دانلود پایان نامه فلزات سنگین

[accordions id=”38634″] دانلود پایان نامه فلزات سنگین در قالب word به صورت کامل و آماده در ۷۴ صفحه به قیمت ۵۰۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

پایان نامه فلزات سنگین

این پروژه با عنوان بررسی فلزات سنگین برای دانلود آماده شده است . فلزات سنگین ، به هر عنصر شیمیایی فلزی که دارای چگالی نسبتا زیادی باشد و همچنین ، در غلظت های پایین، سمی باشد، بر می گردد. جیوه (Hg)، کادمیم (Cd)، آرسنیک (As)، کروم (Cr) ، تالیم (Tl) و سرب (Pb)، نمونه هایی از فلزات سنگین هستند.

فلزات سنگین از عناصر سازنده پوسته زمین هستند و دچار تخریب و یا فرسایش نمی شوند. این فلزات در اندازه بسیار کم ، از طریق غذا ، آب آشامیدنی و یا هوا وارد بدن ما می شوند. به عنوان عناصر کمینه یا فرعی ، بعضی فلزات سنگین مانند مس ، سلنیم و روی ، برای ادامه متابولیسم بدن انسان (یا حیوانات)، ضروری و حیاتی هستند . اما در غلظت های بالا، می توانند باعث ایجاد مسمومیت بشوند .
این فلزات جزء عوامل متشکله طبیعی آب دریاها می‌باشند و مقادیر فراوانی از آنها به صورت طبیعی از طرق متنوعی مانند فرسایش سنگ‌های معادن، باد، ذرات غبار، فعالیت‌های آتشفشانی، رودخانه‌ها و آبهای زیرزمینی وارد دریا می‌شوند.

هدف از این پروژه بررسی و اندازه گیری دو فلز سنگین سرب و آهن در چهار نوع خوراک مصرفی، آب و عضله ماهی قزل آلای رنگین کمان می باشد.
انسان و حیوانات همیشه در معرض آلودگی با فلزات سنگین می‌باشند اینگونه فلزات با ترکیبات ضروری بدن از قبیل اکسیژن، گوگرد و ازت به صورت گروه هایی از قبیلS-S ، SH ، OH ، COO و COOH پیوند برقرار می‌نمایند. بیشتر ترکیبات ضروری بدن از جمله آنزیم‌ها و پروتئین‌ ها دارای چنین گروه هایی می‌باشند در نتیجه فلزات سنگین موجب وقفه فعالیت آنزیم‌ها و اختلال در سنتز ترکیبات ضروری بدن می‌شوند.

در این مطالعه از منابع غذا، ماهی و آب مزارع پرورشی قزل آلای رنگین کمان به منظور اندازه گیری میزان دو فلز سرب و آهن نمونه گیری صورت می گیرد با توجه به استاندارد های FAO برای فلزات سنگین و مقایسه آن با مقادیر بدست آمده در تحقیق حاضر، میزان این فلزات در آب، غذا و عضلات ماهی از حداکثر مجاز پیشنهادی کمتر می‌باشد. لذا هیچ‌گونه خطری از جانب این منابع متوجه مصرف‌ کنندگان بعدی مثل انسان نیست.

فهرست پایان نامه فلزات سنگین

پایان نامه حذف فلزات سنگین

جهت دانلود پایان نامه فلزات سنگین از فرم زیر اقدام نمایید.

نوع فایل قیمت
word 5,000 تومان

دانلود پایان نامه فلزات سنگین



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها