دانلود جزوه برنامه ریزی جمعیت و نیروی انسانی محمد امین کنعانی

دانلود خلاصه کتاب برنامه ریزی جمعیت و نیروی انسانی محمد امین کنعانی در قالب pdf به صورت کامل و آماده با کیفیت عالی که شامل قسمتهای مهم این کتاب می باشد به قیمت ۸۰۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

کتاب برنامه ریزی جمعیت و نیروی انسانی

جزوه کتاب برنامه ریزی جمعیت و نیروی انسانی

قسمتی از جزوه :

در گذشته دو رویکرد درباره نسل ها وجود داشت :

۱- رویکرد پوزیتیویستی (Positivism Approach) (دیدگاه تک خطی توسعه تاریخی)

پوزیتیویستها در پی فرمول بندی کمّی عواملی بودند که در نهایت هستی آدمی را تعیین می کنند. در این رویکرد زندگی و مرگ جریان دارد و طول عمر کاملا” محدود و اندازه گرفتنی است؛ نسلها در فاصله های معیّنی از پی یکدیگر می آیند و می روند. به گمان پوزیتیویستها ، چارچوب سرنوشت انسان به صورت قابل فهم و سنجش پذیر ، در همین جاست. همه دانسته ها و داده های دیگر در درون خود فرایند زندگی تعیین می شوند.

به گفته (دیوید هیوم) برای هر نسلی هم ممکن و هم مناسب خواهد بود که ، بدون توجه به راه ها و رسوم پیشینیانش ، شکل خاص دولت خویش را از نو برگزیند. فقط به علت آن که نوع انسان همین است که هست –

یعنی نسلها در جریانی بی وقفه در پی یکدیگر می آیند و می روند ، به طوری که هرگاه یک شخص بمیرد ، شخص دیگری به دنیا می آید و جایش را می گیرد ضروری می یابیم که تداوم شکلهای حکومت خود را حفظ کنیم. به این ترتیب ، هیوم اصل تداوم سیاسی را به زبانی مرتبط با تداوم زیستی نسلها بازگو می کند.

به گفته (آگوست کنت) اگر میانگین طول عمر هر فرد کوتاه تر یا بلندتر شود ، سرعت پیشرفت نیز تغییر خواهد کرد. بلندتر شدن طول عمر فرد به معنی کُند شدن سرعت پیشرفت است ، در حالی که کاهش یافتن طول عمر به نصف یا به  میزان کنونی موجب خواهد شد که سرعت به همان نسبت شتاب گیرد.

جهت دانلود خلاصه کتاب برنامه ریزی جمعیت و نیروی انسانی محمد امین کنعانی از فرم زیر اقدام نمایید.

تعداد صفحات قیمت
100 8,000 تومان

دانلود جزوه برنامه ریزی جمعیت و نیروی انسانی محمد امین کنعانی



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها