پرسشنامه یادگیری خودراهبر فیشر

پرسشنامه یادگیری خودراهبر فیشر – پرسشنامه سنجش خود راهبری در یادگیری دانش آموزان (SDL) به صورت استاندارد و کامل به قیمت ۶۹۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.این بسته شامل پرسشنامه استاندارد + پایایی و روایی + پایه‌های نظری + نحوه نمره گذاری و منبع می باشد.

سوالات پرسشنامه یادگیری خودراهبر فیشر

۱٫وقتم را به خوبی مدیریت میکنم.
۲-فرد منظمی هستم.
۳-کارهایم سازمان یافته و برنامه ریزی شده هستند.
۴-محدودیتهای زمانی سفت و سختی برایم خودم قایل میشوم.
۵-مهارتهای مدیریتی خوبی دارم.
۶-در انجام کارها سبک خاص خود را دارم.
۷-در یادگیریام سیستم و نظام خاص خود را دنبال میکنم.
۸-برای مطالعهام زمان خاصی را اختصاص میدهم.
۹-من با برنامه ریزی، مسائل را حل میکنم.
۱۰-کارهایم را اولویت بندی میکنم.
۱۱-من میتوانم فرآیند یادگیری خودم را پیگیری کنم.
۱۲-ترجیح میدهم فرآیند یادگیریام با برنامه باشد.
۱۳-نسبت به توانایی خود برای جستجوی اطلاعات مورد نیازم مطمئنم.
۱۴-میخواهم اطلاعات جدیدی بیاموزم.
۱۵-از یادگیری اطلاعات جدید لذت میبرم.
۱۶-یادگیری برایم بسیار مهم است.
۱۷-از چالش )تقابل و برخورد افکار در موضوعات علمی( لذت میبرم.
۱۸-از مطالعه کردن لذت میبرم.
۱۹-نسبت به باورهای جدید و نو، دیدگاه انتقادی دارم.
۲۰-دوست دارم قبل از تصمیم گیری به جمع آوری اطلاعات بپردازم.
۲۱-دوست دارم از فعالیتهای خود را ارزیابی کنم.
۲۲-من نسبت به عقاید و باورهای جدید با گشودگی عمل میکنم.
۲۳-از اشتباهات خودم درس میگیرم.
۲۴-دانستن چرایی مسائل، برایم مهم است.
۲۵-وقتی نتوانم مشکلی را حل کنم، از دیگران درخواست کمک میکنم.۳
۲۶-ترجیح میدهم اهداف شخصی برای کارهایم داشته باشم.
۲۷-دوست دارم خودم برای خود تصمیم بگیرم.
۲۸-خودم را در قبال تصمیماتم مسئول میدانم.
۲۹-زندگیام را کنترل میکنم.
۳۰-استانداردهای بالایی در اقدامات و فعالیتهای خودم دارم.
۳۱-ترجیح میدهم برای یاد گیریم اهدافی داشته باشم.
۳۲-عملکردم را مورد ارزیابی قرار میدهم.
۳۳-فردی منطقی هستم.
۳۴-مسئولیت پذیر هستم.
۳۵-از خودم انتظارات بالایی دارم.
۳۶-قادرم بر روی مساله ای تمرکز کنم.
۳۷-از محدودیتهای خودم آگاه هستم.
۳۸-اطلاعاتی که میخواهم را پیدا میکنم.
۳۹-به توانایی های خودم بسیار باور دارم.
۴۰-ترجیح میدهم در ارزیابی عملکردم، ملاکهای شخصی خودم را معیار قرار دهم.

دانلود پرسشنامه یادگیری خودراهبر

دانلود پرسشنامه یادگیری خودراهبر

رایجترین تعریف یادگیری خودراهبر به وسیله نولز این چنین است: فراگیران با کمک یا بدون کمک دیگران برای تشخیص نیازهای
یادگیری، تدوین اهداف، شناسایی منابع انسانی و غیرانسانی، انتخاب و اجرای راهبردهای یادگیری و ارزیابی پیامدهای یادگیری ابتکار
عمل دارند. یادگیرندگان خودراهبر، افرادی خودانگیخته، ساعی، مستقل، خود منضبط، خودباور و هدف محور هستند.ویلیامز تاکید کرده است که روش تدریس مبتنی بر حل مساله، بدون کسب مهارتهای یادگیری خودراهبر نمیتواند محقق شود.

ارتقای مهارتهای یادگیری خودراهبر در طول تحصیل حرفهای یکی از اهداف روش تدریس مبتنی بر حل مساله گزارش شده است، همانطور که این روش در کسب و استفاده موثر دانش به دانشجویان کمک میکند آنها را برای زندگی حرفهای آماده مینماید.شش مهارت برای خودراهبر شدن یادگیری پیشنهاد شده است: خود ارزیابی از نیازهای یادگیری، ارزشیابی از خود و دیگران، دورناندیشی )تامل(، مدیریت اطلاعات، تفکر انتقادی، ارزیابی انتقادی که هریک از این مهارتها به تنهایی کاربرد ندارند بلکه به هم وابسته اند و دانشجویان در یک زمان برای هدایت و کنترل یادگیری خود همه یا ترکیبی از این مهارتها را به کار میبرند.

اهمیت این مساله در آن است که روشهای سنتی در آماده نمودن حرفهای دانشجویان با نارسایی های زیادی مواجه شده است و نیاز مبرم به دانش روز که خود مجموعه اطلاعات وسیعی را شامل شده و از قدرت حافظه بشر پا را فراتر میگذارد، باید از روشها و شیوه های آموزشی که قادر باشد دانشجویان را خودآموز، خودراهبر و برخوردار از قدرت استدلال و قضاوت بار آورده، استفاده نماید. آگاهی فراگیران از سطح خودراهبر بودن خود دارای مزایایی است. برای مثال، فراگیرانی که به سوالات پرسشنامه یادگیری خودراهبر پاسخ میدهند نه تنها سطح خودراهبر بودن آنها در در یادگیری مشخص میشود، بلکه این فرصت را پیدا میکنند که دید خود را نسبت به یادگیری خودراهبر افزایش دهند و درک بهتر از مفهوم
یادگیری خودراهبر داشته باشند، که برای ارتقای یادگیری خودراهبر و مادامالعمر و مستقل بودن در یادگیری ضروری است.

همچنین اساتید با آگاهی از سطح خودراهبر بودن و کمبودهای یادگیری فراگیران، بهتر میتوانند ایشان را از وابسته بودن در یادگیری به مستقل بودن با در نظر گرفتن نیازهای فردی شان هدایت کنند.

پرسشنامه سنجش خودراهبردی در یادگیری دانش آموزانSDL در سال ۲۰۰۱ توسط فیشر و همکاران ساخته شد. این مقیاس جایگزینی برای مقیاس آمادگی برای خودراهبردی یادگیری گاگلیمینو ۱۹۷۷ تدوین شده است. چرا که از زمان تدوین مقیاس
گاگلیمینو تا به حال ساختار عاملی سازههای زیربنایی نظری آن به صورت معنادای مورد مداقه و انتقاد قرار نگرفته است.
این پرسشنامه مشتمل بر ۴۰ سوال میباشد که سه خرده مقیاس را در بر می گیرد. این خرده مقیاسها عبارتند از خودکنترلی، رغبت به یادگیری، و خود مدیریتی اندازه گیری میکند. این پرسشنامه در ایران توسط نادی و همکاران ۱۳۹۰ هنجاریابی شد.

جهت دانلود پرسشنامه یادگیری خودراهبر فیشر از فرم زیر اقدام نمایید.

قیمت
6,900 تومان

پرسشنامه یادگیری خودراهبر فیشر



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها