دوشنبه , ۲۸ خرداد ۱۳۹۷

پرسشنامه مدیریت استعداد فیلیپس و راپر

پرسشنامه مدیریت استعداد فیلیپس و راپر در قالب ورد به صورت کامل و استاندارد در ۵ صفحه به قیمت ۲۹۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

دانلود پرسشنامه مدیریت استعداد فیلیپس و راپر

توضیحات کامل پرسشنامه مدیریت استعداد فیلیپس و راپر

پرسشنامه استاندارد مدیریت استعداد فیلیپس و راپر (۲۰۰۹).

تعریف مفهومی متغیر پرسشنامه

مدیریت استعداد: مدیریت استعداد، کاربرد مجموعه ای از فعالیت های یک پارچه است که سازمانها با استفاده از آن از تأمین (جذب، حفظ، انگیزش و توسعه) نیروهای مورد نیاز خود – در حال و آینده – اطمینان می یابند و با تأکید بر این که افراد مستعد از منابع اصلی سازمان به شمار می روند، هدف شان حفظ جریان استعدادها است (آرمسترانگ ، ۲۰۰۶؛ به نقل از کامیاب خانقاه، ۱۳۹۳).

تعریف عملیاتی متغیر پرسشنامه

منظور از مدیریت استعداد نمرات حاصل از گویه های پرسشنامه مدیریت استعداد می باشد که شامل ابعاد جذب استعداد، کشف استعداد، توسعه و بهسازی، حفظ و نگهداشت استعدادها می باشد.

مولفه های پرسشنامه و پرسشنامه

مولفه های پرسشنامه سوالات
جذب استعداد ۱ تا ۹
کشف استعدادها ۱۰ تا ۱۴
توسعه  و بهسازی استعدادها ۱۵ تا ۲۲
حفظ و نگهداشت استعدادها ۲۳ تا ۲۸

پاسخگوی گرامی

ضمن سپاس از همکاری شما در این پژوهش، پرسشنامه ای که تقدیم می گردد به منظور جمع آوری اطلاعات برای کار یک تحقیق دانشگاهی تنظیم شده است. امید است با همکاری و مساعدت شما، این امر مهم حاصل گردد. لذا از شما تقاضا می شود با قبول زحمت و صرف وقت خود صادقانه به سؤالات جواب بدهید. لازم به ذکر است که اطلاعات پرسشنامه فقط در جهت اهداف تحقیق استفاده خواهد شد و نیازی به ذکر نام نیست. قبلاً از همکاری صمیمانه شما تشکر می نمایم.

اطلاعات شما روی نتیجه پژوهش موثر خواهد بود؛ پس لطفا با دقت و بدون جهت گیری به سوالات پاسخ دهید
سن ۲۰-۲۵   ۲۶-۳۰   ۳۱-۳۵   ۳۵ به بالا
میزان تحصیلات دیپلم و پاینتر   فوق دیپلم   لیسانس   کارشناسی و بالاتر
سابقه خدمت ۵ سال و کمتر   ۶ تا ۱۰سال   ۱۱ تا۱۵سال   بیشتر از ۱۵ سال
جنسیت زن   مرد
ایمیل برای اطلاع از نتایج تحقیق( اختیاری)

به دو طریق می توان از  تحلیل این پرسشنامه استفاده کرد.

  1. تحلیل بر اساس مولفه­ های پرسشنامه
  2. تحلیل بر اساس میزان نمره به دست آمده

تحلیل بر اساس مولفه های پرسشنامه

به این ترتیب که ابتدا پرسشنامه ها را بین جامعه خود تقسیم و پس از تکمیل پرسشنامه­ ها داده  ها را وارد نرم افزار اس پی اس اس کنید. البته قبل از وارد کردن داده ها شما باید پرسشنامه را در نرم افزار اس پی اس اس تعریف کنید و سپس شروع به وارد کردن داده ها

چگونگی کار را برای شفافیت بیشتر به صورت مرحله به مرحله توضیح می دهیم.

مرحله اول. وارد کردن اطلاعات تمامی سوالات پرسشنامه ( دقت کنید که شما باید بر اساس طیف لیکرت عمل کنید .

مرحله دوم. پس از وارد کردن داده های همه سوالات، سوالات مربوط به هر مولفه را کمپیوت(compute) کنید. مثلا اگر مولفه اول X  و سوالات  آن ۱ تا ۷ است شما باید سوالات ۱ تا ۷ را compute کنید تا مولفه  x ایجاد شود.

به همین ترتیب همه مولفه ها را ایجاد کنید و پس از این کار  در نهایت شما باید همه مولفه ها  که ایجاد کردید را با هم compute کنید تا این بار متغیر اصلی تحقیق به وجود بیاید که به طور مثال متغیر مدیریت دانش یا … است.

مرحله سوم. حالا شما هم مولفه­ ها را به وجود آورده اید و هم متغیر اصلی تحقیق را؛ حالا می توانید از گزینه  آنالیز  هر آزمونی که می خواهید برای این پرسشنامه( متغیر) بگیرید.

مثلا می توانید آزمون توصیفی( میانگین، انحراف استاندارد، واریانس) یا می توانید آزمون همبستگی را با یک  متغیر دیگر  بگیرید.

  • نمره گذاری پرسشنامه:

بر اساس طیف لیکرت نمره گذاری شده است

گزینه کاملا مخالفم مخالفم نطری ندارم موافقم کاملا موافقم
امتیاز ۱ ۲ ۳ ۴ ۵

  • تحلیل ( تفسیر) بر اساس میزان نمره پرسشنامه
  • بر اساس این روش از تحلیل شما نمره ­های به دست آمده را جمع کرده و سپس بر اساس جدول زیر قضاوت کنید.توجه داشته باشید میزان امتیاز های زیر برای یک پرسشنامه است در صورتی که به طور مثال شما ۱۰ پرسشنامه داشته باشید باید امتیاز های زیر را ضربدر ۱۰ کنید.
  • مثال: حد پایین نمرات پرسشنامه به طریق زیر بدست آمده است
  • تعداد سوالات پرسشنامه * ۱ = حد پایین نمره
حد پایین نمره حد متوسط نمرات حد بالای نمرات
۲۸ ۷۰ ۱۴۰
  • امتیازات خود را از ۲۸ عبارت فوق با یکدیگر جمع نمایید. حداقل امتیاز ممکن ۲۸ و حداکثر ۱۴۰ خواهد بود.
  • نمره بین ۲۸ تا ۴۷ : میزان مدیریت استعداد در حد پایینی می باشد.
  • نمره بین ۴۷ تا ۹۴: میزان مدیریت استعداد در حد متوسطی می باشد.
  • نمره بالاتر از ۹۴: میزان مدیریت استعداد در حد بالایی می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه

روایی ابزار جمع آوری داده ها

 اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد که ما فکر می کنیم (سرمد و همکاران،۱۳۹۰). در پژوهش کامیاب خانقاه (۱۳۹۳) برای تعیین روایی پرسشنامه از روایی محتوا استفاده شده است. بدین صورت که پرسشنامه، در اختیار تعدادی از صاحب‌نظران سازمان و مدیریت قرار گرفته است در نتیجه مواردی جهت اصلاح پیشنهاد گردید و سرانجام پس از اعمال اصلاحات در پاره‌ای از موارد پرسشنامه نهایی مورد استفاده قرار گرفت.

پایایی ابزارهای جمع آوری داده ها

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد یعنی  اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد( سرمد و همکاران،۱۳۹۰). در پژوهش کامیاب خانقاه (۱۳۹۳) پایایی پرسشنامه بر اساس روش آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه با استفاده از نرم ­افزار SPSS به دست آمده است و در نهایت بر روی گروه نمونه آماری اصلی به اجرا گذاشته شد.

ردیف متغیر ضریب آلفای کرونباخ
۱ جذب استعداد ۷۴۸/۰
۲ کشف استعدادها ۸۴۸/۰
۳ توسعه  و بهسازی استعدادها ۷۲۳/۰
۴ حفظ و نگهداشت استعدادها ۷۹۸/۰
۵ مدیریت استعداد ۷۶۳/۰

لازم به ذکر است چنانچه ضریب آلفای کرونباخ بیش از ۷/۰ محاسبه گردد، پایایی پرسشنامه مطلوب ارزیابی می‌شود.

جهت دانلود پرسشنامه مدیریت استعداد فیلیپس و راپر از فرم زیر اقدام نمایید.

نوع فایل قیمت
word 2,900 تومان

پرسشنامه مدیریت استعداد فیلیپس و راپر



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *