دانلود پایان نامه خانه های هوشمند

[accordions id=”38705″] دانلود پایان نامه خانه های هوشمند در قالب word به صورت کامل و آماده در ۱۱۴ صفحه به قیمت ۵۰۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

پایان نامه خانه های هوشمند

چكيده:
خانه هوشمند مجموعه اي از تكنولوژي ها و سرويس ها در شبكه اي خانگي براي بهبود كيفيت زندگي است.كه در سال هاي اخير بسيار گسترش يافته و به جزء جدايي ناپذير تمامي ساختمان هاي مسكوني وغير مسكوني تبديل شده است. تكنولوژي كه چه از نظر بهبود كيفيت زندگي و چه از نظر صرفه جويي درمصرف انرژي بسيار سودمند است. تكنولوژي خانه هوشمند بيشتر از يك ده است كه مفهوم شبكه وسايل و تجهيزات را در خانه معرفي كرده است. بيشتر ابزارهايي كه در سيستم هاي كامپيوتري استفاده مي شوند مي توانند در سيستم خانه هوشمند مجتمع سازي شوند.

شبكه خانه هوشمند شامل زير سيستم هاي ناهمگون است كه نيازمند برقراري ارتباط و تبادل داده با يكديگرند تا بتوانند با هم همكاري داشته باشند و وظايف مشترك را به درستي اجرا نمايند. در اين رابطه دو مسئله وجود دارد: اول برقراري ارتباط بين سيستم ها و دوم همكاري و انجام وظايف مشترك است.

در اين پروژه به بررسي و مقايسه ي تكنولوژي هاي ارتباطي خانه هوشمند و سیستم های بکار رفته در آن پرداخته ایم و با توضیحاتی در مورد نحوه ی کارکرد نمونه ای از تجهیزات ساخت یکی از شرکت های داخل ایران سعی شده تا حد امکان بصورت ساده و به دور از ابهام و پیچیدگی نحوه ی کارکرد ، جانمایی و سیم کشی این تجهیزات را توضیح دهیم.

تكنولوژي خانه هوشمند
همه ي وسايل دريافت كننده اند و كنترل مي شوند، منظور از كنترل كردن سيستم، همچون كنترل از راه دور ، فرستنده ها هستند. اگر شما لامپي را كه در اتاق ديگري است بخواهيد خاموش كنيد فرستنده ها پيام كد شده اي را كه شامل:
• يك هشدار به سيستم كه فرماني ارسال شده است

• يك شماره شناسايي براي وسيله اي كه بايد فرمان را دريافت كند

• يك كد كه شامل فرمان اصلي است مثل “خاموش كردن”

به وسايل مرتبط ارسال مي كنند. همه ي اين ها در كمتر از يك ثانيه اتفاق مي افتند ، اما x10 داراي محدوديت هايي است. ارتباط از طريق خطوط الكتريكي هميشه قابل اطمينان نيست به اين علت كه اين خطوط توسط برق ديگر وسيله ها دچار نويز  مي شوند. يك وسيله x10 مي تواند مداخله الكتريكي را توسط يك فرمان قطع كند و واكنش نشان دهد يا ممكن است فرمان را دريافت نكند به طور كل تكنولوژي هاي ديگري امروزه با x10 رقابت می کنند.

 تعدادي از آنها به جاي استفاده از خطوط انتقال برق از امواج راديويي براي ارتباط استفاده مي كنند كه در آنها سيگنال ها همچون wifi عمل مي كنند. اگر چه شبكه هاي خودمختار خانگي نيازي به همه امكانات شبكهwifi ندارند چون فرمان هاي آنها به صورت پيام هاي كوچك است. از جمله شبكه هاي راديويي كه در شبكه اتوماسيون خانگي استفاده مي شود  zigbee و  z-wave است. هر دو اين تكنولوژي ها براي رساندن پيام ها راه هاي متعددي در شبكه دارند.

فهرست پایان نامه خانه های هوشمند :

دانلود پایان نامه خانه های هوشمند

پایان نامه در مورد خانه های هوشمند

مقاله خانه های هوشمند

جهت دانلود پایان نامه خانه های هوشمند از فرم زیر اقدام نمایید.

تعداد صفحات نوع فایل قیمت
114 word 5,000 تومان

دانلود پایان نامه خانه های هوشمند



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها