پروژه تضمین امنیت ذخیره سازی داده ها در محاسبات ابری

همیار دانشجو
دانلود مقاله تضمین امنیت ذخیره سازی داده ها در محاسبات ابری
چندین نگرش دوران محاسبات ابری را آغاز کرد ، که توسعه بر اساس اینترنت و استفاده از تکنولوژی کامپیوتر بود . پردازشگران قویتر و ارزان تر ، همراه با این نرم افزار به عنوان معماری محاسبات سرویس (SaaS) ، مراکز داده ها را به مخازن سروس محاسبه در یک مقیاس بزرگ انتقال می دهد . افزایش پهنای باند داده و اتصالات انعطاف پذیر شبکه موجب می شود که کاربران بتوانند سرویس هایی با کیفیت بالا را از داده ها و نرم افزارها تصدیق کنند که به تنهایی در کنترل از راه دور مراکز داده ها مستقر است . داده های انتقال یافته در این ابر راحتی بیشتر را به کاربران پیشنهاد می دهد زیرا آنها مجبور نیستند تا مراقب پیچیدگی های مدیریت سخت افزار مستقیم باشند . پیشگام فروشندگان محاسبات ابری ، سرویس ذخیره سازی ساده آمازون (S3 ) و محاسبه ابری ارتجاعی آمازون (EC2 ) هر دو نمونه های شناخته شده هستند . در حالیکه این سرویس های آنلاین اینترنتی مقادیر زیادی از فضای ذخیره سازی را فراهم می کند و منابع محاسباتی را قابل مصرف می سازد ،اگرچه ، این تغییر پایگاه محاسباتی مسئولیت دستگاههای محلی را برای حفظ داده ها در زمان مشابه از بین می برد . در نتیجه ، کاربران در امان تامین کنندگان سرویس ابری شان برای در دسترس پذیری و ادغام داده هایشان هستند . زمان توقف اخیر S3 آمازون از این نمونه است .
از دیدگاه امنیت داده ، که همیشه جنبه مهم کیفیت سرویس را داشته است ، به طور حتم محاسبات ابری تهدید های امنیتی در حال چالش جدید را به دلیلی مطرح می کند . در ابتدا ، اولین نمونه های پنهانی برای هدف حفاظت امنیت داده ها نمی تواند به طور مستقیم به دلیل از دست دادن کنترل کاربران از داده های تحت محاسبات ابری پذیرفته شود . بنابراین ، بررسی ذخیره سازی داده های درست در محاسبات ابری باید بدون درک صریح از کل داده ها انجام شود . با در نظر گرفتن انواع مختلف داده ها برای هر کاربر ذخیره شده در ابر و تقاضای بیمه ی مداوم بلند مدت امنیت داده های آنها ، مسئله ی صحت بررسی ذخیره سازی داده ها در ابر حتی چالش برانگیز تر می شود . ثانیاً ، محاسبات ابری فقط مخزن (انبار ) داده های سوم شخص نیست . داده ذخیره شده در ابر غالباً توسط کاربران به روز رسانی می شود . که شامل ، الحاق ، حذف ، اصلاح ، پیوست ، مرتب سازی دوباره و غیره می باشد .بنابراین برای تضمین صحت ذخیره سازی تحت به روز رسانی داده های دینامیک اهمیت زیادی دارد . اگرچه ، این ویژگی دینامیک همچنین تکنیک های تضمین ادغام متداول را بی اثر می سازد و مستلزم راه حل های جدید است . گسترش محاسبات ابری توسط کارکرد مراکز داده ها در یک وضعیت توزیعی ، همزمان و اشتراکی تقویت می شود . داده های کاربر انفرادی به طور حشو در مکان های فیزیکی متعدد برای کاهش بیشتر تهدیدات انسجام داده ها ذخیره می شود . بنابراین ، پروتکل های توزیعی برای تضمین صحت ذخیره سازی از اهمیت زیادی در دستیابی به سیستم ذخیره سازی داده های ابر امن و قوی در دنیای واقعی برخوردارند . اگرچه ، چنین بخش مهمی کاملاً در این مقاله توضیح داده شده است .
اخیراً ، اهمیت تضمین یکپارچگی داد ها با تحقیقات زیر نشان داده شده است . این روشها ، در حالیکه می توانند برای تضمین صحت ذخیره سازی بدون داشتن داده های کاربران مفید است ، و نمی تواند کل تهدیدات امنیتی در ذخیره سازی داده ابر را مورد مخاطب قرار دهد ، از آنجایی که آنها همگی بر طرح سرور واحد تمرکز دارند و اکثر آنها عملیات داده های دینامیک را در نظر نمی گیرند . به صورت یک رویکرد تکمیلی ، محققین همچنین پروتکل های توزیعی برای تضمین صحت ذخیره سازی در سرورهای چندگانه پیشنهاد کردند . دوباره ، هیچ یک از این طرح های توزیعی آگاه از عملیات داده دینامیک نیست . در نتیجه ، کاربردپذیری انها در ذخیره سازی داده ابر می تواند محدود باشد .
در این مقاله ، ما متکی به طرح توزیعی انعطاف پذیر و موثر با پشتیبانی داده های دینامیک صریح برای تضمین کد صحیح در آماده سازی توزیع فایل برای ایجاد افزونی و تضمین قابلیت اطمینان داده ها هستیم . این ساختار ارتباط و ذخیره سازی را در مقایسه با روش های توزیع فایل متداول کاهش می دهد . با استفاده از مشخصه همسان با بررسی توزیعی داده های کدگذاری شده ، طرح ما به تضمین صحت ذخیره سازی و همچنین مکان یابی خطای داده ها دست یافت : در حالیکه تحریف داده ها در طول بررسی صحت ذخیره سازی فاش شود ، طرح ما می تواند تقریباً مکان یابی همزمان خطاهای داده را تضمین کند ، یعنی شناسایی سرور هایی که به درستی کار نمی کنند .
در این مقاله ، ما مشکل تضمین امنیت و اعتبار برای ذخیره سازی داده های ابر را تحت مدل ناسازگاری ذکر شده در بالا را بررسی کردیم . به ویژه ، ما به طراحی مکانیسم های کارآمد برای تایید داده های دینامیک و عملیات و دستیابی به اهداف زیر کمک کردیم : ۱ ) صحت ذخیره سازی : برای تضمین اینکه داده های کاربران به درستی ذخیره می شود و در همه ی زمان ها در تعامل با ابر می باشد . ۲ ) قابلیت اطمینان : برای افزایش دسترس پذیری داده ها در مقابل شکست های بنزانتین ، اصلاح داده های بد و حملات توطئه ای سرور ، یعنی به حداقل رساندن تاثیر به وجود آمده از خطاهای داده یا شکست های سرور . ۳)مکان یابی سریع خطای داده : برای مکان یابی موثر سرور دارای عیب فنی هنگامی که تحریف داده ها شناسایی می شود . ۴ ) پشتیبانی داده های دینامیک : برای حفظ سطح مشابه تضمین صحت ذخیره سازی حتی اگر کاربران فایل های داده هایشان را در ابر اصلاح یا حذف کنند . ۵) سبک وزن : کاربران را قادر می سازد تا صحت ذخیره سازی را با حداقل پردازش کنترل کنند .
د ) مقدمات و علامت گذاری ها
– F – فایل داده باید ذخیره شود . ما فرض می کنیم که F می تواند به عنوان ماتریس Mبردارهای داده هم اندازه علامت گذاری شود که هر کدام شامل بلوک های l است . بلوک های داده همگی به صورت عناصری در Galoris Field GF (2p) برای p=8 یا ۱۶ نمایش داده شود .
– A –ماتریس پراکندگی که برای کدگذاری رید سولومون به کار می رود .
– G – ماتریس فایل کدگذاری شده که شامل مجموعه ای از بردارهای n=m+k می باشد که هر کدام شامل بلوک های l است .
Fkey(.) – تابع شبه تصادفی (PRF ) که به صورت تعریف می شود .
key(.) φ – تبدیل شبه تصادفی ، که به صورت تعریف می شود .
Ver – یک مدل مجموعه عدیی با شاخصی برای بلوک های انفرادی ، که زمان بلوک های اصلاح شده را ثبت می کند . در ابتدا ما فرض می کنیم Ver برای کل بلوکهای داده ۰ است .
– Sverij – بنیادی برای PRF که بستگی به اسم فایل ، شاخص بلوک i ، موقعیت سرور j همچنین تعداد ورژن بلوک انتخابی ver دارد .
۳ – تضمین ذخیره سازی داده های ابر
در سیستم ذخیره سازی داده های ابر ، کاربران داده هایشان را در ابر ذخیره می کنند و بطور موضعی داده ها را تصرف نمی کنند . بنابراین ، صحت و در دسترس پذیری فایل های داده ذخیره شده در سرورهای ابر توزیعی باید گارانتی شود . یکی از مسائل کلیدی شناسایی موثر تحریف و اصلاح داده ها غیر مجاز می باشد . بعلاوه در مورد توزیعی هنگامی که چنین ناسازگاری به طور موفقیت آمیزی کشف می شود ، یافتن سروری که خطای داده دارد حائز اهمیت است زیرا می تواند اولین گام برای بهبود سریع خطاهای ذخیره سازی باشد .
برای اشاره کردن به این مشکلات ، طرح اصلی ما برای تضمین ذخیره سازی داده های ابر در این بخش ارائه شده است . بخش اول این فصل به بازنگری ابزارهای اولیه از تئوری کدگذاری اختصاص دارد که در طرح ما برای توزیع فایل در سرورهای ابر مورد نیاز است . سپس ، شاخص همسان معرفی می شود . تابع محاسبه شاخص که ما در نظر گرفتیم متعلق به خانواده تابع کل جهانی است ، که برای حفظ ویژگیهای همسان انتخاب می شود . که می تواند به طور کامل با تایید حک داده کدگذاری شده ترکیب شود . متعاقباً ، همچنین نشان داده می شود که چگونه پروتکل چالش – واکنش برای تایید صحت ذخیره سازی همچنین شناسایی سرورهایی که به درستی عمل نمی کنند به دست می آید . سرانجام ، این روند برای بازیابی فایل و بهبود خطا بر اساس کد تصحیح کننده ی حک به طور خلاصه توضیح داده می شود .
الف ) آماده سازی توزیع ( پراکندگی ) فایل
در ذخیره سازی داده های ابر ، ما متکی به این تکنیک برای پراکنده کردن فایل داده F به طور مازاد در مجموعه ای سرورهای توزیعی n=m+k هستیم . کدهای تصحیح کننده حک رید سولومون (m+k,k ) برای ایجاد بردارهای توازن مازاد k از بردارهای داده m به کار می رود که مانند روشی است که بردارهای داده اصلی m می تواند دوباره از هر m خارج از داده های m+k و بردارهای تعادل دوباره ساخته شود . با جاگذاری هر بردار m+k در سرور مختلف ، فایل داده های اصلی می تواند نقش هر سرور k از m+k بدون فقدان داده با فضای مازاد k/m را نگه دارد . برای پشتیبانی مداوم کارآمد I/O برای فایل اصلی ، طرح فایل ما سیستماتیک است ، یعنی بردارهای فایل داده m اصلاح نشده همراه با بردارهای توازن k در سرورهای مختلف m+k توزیع و پراکنده می شود .

تضمین امنیت ذخیره سازی داده ها در محاسبات ابری

پروژه تضمین امنیت ذخیره سازی داده ها در محاسبات ابری

پروژه تضمین امنیت ذخیره سازی داده ها در محاسبات ابری را آماده دانلود نمودیم.این پروژه در ۲۹ صفحه تنظیم شده است.

چکیده:
محاسبات ابری به عنوان معماری نسل بعدی شرکت IT برنامه ریزی شده است. در تقابل با راه حل های مرسوم، که سرویس های IT تحت کنترل فیزیکی، منطقی و پرسنل هستند، محاسبات ابری برنامه نرم افزار و پایگاههای داده را به مراکز داده های بزرگتر انتقال می دهد، که مدیریت داده ها و سرویس ها به طور کامل قابل اعتماد و موثق نیست. اگرچه، این نگرش بی نظیر، چالش های امنیتی بسیار جدیدی را مطرح می کند که به خوبی درک و شناخته نشده است. در این مقاله، ما بر امنیت ذخیره سازی داده های ابر تمرکز داریم، که همیشه جنبه ی مهمی از کیفیت سرویس بوده است.
برای تضمین صحت داده های کاربران در این ابر، ما یک طرح توزیعی انعطاف پذیر و موثر با دو ویژگی مهم را بر خلاف پیشینیان پیشنهاد کردیم. با استفاده از مشخصه همسان با تطبیق توزیعی حک داده های کدگذاری شده، طرح ما به ادغام تضمین صحت ذخیره سازی و موضعی سازی خطای داده دست یافتیم، یعنی شناسایی سرورهایی که به درستی کار نمی کنند. برخلاق اکثر تحقیقات قبلی، طرح جدید بیشتر عملیات دینامیک کارآمد و امن را بر بلوک های داده را پشتیبانی می کند که شامل: به روز رسانی داده ها ، حذف و الحاق. بررسی عملکرد و امنیت گسترده نشان می دهد که طرح پیشنهاد شده در مقابل شکست بیزانتین، حمله اصلاح داده های بد و حتی حملات توطئانه داده ها بسیار کارآمد و ارتجاعی است. 
 
فهرست مطالب:
چکیده
۱- مقدمه 
۲- توضیح مشکل 
الف) مدل سیستم 
ب) مدل ناسازگاری 
ج) اهداف طراحی
د) مقدمات و علامت گذاری ها
۳- تضمین ذخیره سازی داده های ابر 
الف) آماده سازی توزیع ( پراکندگی )  فایل 
ب) چالش محاسبات پیش بینی شده نشانه
ج) صحت تایید و مکان یابی خطا 
د) بازیابی فایل و بهبودی خطا 
۴- ایجاد پشتیبانی عملیات داده های دینامیک 
الف) عملیات به روز رسانی 
ب) عملیات حذف 
به همراه مقاله انگلیسی
تعداد صفحات نوع فایل قیمت
29 WORD 6,900 تومان

پروژه تضمین امنیت ذخیره سازی داده ها در محاسبات ابری



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها