پنج شنبه , ۲۸ تیر ۱۳۹۷

دانلود جزوه کتاب مبانی مدیریت بازرگانی پیام نور زین العابدین رحمانی

دانلود جزوه کتاب مبانی مدیریت بازرگانی پیام نور زین العابدین رحمانی در قالب pdf به صورت کامل و آماده با کیفیت بسیار عالی به قیمت ۳۰۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

دانلود کتاب مبانی مدیریت بازرگانی پیام نور

خلاصه کتاب مبانی مدیریت بازرگانی پیام نور

قسمتی از این جزوه :

مقدمه

سازمانها نقشی پیشرو در جهان مدرن ایفا می کنند، حضور آنها تقریباً همه جنبه های اجتماعی را تحت تأثیر قرار می دهد. اگرچه سازمانها ممکن است ویژگی های عام و مشترک داشته باشند، اما تنوعی را در اندازه، ساختار و فرآیندهای کاری از خود نشان می دهند.

این گسترش روزافزون سازمانها، آنها را به یک حوزه مطالعات وسیع و میان رشته ای تبدیل کرده است. درک تئوری سازمان باعث میشود که مدیر بتواند سازمان را به گونه ای طرح ریزی نماید تا به شیوه ای اثربخش و موفقیت آمیز کارهای خود را انجام دهد .هدف اصلی فصل، ارائه مطالبی در زمینۀ شناخت مفاهیم بنیادین مدیریت و آشنایی بیشتر با ابعاد مختلف سازمان است. لذا در این فصل ابتدا با تعریف مفاهیم کلی از سازمان، به معرفی انواع سازمانها پرداخته و در ادامه با ارائه تعاریف مختلف از مدیریت به بررسی انواع، سطوح مختلف و نقشهای متفاوت مدیران در سازمان اشاره خواهد شد.

اهمیت مطالعه سازمان و مدیریت

ما در یک جهان سازمانی زندگی میکنیم و تقریباً همۀ ما در یک سازمان )بیمارستان( به دنیا آمده ایم  و در ادامه زندگی دائماً با آنها سروکار خواهیم داشت (نظیر مدرسه، پلیس، سازمانهای دولتی و…( و در نهایت هم اغلب افراد به دست سازمان ) آرامستان یا آرامگاه( از دنیا خواهند رفت. سازمانها در جهان مدرن نقش هدایتگری دارند و بر تمام زوایای زندگی اجتماعی ما تأثیر میگذارند. از اینرو باید تأثیرگذاری آنها بروی خود را بهتر درک کنیم.

در زندگی مدرن، سازمانها تقریبأ در همۀ جنبه های زندگی اجتماعی ما حضور دارند و رفتارهای اجتماعی را به شدت تحت تأثیر قرار خواهند داد سازمانها خود بعنوان مجموعه پیچیده ای از فرآیندهای اجتماعی هستند. بنابراین، هنگامی که سازمانها خود ساختارهای ویژه اجتماعی هستند، مطالعه آنها می تواند منجر به شناخت بهتر از اعضای آنها شود.

ریچارد ال. دفت، هفت دلیل در مورد اهمیت سازمانها برای فرد و جامعه ارائه نموده است

۱-برای دستیابی به هدفها و نتیجه های مورد نظر، منابع لازم را تهیه و تأمین میکنند.

۲- کالاها و خدمات را به صورتی کارا و با راندمانی بالا تولید و ارائه میکنند.

۳-نوآوری را تشویق و تسهیل مینماید.

۴- از کامپیوتر و تکنولوژی های نوین استفاده میکنند.

۵-خود را با عوامل محیطی در حال تغییر وفق میدهند و بر آنها اعمال نفوذ میکنند.

۶-به آنچه مورد نظر مالکان، مشتریان و کارکنان شرکت است ارج مینهند و بر ارزش آنها می افزایند.

۷-میکوشند تا با چالشهای حاصل از ناهمگونی نیروی کار دست و پنجه نرم کنند، مسائل اخلاقی را رعایت مینمایند و موجب انگیزش، تشویق و هماهنگی کارکنان میشوند.

جهت دانلود جزوه کتاب مبانی مدیریت بازرگانی از فرم زیر اقدام نمایید.

نوع فایل قیمت
pdf 3,000 تومان

دانلود جزوه کتاب مبانی مدیریت بازرگانی پیام نور زین العابدین رحمانی



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *