نمونه سوالات بازاریاب فنی و حرفه ای با جواب
دانلود کاملترین مجموعه آموزشی نمونه سوالات بازاریاب فنی و حرفه ای با پاسخنامه با کیفیت بسیار عالی شامل مهمترین سوالات آزمونهای دوره های گذشته به قیمت ۹۹۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
چند مورد از نمونه سوالات بازاریاب فنی و حرفه ای
❓ …………… یک محصول جایگاهی است که آن در فکر مشتریان نسبت به مارکهای رقیب دارد.
۱) قسمت ۲) موضع ۳) خصیصه ۴) وضعیت استفاده
❓ به فرایند دستهبندی مشتریان به گروههایی با نیازها، خواستهها و ویژگیهای یکسان میگویند.
۱) تقسیم بازار ۲) تجزیه و تحلیل بازار ۳) تمرکز بر بازار ۴) انتخاب بازار
❓ کدام عبارت زیر درست است؟
۱) بازاریابی تفکیکی موجب کاهش هزینهها میشود.
۲) در بازاریابی متمرکز تولیدکننده برای هر بخش بازار یک نوع کالا تولید و ارائه میکند.
۳) شرکت وقتی از بازاریابی متمرکز استفاده میکند که محدودیتی در منابع در دسترس ندارد.
۴) شرکتهای نوبنیاد با منابع محدود معمولاً از استراتژی بازاریابی متمرکز استفاده میکنند.
❓ مراحل تشکیلدهنده برنامه بازاریابی (Marketing Plan) شامل ……………
۱) تجزیه و تحلیل موقعیت، استراتژی، طرح، برنامه، پیادهسازی
۲) اهداف، دیدگاهها، استراتژی، برنامه اجرایی، کنترل
۳) تجزیه و تحلیل موقعیت، اهداف، استراتژیها، تاکتیکها، بودجهبندی، کنترل
۴) استراتژی، برنامه عملیاتی، تحلیل محیطی، بازخور، اعمال اصلاحی
❓در جایی که پنج محصول الف، ب، ج، د و ﻫ در بازار موجود است، مصرفکنندگانی که رفتار خریدشان «الف ب ب الف الف ب» است، چه نامیده میشود؟
۱) بیوفا ۲) بسیار وفادار
۳) وفادار بیثبات ۴) وفادار نسبی و موقت
❓ در تقسیمبندی بازار چه اقداماتی باید صورت گیرد تا مطلوبیت و مفید بودن آن به حداکثر برسد؟
۱) ارزشیابی قسمتهای بازار، انتخاب قسمت بازار، ویژگی بازار
۲) بازاریابی بیتفاوت، بازاریابی متفاوت، پوشش کامل بازار
۳) مرحله آمادگی خرید، طرز تلقی و برخورد، وضعیت وفاداری مشتری نسبت به کالا
۴) تشخیص گروههای مختلف تشکیل دهنده بازار و ایجاد آمیخته بازاریابی برای هر گروه، بنابراین، تعیین موقعیت محصول انتخاب بخش در این فرایند مهم و الزامی است.
❓ سبک زندگی، تحصیلات، مزایای مورد انتظار و تراکم جمعیت به ترتیب مربوط به کدام یک از متغیرهای اصلی تقسیم بازار است؟ ۱) شخصیتی، روان تشریحی، رفتاری، جغرافیایی
۲) شخصیتی، جمیعت شناختی، اقتصادی، تراکم جمعیت
۳) جمعیت شناختی، روان تشریحی، رفتاری، جغرافیایی
۴) روان تشریحی، جمعیت شناختی، رفتاری، جغرافیایی
❓ گروه مورد نظر (Target Group) همان ……………
۱) گروههای مرجع هستند.
۲) گروهی هستند که تولید برای آنها انجام میشود.
۳) گروههای سیاسی هستند.
۴) گروههای فرهنگی، اجتماعی هستند.
❓ عواملی که در تعیین بازار هدف (مشتریان) به ما کمک میکنند، عبارتاند از:
۱) عوامل درآمدی، جمعیتی و شناخت ابعاد رفتاری مصرفکننده
۲) شناخت عوامل رفتار فردی
۳) درآمد سرانه و پسانداز
۴) GNP و رفتار گروهی
❓ اگر سازمان در هر خرده بازاری برای عرضه چند محصول از برنامههای بازاریابی مختلف استفاده کند، از بازاریابی …………… استفاده کرده است.
۱) ترکیبی ۲) تفکیکی ۳) تمرکزی ۴) یکسان
❓ نوعی بازاریابی که در آن شرکت برای هر قسمت بازار، کالایی متناسب با همان قسمت، تولید و عرضه میکند؟
۱) بازاریابی غیر تفکییک ۲) بازاریابی تمرکزی
۳) بازاریابی تفکیکی ۴) بازاریابی رابطهمند
❓ تمرکز بازاریابی …………… بر این اساس که در نیازهای مشتریان چه چیزهایی مشترک است تا اینکه چه چیزهایی متمایز است.
۱) متمایز ۲) غیر تفکیکی ۳) تمرکزی ۴) تفکیکی
❓ تحت بازاریابی …………… یک شرکت یا چند قسمت را هدف قرار داده و آمیختههای بازاریابی مجزایی برای هر کدام مهای میکند.
۱) غیر تفکیکی ۲) جهانی ۳) تفکیکی ۴) تمرکزی
جهت دانلود نمونه سوالات بازاریاب فنی و حرفه ای از فرم زیر اقدام نمایید.
نوع فایل | قیمت |
---|---|
9,900 تومان |