پایان نامه خودروهای برقی – بررسی و عملکرد آنها

[accordions id=”38687″] دانلود پایان نامه خودروهای برقی در قالب word به صورت کامل و آماده در ۱۵۰ صفحه به قیمت ۳۵۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

پایان نامه خودروی برقی

چكيده :
اين پروژه بر اساس تحقيق و طراحی يكي از برنامه هاي اصلي صنعت در چند ساله اخير در مورد خودروهای برقی تهيه و تدوين شده است واين پروژه به بررسي سيستم انتقال قدرت در خودروهای برقی و مقايسه آن با سيستم انتقال قدرت در خودروهای احتراق داخلی می پردازد .
سالهاي ابتدايي ساخت خودروهای برقی به سال ۱۹۰۰ ميلادي بر مي گردد كه در آن زمان از يك طرف به علت مشكلاتي كه موتورهاي الكتريكي دارا بودند و از طرف ديگر اكتشاف جديد نفت و توليد فراوان آن در پيشرفت چشمگير موتورهاي احتراق داخلي ساخت اين خودروها مورد توجه قرار نمي گرفت .

ولي با به وجود آمدن جنگهاي جهاني و كشمكش هاي بر سرنفت باعث شد اين ماده ارزش بيشتري پيدا كند و توجه ها بيشتر به خودروهاي برقي جذب شود و اين بود كه از سال ۱۹۹۰ ميلادي توليد خودروهای برقی به طور جدي تري مورد توجه قرار گرفت .
در خودروهای برقی سيستم تأمين قدرت شامل يك موتور الكتريكي ، كنترلر ، باتريها و شارژر آن مي باشد مجموعه محرك برقي خودروي برقي وظيفه دارد جريان مستقيم توليد شده توسط باتري را به انرژي مكانيكي تبديل نمايد كه منظور از مجموعه محرك كليه قطعاتي است كه جريان مستقيم باتري ها را به نيروي كششي و گشتاور لازم براي حركت چرخها تبديل مي كنند از مهمترين ويژگيهاي خودروی برقی برد و قدرت حركت (‌شتاب ، سرعت ، شيب روي ، و بارگيري و انعطاف پذيري) و مدت شارژ و قيمت بالاي باتريها در اغلب خودروهای برقی موجود مجموعه محرك است .

قسمتی از فصل پنجم این پایان نامه :

سيستم هاي مکانيکي
۱-۵ مقدمه :
سيستم مکانيکي يک ماشين خورشيدي معمولاً از نظر مفهوم ساده است اما آنها براي کم کردن اصطکاک و وزن در حاليکه از لحاظ مقاومت بتواند شرايط گوناگون جاده اي را تحمل کنند طراحي مي شوند فلزهاي سبکي مانند تيتانيوم و کامپوزيتها معمولاً به خاطر اينکه نسبت مقاومت به وزن بالايي دارد و از لحاظ بهره وري مناسبند ، مورد استفاده قرار مي گيرند سيستم مکانيکي متشکل از سيستم تعليق ، ترمزها ، سيستم رانش ، چرخها، تايرها مي باشد اتحاديه برگزاري مسابقات قوانين بسيار کمي را ايجاد کرده و قانون کلي در طراحي اين گونه ماشينها وجود ندارد.

ماشينهاي خورشيدي معمولاً داراي سه يا چهارچرخ مي باشد (که بر طبق قوانين حداقل سه چرخ لازم است ) نوع معمول سه چرخ آن داراي دو چرخ در جلو و يک چرخ در عقب است که معمولاً چرخ عقب همان چرخ محرک است ماشينهاي چهار چرخ برخي اوقات مانند ماشينهاي معمولي هستند (يکي از چرخهاي عقب ، پشت چرخ محرک است) دسته ديگرچهار چرخها داراي دو چرخ نزديک به هم در عقب هستند (بسيار شبيه به نوع سه چرخ).
انواع گسترده اي از سيستم هاي تعليق در ماشينهاي خورشيدي به کار گرفته شده اند و قسمتي از اين نوع تنوع به خاطر تنوع در بدنه و شاسي مي باشد که سيستم تعليق بايد با توجه به آن ساخته شود.

معمول ترين نوع سيستم تعليقي که در جلوي ماشين استفاده مي شود سيستم تعليق بازوي A شکل دوگانه (Double A Arm) است که شبيه به نوع مشابه آن در ماشينهاي معمولي است و همچنين تعليق بازوي کشيده شده (Trailing Arm) ، که در موتورسيکلت کارايي دارد در عقب ماشينهاي خورشيدي کاربرد گسترده اي دارد سيستم تعليق طوري طراحي مي شود که آزادانه حرکت کند و کارايي بالا داشته باشد و طراحي بايد طوري باشد که قابل تنظيم بوده و بسيار خوب کار کند.

ايمني ، مقدم ترين مسئله در مسابقات است به همين دليل بايد ماشينهاي خورشيدي ، از استاندارد هاي سخت گيرانه ترمز پيروي کنند و هر ماشين خورشيدي نياز به دو سيستم ترمز مستقل دارد ترمزهاي ديسکي کاربرد بسيار فراواني در اين ماشينها دارند و آنها به خاطر قدرت و قابليت تنظيم فوق العاده اي که دارا هستند برخي تيم ها از ترمزهاي مکانيکي و الکتريکي همراه با هم و برخي نيز از نوع هيدروليکي استفاده مي نمايند براي بيشينه کردن بهره وري ترمزها ، ترمزها طوري طراحي مي شوند که با حذف کردن دراگ بتوانند آزادانه حرکت نمايند و اين عمل به وسيله اصطکاک بين پدهاي (Pad) ترمز و صفحه کليد به وجود مي آيد.

ادامه دارد …

پایان نامه خودروی برقی

دانلود پایان نامه خودروهای برقی

پایان نامه درباره خودروهای برقی

جهت دانلود پایان نامه خودروهای برقی از فرم زیر اقدام نمایید.

تعداد صفحات نوع فایل قیمت
150 word 3,500 تومان

پایان نامه خودروهای برقی – بررسی و عملکرد آنها



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها