مقاله نقش و تاثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت زنجیره تامین

دانلود مقاله تاثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت زنجیره تامین در قالب word به صورت کامل و آماده در ۸۰ صفحه به قیمت ۲۳۵۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

نقش فناوری اطلاعات بر مدیریت زنجیره تامین

چکیده
پیشرفتهای گوناگون در توانمندی های فناوری اطلاعات ، چهره صنعت را نسبت به دهه گذشته به سرعت متحول ساخته است. اتخاذ و اجرای فناوری اطلاعات یکی از روشهایی است که شخصیت رقابتی متمایزی به شرکتها و زنجیره تامین اعمال می نماید. پذیرش فناوری اطلاعات و اجرای کارآمد آن می تواند همکاری بین اعضا زنجیره تامین را از طریق انتقال و توزیع سریع اطلاعات دقیق و بکارگیری سیستم های اطلاعاتی بهبود بخشد و باعث افزایش کارایی زنجیره تامین گردد. هدف اصلی نویسندگان در این مقاله ، بررسی اثرات و کاربردهای فناوری اطلاعات در مدیریت زنجیره تامین و نیز ارائه عوامل موثر در پذیرش فناوری اطلاعات می باشد.

به علاوه برای درك بهتر موضوع ، نگاهی نیز به اهمیت و نقش اطلاعات در زنجیره تامین و ویژگی های زنجیره تامین با رویکرد جریان اطلاعات انداخته شده است. مطالعات انجام شده بیانگر تاثیر فناوری اطلاعات بر بهبود پاسخگویی، توزیع و انتقال اطلاعات، کارایی زنجیره و ارتقاء همکاری در دو بعد داخلی و خارجی، جلوگیری از پدید آمدن اثر شلاق چرمی و توسعه کانالهای فروش می باشد. همچنین کاربردهای فناوری اطلاعات در مدیریت زنجیره تامین با دو رویکرد تکنولوژی و سیستم های اطلاعاتی بسیار حائز اهمیت است. در ضمن مطالعات نشان داده اند که عواملی از قبیل وسعت سازمان، میزان موفقیت، عدم اطمینان و فشار دیگر شرکاء زنجیره و … نقش بسزایی در پذیرش فناوری اطلاعات دارند.

قسمتی از فصل سوم مقاله :

نقش سيستم های اطلاعاتی در مديريت زنجيره تامين
با توجه به اينكه اطلاعات، به جزئي تفكيك‌ناپذير از زندگي بشر تبديل شده است، عصر حاضر را عصر اطلاعات لقب داده‌اند. تكنولوژي اطلاعات و يكي از مصاديق آن، سيستم‌هاي اطلاعاتي در زمينه‌هاي مختلف كاربرد يافته‌اند كه از آن جمله مي‌توان به مديريت زنجيره تامين اشاره كرد. براي تسهيل جريان اطلاعات و مديريت دقيق آن به سيستم‌هاي اطلاعاتي يكپارچه نياز است. لذا در اين فصل روند توسعه سيستم‌هاي اطلاعاتي و نقش آنها در مديريت زنجيره تامين معرفي خواهد شد زنجيره تامين، سيستمي است كه اعضاي بالا‌دستي، شامل تامين‌كننده‌هاي مواد خام و توليدكننده‌ها، از طريق جريان مواد و اطلاعات با اعضاي پايين دستي زنجيره تامين يعني توزيع كننده‌ها، عوامل خرده‌فروشي و در نهايت مصرف‌كننده نهايي، ارتباط برقرار مي‌كند.

در اين ساختار، وظيفه مديريت زنجيره تامين، مديريت تمام شبكه از تامين‌كننده‌ها گرفته تا مشتري نهايي، براي دستيابي به بهترين خروجي كل سيستم است. هدف مديريت زنجيره تامين، برقراري ارتباط دوطرفه محصول (مواد و يا سرويس) و اطلاعات بين اعضاي مختلف زنجيره تامين، از طريق انجام فعاليت‌هاي مديريتي و عملياتي است. بنابراين، مديريت زنجيره تامين اين فعاليت‌هاي مديريتي و عملياتي است. بنابراين، مديريت زنجيره تامين اين قابليت را دارد كه در جهت افزايش هماهنگي و يكپارچگي‌هاي داخلي و فراسازماني، سازمان‌هايي مستقل را به صورت مجموعه‌اي يكپارچه مديريت كند.

از اين رو، برقراري ارتباط داخل و خارج سازمان، يكي از مهم‌ترين ضروريات آن تلقي مي‌شود. مديريت زنجيره تامين در مقايسه با مديريت سنتي كه به مديريت تك‌تك اعضا مي‌پردازد، بر مديريت روابط تمركز دارد و به دنبال يافتن راه‌حل‌هايي براي كاهش هر چه بيشتر چرخه تامين، توليد و توزيع محصول و افزايش انعطاف‌پذيري و مسئوليت‌پذيري با هدف اصلاح فرايند‌هاي موجود است. هدف ديگر آن، توليد محصول جديدي است كه بتواند پاسخگوي نيازهاي دائما در حال تغيير مشتريان است. براي اين كار، سازمان‌ها بايد با اتخاذ و اجراي تكنولوژي‌هاي زنجيره تامين و سيستم‌هاي اطلاعاتي، در زمينه كاهش چرخه زنجيره تامين و يكپارچگي فرايند‌هاي خود، تلاش كنند.

نياز به مديريت جريان اطلاعات در طول زنجيره تامين، فقط مختص شبكه‌هاي نسبتا پيچيده نيست بلكه كليه صنايع با هر درجه از گستردگي، به سيستم‌هاي اطلاعات در زنجيره تامين، نيازمندند. بنابراين، نياز به سيستم اطلاعاتي در زنجيره‌هاي تامين امروزي، كاملا محسوس است. به همين دليل، در سال‌هاي اخير نقش سيستم‌هاي اطلاعاتي در مديريت زنجيره تامين به شدت افزايش يافته است.

تاثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت زنجیره تامین

نقش سیستم های اطلاعاتی در مدیریت زنجیره تامین

جهت دانلود مقاله نقش و تاثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت زنجیره تامین از فرم زیر اقدام نمایید.

تعداد صفحات نوع فایل قیمت
80 word 23,500 تومان

مقاله نقش و تاثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت زنجیره تامین



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها