سه شنبه , ۱ اسفند ۱۳۹۶

دانلود رساله فرهنگسرای کودک

دانلود رساله فرهنگسرای کودک در قالب word با کیفیت بسیار عالی در ۱۴۰ صفحه به قیمت ۱۶۰۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

توضیحات تکمیلی رساله فرهنگسرای کودک

چکیده:

فرآیند رشد انسانها , در کودکی , تاثیر بسزایی در شخصیت آنان دارد.عقیده بسیاری از متخصصان تعلیم و تربیت بر این است که شخصیت هر انسان در ۷ سال اول زندگی او شکل می گیرد ، فرآیند رشد کودک در سالهای اولیه زندگی متاثر از عوامل بسیاری است.
فعالیت ، به عنوان عامل اصلی رشد و یادگیری کودک فرآیندی است که در ارتباط با فضا و محیط کودک , رشد همه جانبه او را موجب می گردد.فضاهای مرتبط با فعالیت کودکان باید دارای شرایط مناسب و مطلوب برای رشد فیزیکی ، ذهنی ، عاطفی و اجتماعی آنان باشد.تحقق این امر از طریق بکارگیری المانهای طراحی معماری ای که منطبق با شرایط جسمی و روانی کودک باشد،امکان پذیر است.

شکل کلی فضای معماری کودکان از عناصری منحصر بفرد , برجسته و آنچه بر انگیزنده احساسات وی است ، سرچشمه می گیرد.اشکال خالص هندسی رفتار ادراکی کودک را مورد توجه قرار می دهند و اجازه نمی دهند تا مفاهیم گوناگون در جزئیات تصوری کودکانه مدفون بماند. نقاشی های کودکان نشان میدهد که کودکان در تصوراتشان , فضا را چگونه می بینند.آنها بطور دقیق و کامل , ( بعنوان کاربر ) فضا را قبول کرده و آن را با جزئیات در ترسیم های شان بیان می کنند، که خود مایه تعجب است.

کودکان اعضای کوچک و لطیف جامعه می باشند و قابلیت تاثیرگذاری بر شکل گیری محیطشان را با بیان تمایلات و نیازهای خود دارند.اما در این امر مهم به معماران. معمارانی آشنا به علوم رفتاری کودک احتیاج دارند.واقعیت مهمی که در جامعه امروز ایران با آن روبرو هستیم و تهدیدی جدی برای آیندگان بشمار می رود اهمیت ندادن و یا به عبارتی دیگر ناچیز شمردن کودکان و جهان کوچک آنها بخصوص رابطه نزدیکشان با طبیعت و فضای سبز می باشد. .” بررسی فضاها از دیدگاه کودکان و بازگویی علایق. جذابیت و زشتی های فضا از دید آنها به طراح کمک خواهد کرد که محیطی صمیمانه جهت جذب کودک به این مراکز به وجود آورد.

یکی از منابع مهم الهام برای معماری کودکان شناخت رفتار و واکنش های کودکان است. کودک برای رشد، قبل هر چیز به ارضای عاطفی و احساس پیوند با محیط فیزیکی و اجتماعی خود نیازمند است. در وهله اول هدف ایجاد حس تعلق نسبت به محیط است.تاکید بر شوق انگیز بودن محیط و ایجاد شرایط لازم برای پیوند عاطفی میان کودکان در گسترش روابط اجتماعی آنها و ایجاد محیطی بانشاط مستلزم توجه به نقطه نظرات کودکان و همچنین ضوابط و استانداردهای کمی و کیفی مربوط به فضا می باشد. از این رو کودکان قبل از یادگیری به محیط علاقه مند می شوند و احساس می کنند از اینکه در چنین جایی هستند خوشحالند.

امروزه با تمامی امکانات تکنولوژیک و پیشرفته امروزی شرایط فیزیکی و بهداشتی کودکان بهبود یافته است اما از نظر روانی به نظر می رسد که این روند در جهت عکس حرکت کرده است نیاز به محبت و توجه از اولین و اساسی ترین نیازهای انسان بوده و هست.
برای یک کودک قدم بیرون گذاشتن از محیط شناخته شده اش ،حادثه بزرگی است و شادی و ترس در این تجربه با هم آمیخته اند.

کودکان عاشق بازی با سایر کودکان هستند.با سگها و گربه ها، اما از همه بیشتر آنان عاشق بازی با افراد بالغ هستند. هر محیط خوبی برای کودکان می بایست که برای افراد بالغ هم جالب توجه باشد و از همه بیشتر به آنان امکان بازی بدهند ، به حومه شهرها و محیط های بازتر پناه می برند.

امروزه شهرها تنها محلی برای کودکان هستند برای کودکان زیاده از حد خشن است و می توان به جرات گفت اگر این محیط ها برای کودکان خشن هستند برای افراد بالغ نیز چنین است .تنها با این تفاوت که به افراد می آموزد اگر آنها دوباره یاد بگیرند که در اوقات فراغت ،کار و زندگی روزمره خود بازی کنند ، در نهایت زندگی برای همه خوشایندتر است       .
هر چه بیشتر درگیر طراحی محیط هایی برای کودکان و نوجوانان می شویم ، بیشتر متوجه می شویم که یک محیط خوب برای افراد بالغ یک محیط خوب برای کودکان و نوجوانان نیز هست.

دانلود رساله فرهنگسرای کودک

دانلود رساله فرهنگسرای کودک

مقدمه:

هدف معماری خلق فضایی متناسب با شأن انسان است.معمار در هر پروژه ای با شناخت نیازهای مخاطب خود فضایی را طراحی میکند.در طراحی خانه کودک ، کودک محور اصلی است.فضا باید طوری طراحی شود که بتواند نیازهای روحی و جسمی کودک را برطرف کند و آنها را به رشد و تعالی برساند.به طور کلی اهداف این مجموعه را میتوان به موارد زیر خلاصه کرد:

  • فراهم آوردن محیط و امکاناتی برای آموزش غیر مستقیم ، ارتقاء سطح دانش و درک عمومی از علوم به مدد تجربه و آزمایش به زبانی ساده و در قالبی که اشتیاق و میل آموختن را در مخاطب برانگیزد.در این زمینه کوشش میشود تا آموزش و پرورش توأما و در پوشش تفریحی و سرگرمی ارائه شود.
  • فراهم کردن محیطی که بتواند به عنوان فضای گذراندن اوقات فراغت کودکان ایفاب نقش نماید و با انتخاب بستری که دسترسی مناسبی به شریانهای ارتباط شهری داشته باشد تا اهالی شهر بتوانند از امکانات فراهم آمده استفاده ببرند.
  • فراهم آوردن محیطی برای فعالیت هنری و فرهنگی کودکان،بطوریکه در ایام تعطیل اوقات فراغت نیروی مفید ایشان را مصروف فعالیتی مفید نماید.(پرورش و رشد خلاقیت کودکان)
  • پاسخگویی به نیازهای فرهنگی کودکان امروز
  • به تصویر کشیدن افکار کودکان در اوج سادگی برای برقرار کردن با کودک
  • فضای بهتر که بتواند تخیل را به واقعیت تبدیل کند.
  • استقلال کودکان
  • این مجموعه پل ارتباطی کودک با جامعه است.ایجاد فضای خلاق،لذت بخش و دلخواه کودک.
  • رسیدن به کمال معنوی با تکیه بر پشتوانه کهن فرهنگی خودی.

دانلود رساله فرهنگسرای کودک

رساله طراحی فرهنگسرای کودک

در این رساله:

فصل اول:بررسی بستر طرح از نظر جغرافیایی،تاریخی، فرهنگی و اجتماعی.

فصل دوم:اهداف و ضرورت طرح.

فصل سو: مبانی و شناخت موضوع:

فصل چهارم:شناخت کودک.تا بر مبنای آن نیازهای کودکان را بشناسیم تا در جهت رفع نیازها گام برداریم.

فصل پنجم:مشخص کردن ضوابط و استانداردهای مربوطه به فضاهایی که از برنامه فیزیکی به دست آمده.

فصل ششم:بررسی چند نمونه از فرهنگسرای کودک تا برنامه فیزیکی طرح را از قیاس این نمونه ها بدست آوریم.

فصل هفتم:روند طراحی.تعیین همجواری ها و عرصه فضاها و سپس با ترکیب دوبعدی و سه بعدی احجام معماری روند طراحی آغاز شده و در نهایت با ترسیم نقشه های دوبعدی(پلانها،نماها،مقاطع و جزئیات)و سه بعدی طراحی معماری را به پایان میرسانیم.

پس از انجام مراحل بالا و برپایه لکه گذاری ها،ماکت اتودی اولیه از (concept)مفهوم طرح انجام شده است و ماکت برتر به عنوان پایه طراحی انتخاب و در مراحل بعد کار بر روی آن آغاز شده است.پس از آن سایت پلان،پلانها،نماها و مقاطع پرسپکتیوهای مختلف خارجی و داخلی ترسیم شده و تمامی این اطلاعات به کمک ماکت طراحی ما را در شناخت بهتر زوایا و نکات پنهان طرح یاری میکند.

** پیشنهاد می کنیم این محصول را مشاهده کنید : رساله خانه کودک

مقدمه رساله فرهنگسرای کودک

مقدمه: ۳
فصل اول: ۵
شناخت جغرافیایی، تاریخی ، فرهنگی و اجتماعی زنجان ۵
۱-۱-۱) موقعیت قرارگیری استان زنجان در کشور: ۶
۱-۱-۲- بررسی وضعیت جغرافیایی استان زنجان: ۷
۱-۱-۲-۲) رودخانه‌ها: ۸
۱-۱-۲-۲-۱) سفیدرود: ۸
۱-۱-۲-۲-۲) ابهرود: ۸
۱-۱-۲-۲-۳) دیگر رودخانه‌های این استان عبارتنداز: ۹
۱-۱-۲-۳) پوشش گیاهی ۹
۱-۱-۲-۳-۱) جنگل : ۹
۱-۱-۲-۳-۲) مراتع: ۹
۱-۱-۴) بررسی وضعیت جغرافیائی شهر زنجان: ۱۳
۱-۱-۵) توپوگرافیک شهر زنجان: ۱۴
بخش دوم: ۱۵
مطالعات معماری شهر زنجان
مقدمه ۱۶
۱-۲-۱)وجه تسمیه زنجان: ۱۶
۱-۲-۲) عوامل مؤثر درپیدایش و گسترش شهر زنجان ۱۷
۱-۲-۳) معماری بافت قدیمی شهر زنجان: ۱۹
۱-۲-۴) ویژگی های فرهنگی و نژادی ۲۰
۱-۲-۵) بررسی وضعیت اقتصادی شهر زنجان ۲۱
۱-۲-۶) عمده صنایع دستی موجود در شهر زنجان ۲۱
۱-۲-۶-۱)چاقو سازی ۲۱
۱-۲-۶-۲)ملیله سازی ۲۲
۱-۲-۶-۳)چارق دوزی ۲۲
۱-۲-۶-۴)فرش بافی ۲۳
۱-۲-۷)مطالعات تحلیلی ۲۳
۱-۲-۷-۱)تأثیر عوامل اقلیمی بر ساختمان در شهر زنجان ۲۳
۱-۲-۷-۲)اجتناب از اتلاف حرارت ساختمان با کنترل وزش باد ۲۴
۱-۲-۷-۳)بهره‌گیری از انرژی خورشیدی در گرمایش ساختمان ۲۵
۱-۲-۷-۴)محافظت ساختمان در برابر تابش آفتاب ۲۷
۱-۲-۷-۵)بهره‌گیری از نوسان روزانه دمای هوا ۲۸
۱-۲-۷-۶)فرم کالبدی ساختمان ۲۸
۱-۲-۷-۷)نحوه قرارگیری ساختمان‌های مجموعه ۲۹
۱-۲-۷-۸)عوامل مؤثر در تعیین جهت استقرار ساختمان‌های مجموعه ۲۹
۱-۲-۸)نتایج ۳۵

فصل دوم : ۳۶
اهداف و ضرورت های طرح
۲-۱ اهداف طرح: ۳۷
۲-۱-۱) بطور خلاصه اهداف طرح عبارتند از: ۳۷
۲-۲)پیش درآمدی بر پژوهش ۳۸
۲-۲-۱) ماهیت و مقیاس موضوع: ۳۸
۲-۲-۲) سوابق انجام موضوع در قالب زمان و مکان: ۳۸
۲-۲-۳) ضرورت انجام موضوع: ۳۸
۲-۲-۴) اهداف پژوهش: ۳۹
۲-۲) پیشینه و سابقه موضوع طرح: ۴۰
۲-۲-۱) مفهوم فرهنگ: ۴۰
۲-۲-۲) تعریف فرهنگ ۴۱
۲-۲-۳) تعاریف دیگر فرهنگ ۴۱
۲-۲-۴) تعریف فرهنگسرا ۴۲
۲-۲-۵) فراغت: ۴۲
۲-۲-۶) کارکردهای فراغت: ۴۳
۲-۲-۷) جایگاه و نقش فراغت در شهر نشینی معاصر: ۴۳
۲-۲-۸) تحولات کمی و کیفی در گذران اوقات فراغت : ۴۴
۲-۲-۹) خصایص عمده فراغت در شهرنشینی: ۴۴
۲-۲-۱۰) ضرورت برنامه ریزی برای اوقات فراغت: ۴۵
۲-۲-۱۱) نقش تفرج درگذران اوقات فراغت : ۴۵

فصل سوم : ۴۶
دانلود رساله فرهنگسرای کودک
مبانی وشناخت موضوع
۳-۱) مبانی نظری وایده های طراحی : ۴۷
۳-۲) خلاصه مبانی و ایده های طراحی : ۴۷
۳-۳)شناخت موضوع: ۴۷
۳-۳-۱) روش تحقیق : ۴۷
۳-۳-۱-۱) مطالعه میدانی : ۴۷
۳-۳-۱-۲) مطالعه کتابخانه ای : ۴۸
۳-۳-۲) تبیین سوژه : ۴۸
۳-۳-۳) شناخت فرهنگ : ۴۸
۳-۳-۴) هویت فرهنگی : ۴۸
۳-۳-۶)برنامه طراحی : ۴۹

فصل چهارم : ۵۰
نیازهای اساسی کودک، حقوق کودک و معماری و کودکان
۴-۱-نیازهای اساسی کودک: ۵۱
۴-۱-۱- جسمانی: ۵۱
۴-۱-۲- احتیاجات روانی: ۵۲
۴-۲-پیمان نامه حقوق کودک ۵۵
۴-۳-تاثیرات شگفت انگیز هنر بر کودکان ۵۶
۴-۴- روانشناسی کودک: ۵۶
۴-۴-۱- خلاقیت در کودکان: ۵۶
۴-۴-۲- آموزش وپرورش خلاقیت برای کودکان: ۵۷
۴-۴-۳- بازی: ۵۷
۴-۴-۳- ۱- تعریف بازی ۵۸
۴-۴-۳-۲- نقش بازی در رشد اجتماعی کودک: ۵۸
۴-۴-۳-۳- نقش بازی در رشد عاطفی کودک : ۵۹
۴-۴-۳-۴- نقش بازی در رشد جسمی کودک : ۵۹
۴-۴-۳-۵- نقش بازی در رشد ذهنی کودک : ۵۹
۴-۴-۳-۶- انواع بازی: ۶۰
۴-۴-۳-۷-۱- بازی های جسمی : ۶۰
۴-۴-۳-۷-۲- بازی های تقلیدی : ۶۰
۴-۴-۳-۷-۳- بازی های نمایشی : ۶۰
۴-۴-۳-۷-۴- بازیهای نمادی : ۶۱
۴-۴-۳-۷-۵- بازی های آموزشی : ۶۱
۴-۴-۳-۷-۶- بازی های خلاقیتی : ۶۱
۴-۴-۳-۸- حق تفریح و بازی: ۶۱
۴-۴-۳-۹- دریافت‌ حسی‌ کودک‌ از فضا: ۶۲
۴-۴-۳-۱۰- دریافت حسی و هوشی فضای معماری: ۶۲
۴-۴-۳-۱۱- کودکان و رنگ ها : ۶۳
۴-۴-۳-۱۲- انتخاب رنگ در کودکان: ۶۴
۴-۴-۳-۱۳- دریافت‌ رنگ‌ها : ۶۵
۴-۴-۳-۱۴- کودکان‌ و معماری‌: ۶۵
۴-۴-۳-۱۵- خصوصیات معماری برای کودکان : ۶۸
۴-۴-۳-۱۶- اوقات فراغت یکی از حقوق اساسی کودکان است . ۶۹
۴-۵- اتاق بازی کودکان: ۷۰
۴-۶- چگونه می‌توان فضایی مناسب برای کودکان طراحی کرد: ۷۱
۴-۷- رهیافتهای طراحی برای کودکان: ۷۱
۴-۸- قیاس و مبلمان : ۷۲
۴-۹- پنجره ها : ۷۲
۴-۱۰- محیطی که برای کودکان طراحی می کنیم، می بایست شامل فضاهای زیر باشد ۷۳
۴-۱۱- تاثیر شرایط محیطی: ۷۴
۴-۱۲- استاندارد دور از دسترس ۷۴
۴-۱۳- نمونه وطنی ۷۵
۴-۱۴- آن سوی رویا ۷۶

فصل پنجم: ۷۷
ضوابط و سرانه های طراحی فرهنگسرای کودک
۵-۱- ضوابط و سرانه های مورد استفاده در طراحی: ۷۸
۵-۱-۲- اندازه های بدن کودک ۷۸
۵-۱-۳- محل دربها ۷۸
۵-۱-۴- پنجره ۷۹
۵-۱-۵- تجهیزات کودک ۷۹
۵-۱-۶- توصیه ها ۸۰
۵-۱-۷- ضوابط طراحی فضای باز و محوطه ۸۰
۵-۲- عناصر تشکیل دهنده ی فضای بازی کودکان ۸۱
۵-۳- اصول طراحی زمین بازی کودکان ۸۲
۵-۴- استانداردهای لازم برای طراحی فرهنگسرا: ۸۳
ضوابط و معیارهای طراحی فرهنگسرا ۸۳
کتابخانه: ۸۴
گالری ها: ۸۶

فصل ششم: ۹۲
نمونه ها و مصادیق خانه کودک
۶-۱-نمونه های داخلی ۹۳
۶-۱-۲- فرهنگسرای خاوران ۹۳
۶-۱-۳- فرهنگسرای نیاوران ۹۷
شکل(۶-۸) ورودی نیاوران و بخش داخلی نیاوران ۱۰۰
عکس(۶-۹)فضای داخلی نیاوران ۱۰۱
۶-۱-۳-۲-ویژگی‌های بنا (مزایا و معایب) ۱۰۱
۶-۱-۳- خانه فرهنگ اردی بهشت: ۱۰۲
۶-۲- نمونه های خارجی ۱۰۶
۶-۲-۱- کودکستان Timayui 106
۶-۲-۲-فرهنگسرای گالسیا: ۱۰۸
۶-۲-۳- فرهنگسرای باکو: ۱۰۹

فصل هفتم: ۱۱۱
تجزیه و تحلیل روند طراحی سایت
۷-۱-تحلیل سایت: ۱۱۲
۷-۲- دسترسی های سواره ( اصلی و فرعی ) پیاده: ۱۱۴
۷-۳- ابعاد و مساحت زمین: ۱۱۴
۷-۴- همجواری های زمین ۱۱۶
۷-۵- نقشه توپوگرافی زمین ۱۱۶
۷-۶- جهت تابش نور خورشید ۱۱۷
۷-۷- جهت وزش بادهای مزاحم ۱۱۷
۷-۸- موقعیت بنا در سایت ۱۱۸
۷-۹- سایت یابی ۱۱۹
۴-۲- روند طراحی پلان ۱۲۰
طرح اول ۱۲۰
پلان طرح اول ۱۲۰
طرح دوم ۱۲۱
پلان طراحی شده طرح دوم ۱۲۲
نماها ۱۲۷
سایت پلان ۱۲۸
عکس ماکت ۱۳۰
شیت بندی های طرح ۱۳۱
منابع ۱۳۴

جهت دانلود رساله فرهنگسرای کودک از فرم زیر اقدام نمایید.

نوع فایل قیمت
word 16,000 تومان

دانلود رساله فرهنگسرای کودک



دریافت شماره تلفن همراه صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمیشود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *