان آغاز شد مکانهایی که کالاها در آن صورت عمده مبادله می شدند در واقع نمایشگاه هایی بود که در ابعادی کوچک تشکیل می گردید پیدایش نمایشگاه و بازار نمایش و فروش کالا در آسیا و اروپا مربوط به زمانهای خیلی قدیم است . فینیقی ها که تاجران بزرگ عصر خود بودند بی شک نخستین نمایشگاه بین المللی را در جهان به وجود آوردند .

در عصر حاضر نیز نخستین نمایشگاه بزرگ نمایشگاه های پارک لندن بود که در سال ۱۸۵۱ تشکیل شد و توجه ۱۴ هزار نفر را به خود جلب کرد و باعث شد که به مرور ۶ میلیون نفر به تماشای آن بیابند در این نمایشگاه کارهای هنری و صنعتی دوازده کشور مختلف به معرض نمایش گذاشته شده بود .موفقیت این نمایشگاه باعث شد که نمایشگاه های متعدد دیگری نیز دایر شود . (افراسیابی،۱۳۸۷)

 

۲-۳-۲- زمینه های تاریخی – اجتماعی پیدایش فضاهای نمایشگاهی
اصلی ترین نقش فضای نمایشگاهی این بود که آخرین دستاوردهای تکنولوژیک در زمینه نوع مواد مصالح مصنوعات و محصولات و تجهیزات صنعتی که در نتیجه پیشرفت تکنولوژی در هر دوره به دست آمده است را برای تجارت و استفاده در اختیار بازار قرار دهد.از این منظر طراحی و ساخت یک فضای نمایشگاهی به عنوان اولین فرصت برای تجلی بخشی به توان تکنولوژیک مطرح میشود. و مکانی برای بازتاب امکانات وتوان تکنولوژیک در تولید مواد و مصالح و شیوه های ساخت در خود این فضاها شکل میگیرد.این فرآیند کالبدی را فراهم میکند که مناسب و در خور یافته های تکنولوژیک در سایر رشته های علمی و صنعتی باشد و آرمانشهر انسان تکنیک محور را متجلی سازد. ( علوی ، ۱۳۹۴ )

۲-۳-۳- تاریخچه نمایشگاهها در ایران
نخستین نمایشگاه صنعتی در ایران در اوایل قرن چهاردهم تشکیل شد . یک نمایشگاه بزرگ صنعتی نیز در سال ۱۳۳۷ بر گزار گردید .در سال ۱۳۴۸ نمایشگاه بین المللی آسیایی در تهران تشکیل شد . این نمایشگاه از دیدگاه کشورهای شرکت کننده بازتاب خیره کننده ای در جهان داشت و تهران را به عنوان یک بازار بالقوه بین المللی معرفی کرد .شرکت نمایشگاههای بین المللی کرج همسو با سیاست های دولت تدبیر و امید و در جهت گسترش فعالیت های تجاری و اقتصادی و معرفی کالاهای جمهوری اسلامی ایران در بازار های هدف و با توجه به اهداف و اثرات مختلف تشکیل نمایشگاه های بین المللی در کرج که به صورت خلاصه می توان به موارد ذیل اشاره نمود اقدام نموده است .

نمایشگاه های عمومی عمده : جایی هستند که انواع کالاهای صنعتی و مصرفی در آنها به نمایش گذارده می شود .
نمایشگاه های تخصصی عمده : که در درجه اول برای بازدید بازرگانان ترتیب داده می شوند اگر چه در برخی از آنها طی بخشی از نمایش مردم عادی نیز از آن بازدید می کنند .

نمایشگاههای تجارت عمومی : که عمده نمایشگاه های تجاری را تشکیل می دهند . با وجود این که این نوع از نمایشگاهها را می توان در زمره نمایشگاه های تجاری عمده قرار داد در زمینه های خود می توانند بسیار با اهمیت باشند .
نمایشگاه های مصرفی : که در درجه اول بازدیدکنندگان عمومی دارند و در اکثر شهرهای مهم دنیا بر پا می شود. ( علوی ، ۱۳۹۴ )

 

۲-۳-۴- نمایشگاههای تجارت الکترونیکی
دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی کشور با اهداف استقلال در آمد کشور از نفت بدون بهره جویی مناسب از فن آوری ارتباطات و اطلاعات (ICT ) در سطوح مختلف اجرایی و در سایه هماهنگی و عزم ملی میسر نخواهد بود. جایگاه ICT در ساماندهی و ارتقاء کار آیی امور کشور و نقشی که این فن آوری در ابعاد مختلف تصمیم سازی و تصمیم گیری ایفا می نماید از یک سو و جایگاه ICT به عنوان عامل اصلی توسعه ملی ایجاب می نماید تا پرداختن به این امور در نظام بازرگانی نمایشگاه و برنامه آن با اولویت ویژه قرار گیرد .

همچنین بعد مدیریتی / اجرایی از ابعاد فضای تحلیلی برنامه ریزی استراتژیک توسعه ICT در نمایشگاه با توجه به ماموریت ضوابط و مقررات اجرایی فرهنگ کاری و ویژگی های بومی هرکدام از این واحد ها نقشی اساسی و حیاتی را در تدوین برنامه ها ایفا می نماید . برنامه ریزی جامع و بلند مدت در این زمینه حیاتی در فضای اجرایی تنها با در نظر گرفتن مباحث اساسی ذیل میسر می گردد:

 کاربری های خاص فن آوری در هر سازمان
 بستر سازی های فرهنگی و ارتقا دانش فنی
 نوع و نحوه غلبه بر مقاومتها و موانع موجود خاص سازمان مورد نظر در مقابل تغییر رویه های کاری و پیچیدگی های درون سازمانی
 تاثیرات اقتصادی استفاده از ICT
 نقش در ارتقا کارایی بهره وری و تسهیلات تبعی کاربرد ICT
 در نظر گرفتن خواستها و نیازهای کاربران و مراجعان (مشتری گرایی )
 عوامل مورد نیاز برای شفاف سازی در راستای کاهش بار تحمیلی بوروکراسی موجود
 بهینه سازی مصرف منابع گوناگون ( انسانی – مالی – تجهیزاتی – زمان و … )

 

لذا در یک برنامه ریزی مناسب توسعه ICT باید دیدگاه های رایج مدیریت نوین سازمان پیشرو در کنار مباحث فرهنگی / اجتماعی ویژه هر سازمان حاکم شوند که در غیر این صورت امکان طراحی یک برنامه منطبق بر نیازها و ویژگی های سازمانی میسر نخواهد گشت .به همین سبب برنامه ریزی فن آوری ارتباطات و اطلاعات آن تعریف و دستورالعملهای مربوط تدوین شده است و در ادامه به ساختار اجرایی شرح وظایف و ظوابط و دستورالعملهای مربوط به این شوراهای و کمیته های فنی مرتبط با آنها اشاره می شود.به منظور ایجاد فرهنگ تجارت الکترونیکی و بر قراری نظام I.C و امکان مبادلات الکترونیکی بین تجار و بازرگانان و بستر سازی مناسب برای عرضه فضای مناسب برای این هدف سایت تجارت الکترونیکی برای اولین بار در کشور ایجاد خواهد شد. ( مدرس ، ۱۳۹۴ )

 

۲-۳-۵- انواع نمایشگاه
همانگونه که ذکر گردید،نمایشگاه ،تنها یکی از روشهای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه است.اصولا نمایشگاه بازرگانی نیز انواع مختلفی دارد و هریک از آنها برای دستیابی به هدف خاصی مناسب می باشد،بنابراین هر شرکتی در چارچوب اهدافی که برای خود مشخص نموده است به انتخاب آن نوع نمایشگاهی اقدام می نماید که دستیابی به هدف شرکت را میسر می سازد.در مجامع اقتصادی نمایشــگاه را غالبـــا مترادف با سه واژه”FAIR” ،”EXHIBITION”یا “SHOW” می دانند که هیچ گونه اختلاف تکنیکی با یکدیگر ندارند،چنانچه در یک نمایشگاه،کشورهای مختلفی در کنار هم به ارائه کالاها و خدمات خود بپردازند،صفت بین المللی در کنار واژه نمایشگاه کاربرد خواهد داشت،نمایشگاه را معمولا بصورت ذیل طبقه بندی می نمایند: ( مدرس ، ۱۳۹۴ )

 نمایشگاه های عمومی:
به نمایشگاهی اطلاق می گردد که عرضه کننده همه نوع کالاهای صنعتی و یا مصرفی بوده و عموم مردم بتوانند بازدید کنندگان آنرا تشکیل دهند.افراد یا شرکتهای شرکت کننده و یا بازدید کننده می توانند مردم یک شهر،استان ،کشور بوده و یا از ملل مختلف باشند.

 نمایشگاه های تخصصی بازرگانی :
نوعی از نمایشگاه است که ملاک نام گذاری آن نوع صنعت ارائه شده می باشد،که عمدتا برای بازرگانان ترتیب داده می شود،اگرچه بازدید کنندگان عادی نیز اجازه حضور دارند،درجه تخصصی بودن این نمایشگاه ها در ممالک مختلف ،متفاوت می باشد و گاهی اوقات برای جلب مخاطبان اقدام به نمایش کالاها و صنایع مختلف که سنخیتی با یکدیگر ندارند می نمایند.

 نمایشگاه های کالاهای مصرفی:
در این نمایشگاه ها ،صرف نظر از نوع صنعت،انواع کالاهای مصرفی به بازدید کنندگان عرضه می شود شرکتهایی که در نمایشگاههای تخصصی،کالای خود را در اختیار سوپرمارکتها و فروشگاههای زنجیره ای قرار داده اند از برگزاری اینگونه نمایشگاهها نفع بسیاری خواهند برد،زیرا تبلیغات انجام شده در نمایشگاهها سیل خریداران را به سوی کالاهای آنان روانه خواهد ساخت.

 نمایشگاه های Expo

این گونه نمایشگاه ها در جهت اهداف علمی و فنی در کشور صاحب تکنولوژی برگزار میشود و زمان برگزاری آنها عموماً طولانی و بیش از یک ماه است.Expo را به عنوان نمایش تکنولوژی آینده می شناسند و ابعاد تکنولوژیکی این نمایشگاه ها بر مقاصد تجاری و اقتصادی آنها اولویت می یابد .نمایشگاه های Expoمعمولاً هر چهار یا پنج سال یک بار در سطح گسترده و با اهداف مختلف به منظور نزدیک نمودن ملل جهان به یکدیگر در یک منطقه از جهان برگزار می شوند.

در این نمایشگاه ها معمولاً کشور های شرکت کننده به نمایش کلیه فعالیت های اقتصادی اجتماعی فرهنگی خود می پردازند ، و در واقع کلیه مشخصات یک کشور به صورت یک مجموعه مفید و مختصر در معرض دید عموم قرار میگیرد .این گونه نمایشگاه ها دارای یک ایده یا تم اصلی نمایشگاه می باشند که انگیزه اصلی نمایشگاه ها می باشد و معمولاً اهدافی فراتر از مقاصد تجاری و اقتصادی صرف را دنبال می کند . در واقع این نمایشگاه ها زمینه ای برای گرد همای انسانها از اقصی نقاط عالم فراهم می کند و گفتگوی تمدنها در این نمایشگاه ها در وسیعترین شکل آن انجام می گیرد. مثال بارز این گونه نمایشگاه ها ۰Expo2000 بود که به مدت شش ماه در شهر هانوور آلمان با عنوان انسان ،طبیعت و تکنولوژی برپا بود.

 نمایشگاه های Trade
این گونه از نمایشگاه ها در جهت اهداف تجاری و بازرگانی برپا می شوند و زمان برگزاری آنها عموماً کوتاه (کمتر از یک ماه)میباشد انجام مبادلات بازرگانی و پیوندها علمی و فرهنگی نیز در قالب این نمایشگاه ها قابل تحقیق میباشند بازارهای صادرات واردات از اهم مقاصدی است که برپایی اینگونه نمایشگاه ها آنرا دنبال می سازد.

نمایشگاه های Trade با توجه به شیوه برگذاری و شعاع عملکردشان تقسیمات پنجگانه به شرح ذیل میباشند:
۱٫ نمایشگاه های بین المللی بازرگانی عمومی
۲٫ نمایشگاه های بازرگانی تخصصی
۳٫ نمایشگاه های بین المللی اطلاعات
۴٫ نمایشگاه های اختصاصی
۵٫ نمایشگاه های ملی منطقه ای

 

۲-۳-۶- اهداف عمده در طراحی و ساخت فضاهای نمایشگاهی
اهداف عمده و پایه ای در طراحی فضاهای نمایشگاهی را می توان به صورت زیر بیان کرد.نوآوری در مواد و مصالح ساخت -کاهش ماده  ساختمانی و افزایش فضا با شیوه های مدرن و خلق آینده.این فضاها همواره مبتنی بر نوآوری هستند.تولید و ارائه مواد و مصالح ساختمانی ارائه طراحی و شیوه ها و تکنیکهای ساختمانی خلق فرم های جدید معماری (که خود تابعی از امکانات تکنولوژیک)ونیز بهره برداری اقتصادی از فضا که از اهداف اصلی عملکردی این فضاست مواردی از این گونه نوآوری ها قلمداد میشوند. ( مدرس ، ۱۳۹۴ )

 

فهرست مطالب پایان نامه نمایشگاه بین المللی :

فصل اول : کلیات پژوهش
۱-۱- مقدمه ———————————————————– ۲
۱-۲- بيان مسأله ——————————————————— ۳
۱-۳- ضرورت انجام تحقیق ————————————————- ۴
۴- ضرورت بکارگیری انرژی های تجدیدپذیر ———————————— ۵
۱-۵- فرضيه‌ها ———————————————————- ۵
۱-۶- اهداف تحقيق —————————————————— ۶
۱-۷- روش تحقيق —————————————————— ۶
۱-۸- ساختار رساله —————————————————— ۷
فصل دوم :مبانی نظری و مروری بر ادبیات تحقیق
بخش اول : پایداری
۲-۱-۱- پایداری از نظر لغوی ———————————————– ۹
۲-۱-۲- تعریف پایداری ————————————————— ۹
۲-۱-۳- تعاریفی از معماری پایدار ——————————————– ۹
۲-۱-۴- الگوهای معماری پایدار ——————————————– ۱۰
۲-۱-۵- توسعه ——————————————————- ۱۱
۲-۱-۶- توسعه پایدار—————————————————- ۱۲
۲-۱-۷- اهمیت و ضرورت توسعه پایدار ————————————— ۱۳
۲-۱-۸- اهداف توسعه پایدار ———————————————– ۱۴
۲-۱-۹- توسعه پایدار و معماری——————————————— ۱۴
۲-۱-۱۰- مولفه های توسعه پایدار ——————————————– ۱۴
۲-۱-۱۰-۱- انسان—————————————————– ۱۴
۲-۱-۱۰-۲- کودکان و نوجوانان——————————————— ۱۵
۲-۱-۱۰-۳- زنان —————————————————— ۱۵
۲-۱-۱۰-۴- محیط زیست ————————————————- ۱۵
۲-۱-۱۰-۵- فرهنگ —————————————————- ۱۵
۲-۱-۱۰-۶- آموزش —————————————————- ۱۶
۲-۱-۱۱- پیشینه معماری پایدار ——————————————— ۱۶
۲-۱-۱۲- معماری فرهنگ گرا ———————————————- ۱۶
۲-۱-۱۳-فضا ——————————————————— ۱۷
۲-۱-۱۴- فضاهای معماری ————————————————۱۷
۲-۱-۱۴-۱- فضاهای خارجی ———————————————- ۱۷
۲-۱-۱۴-۲- فضای داخلی ————————————————- ۱۸
۲-۱-۱۴-۳- فضاهای ساختاری———————————————- ۱۹
۲-۱-۱۴-۴- طراحی داخلی ———————————————— ۱۹
۲-۱-۱۵- فرم فضایی —————————————————- ۱۹
۲-۱-۱۶- ابعاد فضایی —————————————————- ۲۰
۲-۱-۱۷- گذار فضایی ————————————————— ۲۱
بخش دوم : انرژی های نو
۲-۲-۱- نقش انرژی های نو در معماری ساختمان ——————————— ۲۱
۲-۲-۲- ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی ———————————— ۲۲
۲-۲-۳- چرخه هزینه های عملیاتی ساختمان در طی ۴۰ سال ————————- ۲۲
۲-۲-۴- از جمله مزایای سیستم هوشمند ————————————— ۲۳
۲-۲-۵- ساخت و ساز پایدار ———————————————– ۲۴
۲-۲-۶- سیستمهای ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ هوشمند ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ———————————– ۲۶
۲-۲-۷- انرژي ——————————————————– ۲۵
۲-۲-۷-۱- انرژي هاي تجديد ناپذير——————————————-۲۵
۲-۲-۷-۲- انرژی های تجدید پذیر  ——————————————-۲۶
۲-۲-۷-۲-۱- انرژي خورشيدي ( Solar Energy) —————————– 26
۲-۲-۷-۲-۱-۱- مقدمه ای بر انرژی خورشیدی ———————————– ۲۶
۲-۲-۷-۲-۱-۲- انرژی خورشیدی ——————————————- ۲۷
۲-۲-۷-۲-۱-۳- تاریخچه ———————————————— ۲۸
۲-۲-۷-۲-۱-۴- کاربردهای انرژی خورشید————————————- ۲۸
۲-۲-۷-۲-۱-۵- استفاده از انرژی حرارتی خورشید ——————————- ۲۹
۲-۲-۷-۲-۱-۶- معماری پایدار خورشیدی ———————————— ۲۹
۲-۲-۷-۲-۱-۷- مزاياي نيروگاه هاي خورشيدي———————————–۳۱
۲-۲-۷-۲-۲- انرژی باد ————————————————– ۳۲
۲-۲-۷-۲-۲-۱- تاريخچه ————————————————- ۳۲
۲-۲-۷-۲-۲-۲- مزايای بهره برداری از انرژی باد ——————————— ۳۳
۲-۲-۷-۲-۲-۳- پتانسيل باد در ايران——————————————-۳۴
۲-۲-۷-۲-۳- انرژی زمین گرمایی ——————————————- ۳۶
۲-۲-۷-۲-۳-۱- تاريخچه ————————————————- ۳۶
۲-۲-۷-۲-۳-۲- مزيت هاي كاربرد انرژي زمين گرمايي —————————–۳۷
۲-۲-۷-۲-۳-۳- كاربرد هاي انرژي زمين گرمايي ——————————— ۳۷
۲-۲-۷-۲-۴- انرژی هیدروژنی و پیل سوختی ———————————— ۳۸
۲-۲-۷-۲-۴-۲- كاربرد هيدروژن ——————————————- ۳۹
۲-۲-۷-۲-۵- بیوگاز —————————————————- ۴۰
۲-۲-۷-۲-۵-۱- تاريخچه ———————————————— ۴۰
۲-۲-۷-۲-۵-۲- مزاياي استفاده از بيوگاز—————————————-۴۰
۲-۲-۷-۲-۶- انرژی امواج ———————————————— ۴۱
۲-۲-۷-۲-۶-۱- انرژي جزر و مد، درياها و اقيانوس ها —————————–۴۲
۲-۲-۷-۲-۶-۲- انرژي حرارتي در دريا ها و اقيانوس ها —————————- ۴۲
بخش سوم : نمایشگاه بین المللی
۲-۳-۱- تاریخچه نمایشگاهها ———————————————- ۴۳
۲-۳-۲- زمینه های تاریخی – اجتماعی پیدایش فضاهای نمایشگاهی ——————— ۴۳
۲-۳-۳- تاریخچه نمایشگاهها در ایران —————————————– ۴۴
۲-۳-۴- نمایشگاههای تجارت الکترونیکی ————————————–۴۴
۲-۳-۵- انواع نمایشگاه ————————————————— ۴۵
۲-۳-۶- اهداف عمده در طراحی و ساخت فضاهای نمایشگاهی ———————— ۴۷
۲-۳-۷- ویژگی های اساسی فضاهای نمایشگاهی ——————————— ۴۷
بخش چهارم : نمونه موردی
۲-۴-۱- نمونه های کار شده خارجی —————————————— ۴۹
۲-۴-۱-۱- مرکز نمایشگاهی لوتوس در شهر وُجین چین —————————- ۴۹
۲-۴-۱-۲- نمایشگاه میلان (پاویون) امارات متحده عربی – نورمن فاستر —————– ۵۲
۲-۴-۲- نمونه داخلی —————————————————- ۵۵
۲-۴-۲-۱- نمایشگاه بین المللی مشهد —————————————– ۵۵
فصل سوم : شناخت بستر طرح
۳-۱- موقعیت جغرافيايى و تقسيمات سياسى استان اصفهان ————————— ۶۰
۳-۲- جغرافيای تاريخی استان ———————————————- ۶۱
۳-۳- وجه تسمیه ——————————————————- ۶۲
۳-۴- وضعيت اقتصادي استان اصفهان ——————————————۶۳
۳-۵- وضعيت صنايع دستي استان اصفهان ————————————–۶۳
۳-۶- مهمترين فرصت ها و قابليت هاي استان ————————————۶۴
۳-۷- جغرافياى طبيعى و اقليم استان —————————————— ۶۴
۳-۸- بررسی اقلیم شهر اصفهان ———————————————-۶۷
۳-۸-۱- بررسي عناصر اقليمي ———————————————–۶۸
۳-۸-۲- موقعيت جغرافيایی -اقلیمی اصفهان ————————————-۶۸
۳-۸-۳- ارتفاع اصفهان —————————————————۶۹
۳-۸-۴- شيب اصفهان —————————————————۶۹
۳-۸-۵- خاک اصفهان —————————————————-۶۹
۳-۸-۶- بارندگی اصفهان ———————————————— ۶۹
۳-۸-۷- بادهاي اصفهان ————————————————–۶۹
۳-۸-۸- تابش آقتاب- موقعيت خورشيد —————————————۶۹
۳-۸-۹- ساعات آفتابي و ابري آسمان —————————————–۷۰
۳-۸-۱۰- روزهاي يخبندان ————————————————-۷۰
۳-۸-۱۱- دما( درجه حرارت) ———————————————–۷۰
۵-۲-۱۲- رطوبت نسبي ————————————————– ۷۰
۳-۹- اصول کلی طراحی ساختمان در نواحی گرم و خشک —————————۷۰
۳-۱۰- فرم ساختمان در رابطه با اقليم —————————————— ۷۱
۳-۱۱- انتخاب جهت استقرار ساختمان —————————————–۷۱
فصل چهارم : مطالعات تکمیلی و برنامه فیزیکی
۴-۱- منابع اطلاعاتی نمایشگاه ———————————————- ۷۲
۴-۲- شرکت کنندگان در نمایشگاه ——————————————- ۷۴
۴-۳- اهداف عمده در طراحی و ساخت فضاهای نمایشگاهی ————————– ۷۴
۴-۴- برنامه ریزی نمایشگاهی ———————————————- ۷۴
۴-۵- ضوابط و مقررات نمایشگاههای بین المللی ———————————- ۷۵
۴-۶- اندازه غرفه ——————————————————- ۷۶
۴-۷- فرآیند طراحی غرفه های نمایشگاهی ————————————– ۷۶
۴-۸- غرفه های مدولار یا غرفه های اختصاصی ———————————- ۷۶
۴-۹- ساختار ایمنی و بهداشتی غرفه ها —————————————- ۷۸
۴-۹-۱- غرفه خطی —————————————————– ۷۸
۴-۹-۲- ابعاد غرفه¬های خطی ———————————————– ۷۸
۴-۹-۳- استفاده از فضا ————————————————— ۷۹
۴-۹-۴- غرفه کنج —————————————————— ۷۹
۴-۹-۵-غرفه پیرامونی —————————————————-۷۹
۴-۹-۶- غرفه انتهایی —————————————————- ۸۰
۴-۹-۷- غرفه شبه جزیره ————————————————- ۸۰
۴-۹-۸- غرفه جزیره ای شکسته ——————————————— ۸۱
۴-۹-۹-غرفه جزیره ای ————————————————– ۸۲
۴-۱۰- سایه بان ——————————————————– ۸۳
۴-۱۱- پلکان ———————————————————- ۸۳
۴-۱۲- شرایط غرفه سازی ————————————————-۸۳
۴-۱۳- علائم، تابلوها ، بالون ها واقلام مربوط ———————————— ۸۵
۴-۱۴- رنگ ———————————————————- ۸۶
۴-۱۵- نور ———————————————————– ۸۷
۴-۱۶- مدیریت و طراحی غرفه ———————————————- ۸۸
۴-۱۷- ایمنی غرفه ها, اشتعال و حریق —————————————– ۸۸
۴-۱۸- شیب راهه‌ها (ramp) برای معلولين ————————————- ۸۹
۴-۱۹- ساختارهای پيچيده و محاسبات ساختمانی ——————————— ۸۹
۴-۲۰- مركز پزشكي/كمك‌هاي اوليه در محل ———————————— ۹۱
۴-۲۱- مراكز ملاقات/ اطلاعات/ اموال گمشده ———————————— ۹۱
۴-۲۲- بهداشت و نظافت ————————————————– ۹۲
۴-۲۳- كودكان در نمايشگاه ———————————————— ۹۵
۴-۲۴- كنترل پرسنل و جمعيت ———————————————- ۹۶
۴-۲۵- وسایل نقليه موتوری ساكن ——————————————- ۹۸
۴-۲۶- محوطه نمايشگاه و نمايشات مربوطه ————————————- ۹۹
۴-۲۷- مواد شیمیایی ، ضایعات و دود و گاز خطرناک ——————————- ۹۹
۴-۲۸- دار بست سازی و کار در ارتفاع ————————————— ۱۰۰

جهت دانلود پایان نامه طراحی نمایشگاه بین المللی از فرم زیر اقدام نمایید.

 

نوع فایل قیمت
pdf 11,500 تومان

پایان نامه طراحی نمایشگاه بین المللی



دریافت شماره تلفن همراه صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمیشود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *