دانلود پایان نامه هنرستان معماری

دانلود پایان نامه هنرستان معماری در قالب word با کیفیت عالی در ۱۹۰ صفحه به قیمت ۱۱۵۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

توضیحات کامل پایان نامه هنرستان معماری

مقدمه
محور اصلی پیشرفت هر جامعه نیروی انسانی آن است و مدرسه مهمترین پایگاه تربیت و آموزش نیروی انسانی است.مدرسه زیر بنای شخصیت عقلانی ، اعتقادی و فكری جوانان را پی ریزی می كند. بخش تعلیم و تربیت ما نسبت به سایر بخشها محرومیت بیشتری دارد.فراهم آوردن مكان آموزشی و امكانات آموزش و پرورش بهتر براي فرزندان این مرزو بوم امريست لازم و ضروري و متضمن آموزش بهتر و كاراترو تخصصي تر با امكانات بیشتر و در نتیجه آینده ای روشن تر برای این كشور است.
درمان همه دردهاي فرهنگي ، اجتماعي و اقتصادي جامعه در آموزش و پرورش است.مهمترين نيازمندی نظام آموزشی كشور مدرسه و فضای آموزشي و پرورشي است.تامين فضا،تجهيزات آموزشی،پرورشی كه به لحاظ كمي و كيفي متناسب با اهداف وشان نظام اسلامي باشد از زيربنائی ترين وضروري ترين نظام تعليم و تربيت كشور است.
تحصیل در رشته های هنری و حرفه ای و بالا رفتن مهارت و توانایی برای ورود به بازار کار به عنوان کاردان و همچنین ایجاد آمادگی برای ورود به دانشگاه در رشته های هنری و حرفه ای از اهداف تاسیس و طراحی اینگونه مراکز است.

پایان نامه هنرستان هنر و معماری

پایان نامه هنرستان هنر و معماری

قسمتی از فصل چهارم پایان نامه هنرستان معماری

اصول و میانی طراحی در مقیاس خرد و كلان
طراحی معماری عملی سهل و ممتنع است.ساخت فضا در ظاهر ساده و در واقعیت امری پیچیده و عمیق است.تاثیرپذیری انسان از محیط زیست امری روشن و اثبات شده است . انسانبا دخالت در محیط طبیعی وبا ساخت فضاهای مصنوع،محیط زیست خود را شكل و سامان می بخشد.نوع دخالت انسان در طبیعت و ایجاد فضای معماری درطول تاریخ به صورت های مختلف اتفاق افتاده است.تحولات در تاریخ معماری مبین تحولات در فرهنگ ،تفكر و برخورد انسان با محیط زیست خود می باشد.آثار با ارزش گذشتگان در معماری ایران واجد كیفیت ها و ارزش های پایدار هستند كه مبین تفكر عمیق و جامع و جهان بینی سازندگان آن می باشد.متاسفانه از اوایل قرن حاضر با بریدن از ارزش های معماری گذشته،شاهد نوعی معماری تقلیدی و بی ریشه كه حاكی از شتابزدگی ،عملكرد گرایی و بی رابطه با سوابق تاریخی ،سنت و اعتقادات جامعه ایران می باشد،بوده ایم.

پیچیدگی و چند بعدی بودن مسئله آموزش و پرورش و ساخت مراكز آمزشی كه از ابعاد مختلفی چون روانشناسی کودک و نوجوان و جوان،روانشناسی محیط،جامعه شناسی،مسائل اعتقادی و فرهنگی،فلسفه معماری،ابعاد كالبدی و فضایی،كیفیت های بصری و ادراكی،ابعاد زیبایی شناسی،جنبه های محیطی و اقلیمی،مسائل تكنولوژی و غیره برخوردار است مستلزم همكاری متخصصین،در یك نظام سیستمی و مرتبط خواهد بود.

مسائل کلان در طراحی مدرسه

در طراحی و ساخت فضای زیست از جمله فضای مدرسه چند مسئله اصلی زیر باید مورد توجه طراحان قرار گیرد
۱٫ نیازهای مادی و معنوی:ساخت بر اساس عملکرد،تنظیم شرایط محیطی،استحکام بنا و فرم و استانداردها را می توان وسیله ای برای رفع نیاز های مادی انسان تلقی نمود و از سوی دیگر توجه به ارتباطات ادراکی و احساسی با طبیعت،کاربرد اصول زیبایی شناسی،ایجاد کیفیت های ادراکی و بصری مطلوب،مانند وحدت،تنوع،توالی،سلسله مراتب،نظم،تباین ،تقارن و غیره که در تعادل روانی،آرامش،شادابی،تحرک و … تاثیرگذارند،عوامل مهمی برای رفع نیازهای روحی و معنوی انسان به شمار می رود.

۲٫ فضای مدرسه به عنوان مکان آموزش و پرورش : عملکرد اصلی مدرسه را می توان در دو گروه یعنی آموزش و پرورش تصور نمود.لذا مدرسه ضمن آموزش دروس علمی و عملی باید در جهت پرورش خلاقیت،تعقل ،تفکر ،خداشناسی،اخلاق و رفتار دینی،مسئولیت پذیری،صداقت،تعاون و .. فعال و موثر باشد.

۳٫ داشتن هویت و پیوند دست با ارزش های پایدار در معماری سنتی:مدرسه ضمن داشتن شخصیت و هویت مطلوب که مبین انطباق فرم،عملکرد و مفهوم در کابد آن است،می بایست گویای هویت معماری محل و منطقه خود باشد.

۴٫ مدرسه به عنوان عنصر شاخص و متناسب با مفهوم آن در سیمای شهری:ساختمان مدرسه به عنوان عنصری موثر در کیفیت سیما و معماری شهری می بایست فرم و کیفیت بصری مطلوب را دارا بوده و ارتباط اجزا و کل در مقیاس های مختلف و به ویژه در حوزه نفوذ ادراکی آن مورد توجه طراح باشد.
۵٫ توجه به معماری در مقیاس خرد و کلان : انتخاب نوع سازماندهی مطلوب،تنظیم فضاهای پر و خالی،رعایت عرصه ها و حریم ها و ارتباط بیون و درون و … به عنوان ابعاد کلان و طراحی اجزا و عناصر مدرسه به عنوان مقیاس خرد می بایست به صورت همزمان مورد توجه طراح باشد.

راهکارهای کلی طراحی معماری مدرسه با هویت

* به برنامه ریزی آموزشی (روز و آینده) و کالبدی بنا توجه ویژه ای مبذول شود.
تفکر پیش از هر اقدامی از ارزش های پسندیده در معماری ایرانی پس از اسلام بوده است.متاسفانه امروزه در طرح های کوچک و بزرگ ساختمانی در کشور،کمترین زمان و هزینه به برنامه ریزی عملکردی و مطالعه نیازهای مادی و معنوی انسان اختصاص می یابد.
* رعایت شرایط جغرافیایی محل احداث بنا
سازگاری با اقلیم ، سازگاری با شهر ، سازگاری با محله و بالاخره سازگاری با شرایط فرهنگی،آداب،سنن،دین،تمدن،ذائقه و گذران زندگی مردم.
*صرفه جویی در مصرف انرژی و توجه ویژه به توسعه پایدار
*توجه به تامین مقاومت عناصر سازه ای و غیر سازه ای عناصر ساختمان در مقابل بارها و نیروها.
* انتخاب و استفاده از مصالح ساختمانی مناسب از نظر کیفیت و دوام،نحوه اجرا با رعایت مهندسی ارزش
* توجه به فناوری های جدید ساختمانی

* رعایت الزامات ساختمان،استانداردها،آیین نامه ها و دستور العمل های مربوط
* انتخاب زمین با وسعت مناسب طبق بخشنامه های وزارت مسكن و شهرسازی
* و بالاخره تلاش در ترکیب عوامل فوق برای دستیابی به طرحی ساده،محکم،ماندگار،نجیب و باهویت یک مدرسه که سالیان دراز کارامد و زیبا باشد.

رساله هنرستان معماری رایگان

دانلود رساله هنرستان معماری

فهرست پایان نامه هنرستان معماری

۱ – فصل اول مطالعات مقدماتی
۱-۱ انتخاب و پذیرش موضوع ۲
۲-۱ اهداف كلی موضوع ۲
۳-۱ دلایل ضرورت ایجاد طرح ۴
۴-۱ مشكلات نظام آموزشی كشور ۴
۱-۴-۱ مشكلات و تنگنا های آموزش در درون هنرستان ها ۴

۲ – فصل دوم مطالعات تكمیلی
۱-۲ تاریخچه ۷
۱-۱-۲ تاریخ آموزش و پرورش ۷
۲-۱-۲ آموزش در جوامع بدوی ۷
۳-۱-۲ آموزش در قدیمی‌ترین تمدن‌ها ۸
۴-۱-۲ آموزش در ایران باستان ۹
۵-۱-۲ آموزش در دنیای اسلام ۱۰
۲-۲ اهمیت سازمان آموزش و پرورش ۱۱
۳-۲ آموزش مدرن در ایران ۱۲
۱-۳-۲ آموزش و پرورش در ایران ۱۲
۲-۳-۲ دوره های تحصیلی و تغییرات ساختاری تا سال ۱۳۴۵ ۱۳
۳-۳-۲ ساختار نظام آموزش و پرورش ایران از سال ۱۳۴۵ تا ۱۳۷۰ ۱۳
۴-۲ دوره متوسطه ۱۳
۱-۴-۲ سیرتحول تاریخی آموزش متوسطه ۱۳
۲-۴-۲ اهمیت دوره متوسطه در ایران ۱۴
۳-۴-۲ نیازها و احتیاجات اساسی جوانان در دوره بلوغ و (متوسطه) ۱۴
۴-۴-۲ ساختار نظام جدید آموزش متوسطه ۱۵
۵-۴-۲ اهداف و برنامه های آموزش متوسطه : ۱۶
۶-۴-۲ ساختار كلی ۱۶
۱-۶-۴-۲ اهداف ، ساختار و برنامه درسی هر شاخه و دوره ۱۶
۵-۲ عوامل موثر در ایجاد مدارس فنی و حرفه ای در ایران از دارالفنون تا امروز ۱۸
۶-۲ علل عدم گرایش لازم به شاخه آموزش متوسطه فنی و حرفه ای ۱۹
۷-۲ بررسی مسائل و آسیب شناسی آموزش فنی و حرفه ای در كشور به وسیله
تحقیقات و گزارشات مستند ۲۱
۱-۷-۲ دانش آموزان و آموزش های فنی و حرفه ای ۲۱
۱-۱-۷-۲ آموزش فنی و حرفه ای ؛ گرایش و طرز تلقی دانش آموزان ازآن در
آموزش وپرورش آذربایجان شرقی ۲۱
۲-۱-۷-۲ عوامل موثر در جذب هنرجویان پسر به آموزش های
فنی و حرفه ای در شهرستان اصفهان ۲۱
۳-۱-۷-۲ بررسی نوع نگرش دانش آموزان نظام جدید آموزش
متوسطه نسبت به شاخه فنی و حرفه ای وكاردانش در دبیرستان های اراك ۲۲
۴-۱-۷-۲ راههای ترغیب دانش آموزان به انتخاب رشته های فنی و حرفه ای و كاردانش ۲۳
۲-۷-۲ اشتغال فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای ۲۴
۱-۲-۷-۲ رابطه آموزش های رسمی فنی و حرفه ای با اشتغال فارغ التحصیلان ۲۴

۳ – فصل سوم مطالعات اقلیمی
۱-۳ معرفی استان خراسان ۲۷
۲-۳ معرفی استان خراسان شمالی ۲۷
۱-۲-۳ حدود موقعیت استان خراسان شمالی ۲۸
۲-۲-۳ جمعیت و مساحت ۲۸
۳-۲-۳ تقسیمات سیاسی ۲۹
۳-۳ جغرافیای طبیعی ۲۹
۱-۳-۳ موقعیت جغرافیایی ۲۹
۲-۳-۳ آب و هوا ۲۹
۳-۳-۳ منابع آب ۲۹
۴-۳-۳ مناظر طبیعی و ییلاق ها ۲۹
۴-۳ جغرافیای انسانی استان ۳۰
۵-۳ معرفی شهرستان اسفراین ۳۰
۱-۵-۳ اطلاعات کلی ۳۰
۲-۵-۳ موقعیت و حدود جغرافیایی شهرستان اسفراین ۳۱
۳-۵-۳ نقاط دیدنی و مشاهیر ۳۲
۴-۵-۳ قومیت‌ها ۳۲
۵-۵-۳ وجه تسمیه و پیشینه تاریخی ۳۲
۶-۵-۳ پیشینه تاریخی ۳۳
۱-۶-۵-۳ اسفراین قبل از اسلام ۳۴
۲-۶-۵-۳ اسفراین پس از اسلام ۳۴
۷-۵-۳ عمارات و محوطه های باستانی درشهرستان اسفراین ۳۶
۱-۷-۵-۳ زادگاه نوشیروان (فقت دژ) اسفراین ۳۶
۲-۷-۵-۳ بازمانده‌های شهر بلقیس اسفراین ۳۶
۳-۷-۵-۳ بقعه شیخ محمد رشید الدین بیدوازی ۳۶
۸-۵-۳ خصوصیات اقلیمی شهرستان ۳۷
۹-۵-۳ استقرار شهر ۳۸
۱-۹-۵-۳ هسته اولیه شهر قدیم ۳۸
۲-۹-۵-۳ هسته اولیه شهر جدید و محلات ۳۸
۱۰-۵-۳ توسعه شهر ۳۹
۱-۱۰-۵-۳ دسترسی ها (اصلی و فرعی) ۴۰
۱۱-۵-۳ اقلیم،آب و هوا ۴۰
۱-۱۱-۵-۳ درجه حرارت ۴۰
۲-۱۱-۵-۳ بارش ۴۱
۳-۱۱-۵-۳ باد ۴۱
۱۲-۵-۳ پوشش گیاهی ۴۲
۱۳-۵-۳ ناهمواری ها ۴۲
۱۴-۵-۳ منابع آب ۴۲
۱۵-۵-۳ زلزله ۴۴
۱۶-۵-۳ حیات وحش ۴۵
۱۷-۵-۳ جمعیت ۴۵
۱۸-۵-۳ صنایع و اقتصاد شهرستان ۴۶
۶-۳ برداشت بخش ۴۶
۷-۳ تحلیل سایت ۴۷
۱-۷-۳ توصیف اجزائ بستر طرح ۴۷
۱-۱-۷-۳ شكل/زمین/ابعاد/جهت ۴۷
۲-۱-۷-۳ زمین و توپوگرافی ۴۷
۳-۱-۷-۳ زمین و دسترسی ۴۷
۴-۱-۷-۳ زمین و مقاومت ۴۷
۲-۷-۳ عوامل موثر بر طرح ۴۸
۱-۲-۷-۳ اقلیم و جهت های موثر ۴۸
۲-۲-۷-۳ دیدها:داخل به خارج،خارج به داخل،داخل به داخل ۴۸
۳-۲-۷-۳ همجواری ها و همسایگی ها ۴۹
۳-۷-۳ كلیات بستر طرح مورد نظر ۴۹
۱-۳-۷-۳ موقعیت سایت در محدوده شهری ۴۹
۴-۷-۳ توصیف اجزائ بستر طرح ۵۰
۱-۴-۷-۳ شكل زمین/ابعاد/جهت ۵۰

۴ – فصل چهارم اصول و مبانی طراحی
۱-۴ اصول و مبانی طراحی در مقیاس خرد وكلان ۵۴
۱-۱-۴ مسائل كلان در طراحی مدرسه ۵۴
۲-۴ راهكارهای كلی طراحی معماری مدرسه با هویت ۵۵
۳-۴ جزئیات معماری جهت طراحی اقلیمی ۵۶
۱-۳-۴ اقلیم و معماری بومی ۵۷
۲-۳-۴ فرم بنا در مناطق كوهستانی ۵۷
۳-۳-۴- نوع مصالح ۵۹
۴-۳-۴ كالبد شهری و روستایی ۶۰
۴-۴- مطالعات اقلیمی شهرستان اسفراین ۶۱
۱-۴-۴- خصوصیات اقلیمی ۶۱
۲-۴-۴ «نتیجه گیری از جداول بیوکلیماتیک انسانی» ۶۱
۳-۴-۴- نتیجه گیری از جدول بیوکلیماتیک ساختمانی ۶۱
۴-۴-۴- نتیجه گیری از جدول ماهونی ۶۱
۵-۴-۴ نتیجه گیری از وزش بادها
۵-۴ روش های دستیابی به اهداف عمده طراحی اقلیمی ۶۲
۶-۴ تاثیر اقلیم سرد بر معماری مدارس ۶۴
۷-۴ اصول و مبانی طراحی متناسب با اهداف كالبدی ۶۶
۱-۷-۴ سازماندهی فضایی ۶۶
۱-۱-۷-۴ ویژگی های حاكم بریك مجموعه واحد و سازمان یافته معماری ۶۶
۲-۱-۷-۴ انواع سازماندهی های فضایی ۶۶
۲-۷-۴ انتظام فضاهای پر و خالی یا فضاهای بسته و باز ۶۷
۱-۲-۷-۴ جهت اننتظام فضای پر و خالی به نكات زیر باید توجه كرد ۶۷
۳-۷-۴ اصول و احكام طراحی فضاهای پروخالی ۶۹
۸-۴ اصول و ضوابط طراحی مدارس ۶۹
۱-۸-۴ اصول طراحی فضایی مدرسه در رابطه با سیما و بافت شهری ۶۹
۲-۸-۴ سازه(استراكچر) ۷۰
۱-۲-۸-۴ الزامات سازه ای ۷۰
۲-۲-۸-۴ سازه های بهینه ۷۱
۹-۴ پایدارسازی ساختمان های آموزشی در برابر زلزله ۷۱
۱۰-۴ نور در فضاهای آموزشی ۷۲
۱-۱۰-۴ روشنایی طبیعی ۷۲
۲-۱۰-۴ اصول استفاده از روشنایی طبیعی (نور روز) ۷۳
۳-۱۰-۴ معرفی انواع پنجره ها ۷۴
۱۱-۴ آلودگی صوتی و راهكارهای معمارانه مقابله با آن ۷۵
۱-۱۱-۴ راهكارهای كنترل ۷۵
۱۲-۴ انتخاب رنگ مناسب برای فضای آموزشی ۷۶
۱-۱۲-۴ بوروشور رنگ مناسب فضاهای آموزشی در دوره متوسطه ۷۷
۱۳-۴ عرصه ها و حریمها ۷۹
۱-۱۳-۴ رابطه عرصه عمومی و عرصه خصوصی ۷۹
۲-۱۳-۴ طراحی مدارس خاص دختران با توجه به اشراف،محرمیت و آسایش ۷۹
۳-۱۳-۴ محرمیت در جنبه های مختلف بنا ۸۰
۴-۱۳-۴ شیوه های اصلی ساماندهی شكلی توده ساختمان ۸۱
۱۴-۴ اصول و مبانی طراحی متناسب با اهداف اقتصادی ۸۶
۱-۱۴-۴ تعداد طبقات در مدارس ۸۶
۱۵-۴ مفهوم و كاركرد فضای باز در مدارس سنتی و جدید ۸۷
۱-۱۵-۴ نگره كلاسیك و الگوی عملكردی حیاط در مدارس معاصر ۸۷
۱۶-۴ روشهای نوین در طراحی مدارس و فضاهای آموزشی ۸۸
۱۷-۴ طراحی فضای آموزشی با استفاده از فرم های انعطاف پذیر ۸۹
۱-۱۷-۴شعاع دسترسی ۸۹
۲-۱۷-۴ نحوه دسترسی به فضاهای آموزشی ۹۰
۳-۱۷-۴ تعداد طبقات ۹۰
۴-۱۷-۴ سازماندهی فضاهی آموزشی و انعطاف پذیر ۹۱
۵-۱۷-۴ ضوابط پیشنهادی فضاهای آموزشی از دید انعطاف پذیری در مقیاس كلان ۹۳
۶-۱۷-۴ همجواری و مكان قرار گیری فضاهای آموزشی ۹۴
۷-۱۷-۴ عرصه و حریم ۹۵
۸-۱۷-۴ ضوابط پیشنهادی فضاهای آموزشی ازدید انعطاف پذیر در مقیاس خرد ۹۶

۵ – فصل پنجم عوامل موثر بر طرح
۱-۵ مسئله جنسیت و تاثیر آن بر طرح ۱۰۱
۱-۱-۵ جنسیت در تربیت اسلامی ۱۰۱
۲-۱-۵ اعتبار تفاوت های جنسی ۱۰۱
۳-۱-۵ مشكلات ویژه دختران در آموزش و پرورش ۱۰۳
۴-۱-۵ اهمیت آموزش دختران ۱۰۴
۶-۱-۵ ویژگی ها ونیازها خاص مدارس دخترانه ۱۰۶
۲-۵ عوامل روانشناسی محیط ۱۱۰
۳-۵ تعریف مدرسه مطلوب بر اساس اولویت دانش آموزان ۱۱۱

۶- فصل ششم استاندارد ها و ضوابط
۱-۶ نیازهای فضایی رشته های آموزشی نظام جدید ۱۱۴
۲-۶ شاخه فنی و حرفه ای ۱۱۴
۱-۲-۶ اهداف و ساختار ۱۱۴
۱-۱-۲-۶ اهداف ۱۱۴
۲-۱-۲-۶ ساختار ۱۱۵
۲-۲-۶ عناوین رشته های هریك از زمینه ها به شرح زیر است ۱۱۵
۱-۲-۲-۶ زمینه صنعت ۱۱۵
۲-۲-۲-۶ زمینه خدمات ۱۱۵
۳-۲-۲-۶ زمینه كشاورزی ۱۱۵
۳-۶ معرفی هنرستان ۱۱۵
۴-۶ اصول و استاندارد های تخصصی مربوط به ۸ رشته ارائه شده در این هنرستان ۱۱۶
۵-۶ دروس اصلی و تخصصی رشته های هنرستان ۱۱۷
۱-۵-۶ دروس اصلی و تخصصی رشته معماری ۱۱۷
۲-۵-۶ کتابهای اصلی و تخصصی رشته گرافیک ۱۱۸
۳-۵-۶ کتابهای اصلی و تخصصی رشته ی صنایع دستی ۱۱۸
۶-۶ درصدها و مشخصات فضایی كارگاه ها ۱۱۹
۷-۶ وضعیت شیمیایی و بیولوژیكی كارگاه ها ۱۲۰
۸-۶ ظرفیت و سرانه فضاها ۱۲۰
۱-۸-۶ سرانه دانش آموزان به فضاهای آموزشی ۱۲۱
۹-۶ معرفی فضاها و ضوابط آنها ۱۲۱
۱-۹-۶ انبار ۱۲۱
۲-۹-۶ ورودی ۱۲۱
۳-۹-۶ راهروهای طبقات (ارتباط افقی) ۱۲۱
۴-۹-۶ راه پله ها (ارتباطی عمودی) ۱۲۲
۵-۹-۶ محل صف جمع، تجمع و قدم زدن ۱۲۲
۶-۹-۶ فضای سبز ۱۲۳
۷-۹-۶ سرویسهای بهداشتی ۱۲۳
۸-۹-۶ آبدارخانه ۱۲۳
۹-۹-۶ نماز خانه ۱۲۳
۱۰-۹-۶ فضای مشاوره ۱۲۴
۱۱-۹-۶ اتاق بهداشت و كمكهای اولیه ۱۲۴
۱۲-۹-۶ سالن چند منظوره ۱۲۵
۱۳-۹-۶ كارگاه هنر ۱۲۵
۱۴-۹-۶ كتابخانه ۱۲۶
۱-۱۴-۹-۶ فواصل و اندازه‌های تجهیزات ۱۲۶
۲-۱۴-۹-۶تجهیزات كتابخانه‌ها ۱۲۷
۱۰-۶ آیین كار ایمنی درهای مدارس ۱۲۸
۱۱-۶ آیین كار ایمنی پنجره‌های مدارس ۱۲۹
۱۲-۶ آیین كار ایمنی كریدورها و راهروهای مدارس ۱۲۹
۱۳-۶ ضوابط طراحی ایمنی پلكان ۱۳۰
۱۴-۶ آیین كار مكان‌یابی , ساختمان , تجهیزات و بهداشت بوفه مدارس ۱۳۰
۱۵-۶ بهداشت مدارس ۱۳۱
۱۶-۶ ضوابط طراحی ساختمانهای آموزشی» ۱۳۲
۱۷-۶ ضوابط فضاهای آموزشی ۱۳۳
۱۸-۶ كلاس درس ۱۳۴
۱-۱۸-۶ مكان قرار گیری ۱۳۴
۲-۱۸-۶ بررسی نور در كلاس ۱۳۴
۳-۱۸-۶ فرم كلاس ۱۳۵
۴-۱۸-۶ انواع چیدمان در كلاس ۱۳۵
۵-۱۸-۶ چیدمان كلاسهای مقاطع دبیرستان ۱۳۶
۶-۱۸-۶ چیدمان سایر فضاهای قابل استفاده در كلیه مقاطع ۱۳۷
۷-۱۸-۶ حداقل فواصل و ابعاد تجهیزات ( میز و صندلی) ۱۳۸
۸-۱۸-۶ نمونه‌هایی از استقراركلاسهای درس و فضاهای جانبی ۱۳۹
۹-۱۸-۶ نظم فضایی كلاس ۱۴۰
۱۹-۶ حفاظت ساختمان در مقابل حریق ۱۴۱
۲۰-۶ضوابط فضاهای بهداشتی ۱۴۱
۲۱-۶ مبلمان‌های آموزشی باید قابلیت این راداشته باشند ۱۴۲
۲۲-۶ انتخاب زمین مدرسه ۱۴۲
۲۳-۶ تعیین جهت ساختمان مدارس ۱۴۲
۲۴-۶ جدول برنامه فیزیكی هنرستان هنر ۱۴۴

۷ – فصل هفتم مصادیق
۱-۷ مدرسه هنرسنگاپور ۱۴۹
Alpha high school 7-2 153
Paschalis school 7-3 158
Zhangde Primary School 7-4 161
High Tech High International School 7-5 164
۶-۷ مدرسه معماری کرنل Cornell 167
۷-۷ مدرسه معماری اهدائی اهیو Ohio 170
۸-۷ مدرسه ی معماری اسلو نروژ ۱۷۲
Camino Nuevo High School 7-9 173
۱۰-۷ مدرسه معماری میس وندروهه (Crown hall ) 175
۱۱-۷ مدرسه معماری ندرلند در شهر رتردام ۱۷۶
۸– آلترناتیو ها و طرح نهایی ۱۷۹

فهرست اشكال
عنوان صفحه
شکل ۱-۳ نقشه تقسیمات كشوری جمهوری اسلامی ایران به تفكیك استانها در سال ۱۳۸۳ ۲۷
شکل ۲-۳ نقشه تقسیمات استانی خراسان شمالی به تفكیك شهرستان ها در سال ۱۳۸۳ ۲۷
شکل ۳-۳ موقعیت شهر قدیم نسبت به مكان فعلی شهر اسفراین ۳۸
شکل ۴-۳ محلات شهر اسفراین ۳۸
شکل ۵-۳ محدوده محلات شهر اسفراین ۳۹
شکل ۶-۳ جهات توسعه شهر ۳۹
شکل ۷-۳ دسترسی های اصلی و فرعی شهر اسفراین ۴۰
شکل ۸-۳ ناهمواری های اسفراین ۴۲
شکل ۹-۳ پهنه بندی خطر نسبی زلزله در خراسان ۴۴
شکل ۱۰-۳ پهنه بندی خطر نسبی زلزله در خراسان شمالی ۴۴
شکل ۱۱-۳ پهنه بندی خطر نسبی زلزله در خراسان شمالی ۴۴
شکل ۱۲-۳ ابعاد،شكل و جهت كشیدگی زمین ۵۰
شكل ۱۳-۳ تحلیل ریز سایت ۵۱
شکل ۱۴-۳ موقعیت دسترسی های اصلی و فرعی و معابر اصراف سایت ۵۲
شکل ۱۵-۳ موقعیت سایت در شهر ۵۲
شکل ۱-۴ تناسبات محصوریت در فضا ۶۸
شکل ۲-۴ الگوهای پیشنهادی طراحی برای مدارس دخترانه ۸۱
شکل ۳-۴ الگوهای پیشنهادی طراحی برای مدارس دخترانه ۸۲
شکل ۴-۴ نكات طراحی ورودی مدارس دخترانه ۸۳
شکل ۵-۴ نكات طراحی پنجره مدارس دخترانه ۸۴
شکل ۶-۴ نكات طراحی دیوار مدارس دخترانه ۸۵
شكل۱-۶ تجهیزات كتابخانه‌ها ۱۲۷
شکل ۲-۶ چیدمان كلاسهای مقاطع دبیرستان ۱۳۶
شکل ۳-۶ چیدمان سایر فضاهای قابل استفاده در كلیه مقاطع ۱۳۷
شکل ۴-۶ حد اقل فواصل و ابعاد تجهیزات ( میز و صندلی) ۱۳۸
شکل ۵-۶ نمونه‌هایی از استقراركلاسهای درس و فضاهای جانبی ۱۳۹
شکل ۶-۶ فضای آزاد جلوی كاسه دستشویی ۱۴۱
شکل ۷-۶ مسیر و جهت های خورشید در سال ۱۴۳
شکل ۱-۷ مدرسه هنر در سنگاپور ۱۴۹
شکل ۲-۷ مدرسه آلفا ۱۵۴
شکل ۳-۷ Paschalis school 158
شکل ۴-۷ Zhangde Primary School 162
شکل ۵-۷ High Tech High International School 164
شکل ۶-۷ مدرسه معماری کرنل Cornell 167
شکل ۷-۷ مدرسه معماری اهدائی اهیو Ohio 170
شکل ۸-۷ مدرسه ی معماری اسلو نروژ ۱۷۲
شکل ۹-۷ Camino Nuevo High School 173
شکل ۱۰-۷ مدرسه معماری میس وندروهه (Crown hall ) 175
شکل ۱۱-۷ مدرسه معماری ندرلند در شهر رتردام ۱۷۶
نمودار ۱-۲ ساختار شاخه ها و رشته های تحصیلی ۲۰
نمودار ۱-۳ متوسط بارندگی ماهیانه اسفراین ۴۱

جهت دانلود پایان نامه هنرستان معماری از فرم زیر اقدام نمایید.

نوع فایل قیمت
pdf 11,500 تومان

دانلود پایان نامه هنرستان معماری



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها