دانلود جزوه اصول مدیریت ریسک و بیمه

دانلود خلاصه کتاب اصول مدیریت ریسک و بیمه تالیف جورج ای. رجدا و ترجمه کرامت اله افخمی در قالب pdf – word با کیفیت عالی به قیمت ۵۹۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

دانلود کتاب اصول مدیریت ریسک و بیمه

کتاب اصول مدیریت ریسک و بیمه

قسمتی از این جزوه :

معنی ریسک:

ریسک به عنوان عدم اطمینان مرتبط با وقوع یک خسارت تعریف می شود.کارکنان صنعت بیمه اغلب ریسک را برای توضیح مال یا جان مورد بیمه به کار می برند.

ریسک عینی:

ریسک عینی که «درجه ریسک» نیز می شود، به عنوان تفاوت نسبی خسارت واقعی از خسارت پیش بینی تعریف می گردد.این تفاوت نسبی خسارت مورد انتظار از خسارت واقعی را « ریسک عینی»نامیده اند. ریسک عینی با افزایش تعداد موارد بیمه شده کاهش می یابد.به طور دقیق تر, ریسک عینی به صورت عکس ریشه دوم تعداد موارد مورد مشاهده؛ تغییر پیدا می کند.ریسک عینی را به صورت آماری از طریق بعضی معیارهای پراکندگی مانند انحراف معیار و یا ضریب پراکندگی می توان محاسبه نمود.

ریسک ذهنی:

به عنوان یک عدم اطمینان مبتنی بر شرایط فکری یا به عنوان یک وضعیت ذهنی تعریف شده است.این عدم اطمینان ذهنی را «ریسک ذهنی» می نامند.تأثیر ریسک ذهنی در افراد مختلف متفاوت است.ریسک ذهنی بالاتر اغلب باعث رفتار محافظه کارانه و محتاط تر می شود، در حالیکه ریسک ذهنی پایین تر منجر به رفتار محافظه کارانه کمتری می گردد.پس ریسک ذهنی پایین تر باعث رفتار محافظه کارانه کمتری می شود.

احتمال وقوع خسارت:

احتمال وقوع خسارت نزدیک ترین مفهوم به ریسک است.احتمال وقوع خسارت احتمال وقوع یک حادثه (نامطلوب) در آینده است.احتمال دارای دو جنبه ۱٫ عینی ۲٫ ذهنی می باشد.

۱٫احتمال عینی:بیانگر تواتر نسبی یک رویداد در بلندمدت ، با فرض نامحدود بودن تعداد مشاهدات و ثابت بودن شرایط تحت بررسی است. احتمال عینی را به دو روش می توان تعیین کرد:

اول؛ به روش استدلال قیاسی که احتمال مقدماتی نامیده می شود.

دوم؛ روش استدلال استقرایی است که در نقطه مقابل روش قیاسی است.

۲٫احتمال ذهنی:برآورد شخصی افراد از احتمال وقوع خسارت است.احتمال ذهنی لزوما با احتمال عینی منطبق نیست.عوامل متعددی می تواند احتمال ذهنی افراد را تحت تأثیر قرار دهد که از جمله آنها می توان به سن،جنسیت، هوش و تحصیلات اشاره کرد. برآورد یک شخص از خسارت ممکن است از احتمال عینی متفاوت باشد؛ چرا که ممکن است در روشی که از طریق آن احتمال درک می شود ابهام وجود داشته باشد.

تمایز احتمال وقوع خسارت از ریسک:

احتمال وقوع حسارت عبارت است از احتمال وقوع حوادثی که در آینده منجر به وقوع خسارت می گردد، ولی ریسک عینی تفاوت نسبی خسارت واقعی از خسارت مورد انتظار است. احتمال وقوع خسارت ممکن است برای دو گروه متفاوت یکسان باشد، ولی ریسک عینی آنها کاملا متفاوت باشد.

خطر و شرایط خطرزا:

خطر به عنوان علت وقوع خسارت تعریف می شود.

شرایطی که احتمال (امکان) وقوع خسارت را ایجاد یا تشدید می کند. چهار نوع اصلی شرایط خطرزا عبارت اند:

  1. شرایط خطر زای فیزیکی:شرایط فیزیکی است که احتمال وقوع خسارت را افزایش می دهد.
  2. شرایط خطرزا :تقلب و نادرستی یا نقصان شخصیتی است که باعث افزایش احتمال وقوع خسارت می گردد.
  3. شرایط خطر زای روحی و روانی:شرایط اخلاقی مربوط به نادرستی شخصیتی یک بیمه شده است که باعث افزایش شدت و تواتر خطر می گردد، ولی شرایط روانی حالت بی تفاوتی و بی دقتی نسبت به وقوع خسارت است که در نتیجه بیمه شدن در وجود بیمه شدگان به وجود می آید و بعضی از آنها نسبت به وقوع خسارت کم دقت یا بی تفاوت می شوند.
  4. شرایط خطر زای قانونی:مربوط به ویژگی های یک نظام قانونی یا شرایط و محیط قانونی است که باعث افزایش تواتر و شدت وقوع خسارت می شود.

جهت دانلود خلاصه کتاب اصول مدیریت ریسک و بیمه از فرم زیر اقدام نمایید.

نوع فایل قیمت
pdf - word 5,900 تومان

دانلود جزوه اصول مدیریت ریسک و بیمه



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها