پرسشنامه بدبینی سازمانی

دانلود پرسشنامه بدبینی سازمانی در قالب ورد با کیفیت بسیار خوب و استاندارد در ۵ صفحه به قیمت ۶۹۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

پرسشنامه بدبینی سازمانی جیمز

این بسته طلایی شامل پرسشنامه استاندارد،امتیازبندی،تفسیر و روایی – پایایی پرسشنامه می باشد.

توضیحات کامل پرسشنامه بدبینی سازمانی

معرفی پرسشنامه
پرسشنامه استاندارد بدبینی سازمانی (Dean et al (1998), Brandes, et al., (1999) and Kalağan (2009

تعریف مفهومی متغیر پرسشنامه
بدبینی سازمانی: بدبینی سازمانی اشاره می کند به وجود احساسی منفی در بین افراد، که ثابت شده اثراتی منفی از قبیل، نارضایتی، اختلال، ناامیدی در مورد سازمان و همچنین همکاران در مکان های کاری را موجب می شود (دین و همکاران،۱۹۹۸).

تعریف عملیاتی متغیر پرسشنامه
در این پژوهش منظور از بدبینی سازمانی نمره ای است که پاسخ دهنده گان به سوالات ۱۳ گویه ای پرسشنامه بدبینی سازمانی می دهند.

مولفه های پرسشنامه و پرسشنامه:
این پرسشنامه دارای ۱۳ سوال و سه مؤلفه می باشد که در زیر به ترتیب به آنها اشاره می کنیم:
۱) بعد عاطفی ۴ سوال(۱ تا ۴)
۲) بعد شناختی ۵ سوال(۵ تا ۹)
۳) بعد رفتاری ۴ سوال(۱۰ تا ۱۳)

به دو طریق می توان از تحلیل این پرسشنامه استفاده کرد :
A. تحلیل بر اساس مولفه های پرسشنامه
B. تحلیل بر اساس میزان نمره به دست آمده

تحلیل بر اساس مولفه های پرسشنامه
به این ترتیب که ابتدا پرسشنامه ها را بین جامعه خود تقسیم و پس از تکمیل پرسشنامه ها داده ها را وارد نرم افزار اس پی اس اس کنید. البته قبل از وارد کردن داده ها شما باید پرسشنامه را در نرم افزار اس پی اس اس تعریف کنید و سپس شروع به وارد کردن داده ها کنید.
چگونگی کار را برای شفافیت بیشتر به صورت مرحله به مرحله توضیح می دهیم

مرحله اول. وارد کردن اطلاعات تمامی سوالات پرسشنامه ( دقت کنید که شما باید بر اساس طیف لیکرت عمل کنید .

مرحله دوم. پس از وارد کردن داده های همه سوالات، سوالات مربوط به هر مولفه را کمپیوت(compute) کنید. مثلا اگر مولفه اول X و سوالات آن ۱ تا ۷ است شما باید سوالات ۱ تا ۷ را compute کنید تا مولفه x ایجاد شود.
به همین ترتیب همه مولفه ها را ایجاد کنید و پس از این کار در نهایت شما باید همه مولفه ها که ایجاد کردید را با هم compute کنید تا این بار متغیر اصلی تحقیق به وجود بیاید که به طور مثال متغیر مدیریت دانش یا … است.

مرحله سوم. حالا شما هم مولفه ها را به وجود آورده اید و هم متغیر اصلی تحقیق را؛ حالا می توانید از گزینه آنالیز هر آزمونی که می خواهید برای این پرسشنامه( متغیر) بگیرید.
مثلا می توانید آزمون توصیفی( میانگین، انحراف استاندارد، واریانس) یا می توانید آزمون همبستگی را با یک متغیر دیگر بگیرید.

  • نمره گذاری پرسشنامه:
کاملاً موافقم موافقم نه موافق

نه مخالف

مخالف کاملاً مخالف
۵ ۴ ۳ ۲ ۱
  • تحلیل ( تفسیر) بر اساس میزان نمره پرسشنامه

بر اساس این روش از تحلیل شما نمره ­های به دست آمده را  جمع کرده و سپس بر اساس جدول زیر قضاوت کنید.توجه داشته باشید میزان امتیاز های زیر برای یک پرسشنامه است در صورتی که به طور مثال شما ۱۰ پرسشنامه داشته باشید باید امتیاز های زیر را ضربدر ۱۰ کنید

مثال: حد پایین نمرات پرسشنامه به طریق زیر بدست آمده است

تعداد سوالات پرسشنامه * ۱ = حد پایین نمره

حد پایین نمره  حد متوسط نمرات حد بالای نمرات
۱۳ ۳۲ ۶۵

امتیازات خود را از ۱۵ عبارت فوق با یکدیگر جمع نمایید. حداقل امتیاز ممکن ۱۵ و حداکثر ۱۰۵ خواهد بود.

نمره بین  ۱۳ تا ۲۲  :  میزان بدبینی سازمانی افراد در حد پایینی می باشد.

نمره بین ۲۲ تا  ۴۴ : میزان بدبینی سازمانی افراد در حد متوسطی می باشد.

نمره بالاتر از ۴۴  : میزان بدبینی سازمانی افراد در حد بالایی می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه

روایی ابزار جمع آوری داده ها

 اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد که ما فکر می کنیم( سرمد و همکاران،۱۳۹۰). در پژوهش دین و همکاران (۲۰۱۴) روایی پرسشنامه توسط متخصصان تأیید شده است.

 پایایی ابزارهای جمع آوری داده ها

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد یعنی  اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد( سرمد و همکاران،۱۳۹۰).  در پژوهش دین و همکاران (۱۹۹۸) پایایی پرسشنامه به روش آلفای کرونباخ ۸۲/ درصد ذکر شده است.

نام متغیر میزان آلفای کرونباخ
بدبینی سازمانی ۸۲/۰

جهت دانلود پرسشنامه بدبینی سازمانی از فرم زیر اقدام نمایید.

نوع فایل قیمت
pdf 6,900 تومان

پرسشنامه بدبینی سازمانی



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها