دانلود جزوه سازمان و مدیریت از تئوری تا عمل

دانلود جزوه خلاصه کتاب سازمان و مدیریت از تئوری تا عمل دکتر مهدی ایران نژاد و پرویز ساسان گوهر با بهترین کیفیت در قالب pdf به قیمت ۵۵۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

دانلود کتاب سازمان و مدیریت از تئوری تا عمل

قسمتی از این جزوه :

 

فصل ۱ : مدیریت، سازمان و سوابق تاریخی

مدیریت چیست؟

کریتنر در کتاب خود تحت عنوان ((مدیریت : فرآیندی برای حل مسائل)) مدیریت را چنین تعریف کرده است : (مدیریت عبارت است از فرآیندی برای حل مسائل مربوط به تامین هدف های سازمانی به نحو مطلوب از طریق استفاده موثر و کارآمد از منابع کمیاب محیط تغییر) نکات قابل توجه و عناصر تشکیل دهنده این تعریف عبارتند از :

(الف) فرآیندی برای حل مسائل – تصمیم گیری و حل مسائل یکی از مهمترین وظایف مدیران را تشکیل می دهد. مسائل عمده ای که مدیران با آنها روبه رو می شوند، عبارتند از:

روندهای اقتصادی غیری قابل پیش بینی، تغییر قوانین و مقررات دولتی، کمبود منابع و رقابت شدید برای به دست آوردن آن ها، تقاضای متعدد کارکنان، مسائل فنی و تغییرات تکنولوژی و نظایر آن.

(ب) هدف های سازمانی – عموم سازمانها برای توجیه موجودیت خود، هدف ها و مأموریت های خاصی را دنبال می کنند. هدفها ماهیتاً مشخص اند.

علاوه بر این، مدیران در زمینه ادغام هدف های شخصی کارکنان باهدف های سازمانی نیز باید پیوسته تلاش کنند.

(ج) کارایی – کارایی را می توان متشکل از انجام یک سلسله عملیاتی دانست که در نهایت به تأمین هدفها به نحو مطلوب و مؤثر می انجامد به گونه ای که زمان، سرمایه و استعدادها بدون اتلاف و به طور کامل مورد استفاده قرار گیرد.

(د) منابع کمیاب – منابعی از قبیل زمان، افراد، سرمایه و مواد اولیه همه محدودند و ماهیتاً کمیاب و غیرقابل افزایش اند. علاوه بر این، رقابت شدیدی برای به دست آوردن این منابع وجود دارد. این منابع اساساً در اختیار مدیریت قرار دارند و لذا باید تلاش آگاهانه ای برای استفاده مطلوب از آنها مبذول شود.

(ه) محیط در حال تغییر – بهترین گواه پویای محیط، تغییرات شگرف و سریعی است که در حدود ۱۳ سال اخیر در کلیه زمینه ها پدید آمده است.

۱-گونتزو اودانل مدیریت را وظیفه انجام دادن امور به وسیله دیگران تعریف می کنند.

۲-ساموئل سرتو می گوید : مدیریت عبارت است از فرآیند تأمین هدف های سازمان توسط افراد و با استفاده از سایر منابع سازمانی.

۳-لوزی یر  مدیریت را چنین تعریف می کند : مدیریت مسئول دست یابی به هدف های سازمانی از طریق استفاده کارآمد و اثربخش از منابع سازمانی است.

جهت دانلود جزوه خلاصه کتاب سازمان و مدیریت از تئوری تا عمل از فرم زیر اقدام نمایید.

نوع فایل قیمت
pdf 5,500 تومان

دانلود جزوه سازمان و مدیریت از تئوری تا عمل



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها