دانلود جزوه کتاب نابرابری اجتماعی : دیدگاههای نظریه پردازان کلاسیک و معاصر

دانلود جزوه کتاب نابرابری اجتماعی : دیدگاههای نظریه پردازان کلاسیک و معاصر ادوارد جی. گرب، ترجمه محمد سیاهپوش و احمد رضا غروی زاد در قالب pdf با کیفیت بسیار خوب به صورت کامل به قیمت ۶۹۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

دانلود جزوه کتاب نابرابری اجتماعی

جزوه کتاب نابرابری اجتماعی

قسمتی از جزوه :

مقدمه
همانطور که راندال کالینز متذکر می شود، این امر نیز حقیقت دارد که پرسشهای اجتماعی بدیهی، ممکن است جوابهای روشن یا ساده نداشته باشند. در واقع، توان اصلی جامعه شناسی، در این است که می تواند در مشاهدات سطحی زندگی روزمره نفوذ کند و فرایندهای اجتماعی بنیادی مستتر در آن را آشکار سازد.
نابرابری یکی از مأنوس ترین حقایق زندگی اجتماعی است و حتی برای سطحی نگرترین ناظران، امری بدیهی است. در عین حال، نابرابری اجتماعی، مسأله ای نیست که به سادگی حل یا تبیین گردد. در عوض، این قلمرو، بحثهای طولانی و پیچیده ای را در مورد این پرسش برانگیخته است که آیا نابرابری در جوامع خوب است یا بد، طبیعی است یا طرح ریزی شده، پایدار است یا گذرا

شماری از برجسته ترین اندیشمندان اجتماعی در مورد خاستگاه ها و علل نابرابری اجتماعی و اینکه آیا برای از میان بردن آن باید تدبیری اندیشید یا باید آن را به حال خود رها کرد، به مناقشه پرداخته اند.

نابرابری اجتماعی به طور دقیق چیست؟ حتی این پرسش بسیار اساسی احتمالاً پاسخی که برای همه مورد قبول باشد، ندارد. اگرچه در اینکه نابرابری به موضوع هایی همچون شکاف بین پولداران و فقرا یا تفاوت میان فرادستان و فرودستان توجه دارد، توافق نظر وجود دارد. با وجود این، نابرابری اجتماعی به طور کلّی تر به تفاوتهایی میان افراد (یا جایگاههایی که به صورت اجتماعی تعریف شده است و آنها را اشغال کرده اند) اشاره می کند، که بر نحوۀ زندگی آنها، به ویژه بر حقوق و فرصتها و پاداشها و امتیازاتی که از آن برخوردارند، تأثیر دارد.

در اینجا، مهمترین تفاوتها، تفاوتهایی هستند که به معنی اجتماعی کلمه، ساختاری شده اند، تفاوتهایی که جزء لاینفک کنش متقابل و مستمر افراد هستند. لذا، در میان تفاوتهای بی شماری که افراد دارند- از قد گرفته تا وزن یا رنگ چشم
یا اندازۀ کفش- فقط زیرمجموعۀ محدودی از این تفاوتها باعث می شوند که روابط نابرابر میان مردم به وجود آید و تعداد قلیل تری از این تفاوتها الگوهای ساخت یافته ۱ای ایجاد می کنند که در طول زمان و مکانهای مختلف کمابیش پایدار باقی می ماند.

بنیانهای اصلی نابرابری در جامعه چه هستند، یعنی تفاوتهای عمدۀ بین افراد، که بر حقوق و فرصتها و پاداشها و امتیازات آنها تأثیر می گذارد، کدامند. پاسخی که همگان در آن اتفاق نظر داشته باشند در دست نیست. به دلایل گوناگون، دشواریها و پیچیدگیهایی در پاسخ به این پرسش به وجود می آید.

جهت دانلود جزوه کتاب نابرابری اجتماعی : دیدگاههای نظریه پردازان کلاسیک و معاصر از فرم زیر اقدام نمایید.

نوع فایل قیمت
pdf 6,900 تومان

دانلود جزوه کتاب نابرابری اجتماعی : دیدگاههای نظریه پردازان کلاسیک و معاصر



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها