جزوه کتاب تئوری و تکنولوژی ساخت قطعات نیمه هادی

دانلود جزوه کتاب تئوری و تکنولوژی ساخت قطعات نیمه هادی با بهترین کیفیت استاد فرامرز حسین بابایی در قالب pdf در ۵۹۲ صفحه به قیمت ۶۹۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

جزوه تئوری و تکنولوژی ساخت قطعات نیمه هادی

جزوه تئوری و تکنولوژی ساخت قطعات نیمه هادی

این جزوه شامل فصل های زیر می باشد :

فصل اول : ساختار جامدات

فصل دوم : سیلیکون از معدن تا صنعت الکترونیک

فصل سوم : رشد بلور

فصل چهارم : آماده سازی ویفر

فصل پنجم : اکسیداسیون

فصل ششم : زدایش

فصل هفتم : فرایند نفوذ

فصل هشتم : کاشت یون

فصل نهم : لیتو گرافی کلاسیک

فصل دهم : لیتو گرافی پیشرفته

فصل یازدهم : فلز کاری

فصل دوازدهم : بسته بندی

فصل سیزدهم : اتاق تمیز

فصل چهار دهم : ارزیابی فرایند ها و قطعات

قسمتی از فصل دوم این جزوه :

یکی از ویژگی‌های مهم سیلیکون فراوانی آن در سطح کره زمین است به طوری که می‌توان گفت در همه جا می باشد ولی درصد خلوص آن متفاوت می باشد. به این دلیل ماده خام آن خیلی ارزان است یکی دیگر از ویژگی‌های آن درصد خلوص بالای ماده خام آن می باشد در ایران بهترین معدن آن با درصد خلوص بالای ۹۹٫۸% در خوی آذربایجان غربی قرار دارد بهترین ماده خام آن در معدن هر کیلوگرم ۰٫۰۱ $هزینه دارد که در ادامه هزینه جابجایی به آن اضافه می شود.

سیلیکونی که در الکترونیک استفاده می شود با نام electronic grade_si به کار می رود که با درصد خلوص بالای پنج رقم نه (یعنی ۹۹٫۹۹۹) است که مثلا قیمت هر کیلوگرم شش رقم نه آن برابر $۲۰۰۰ می باشد پس صنعت و اقتصاد عظیمی پشت سر سیلیکون قرار دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

ماده خام معدنی

ماده خام آن sio2 می باشد هم si و هم sio2 هر دو در الکترونیک کاربرد دارند به این صورت که در کنار کاربرد si به صورت نیمه هادی نیاز به عایقی همچون sio2 هست که تشکیل ادوات الکترونیکی را بدهند باید توجه داشت که سیلیکات ها جزء رادیکال ها هستند هیچ ماده معدنی در دنیا به درجه خلوص بالای sio2 نمی باشد همان طور که گفته شد بهترین معدن آن در ایران در خوی می باشد و معدن های خوب دیگر دنیا در اروپای شرقی و آمریکا می باشد.

البته این را باید گفت که قیمت و ارزش آن را میزان ناخالصی آهن تعیین می کند یعنی هر جه قدر ناخالصی آهن آن کم باشد قیمتش بالا می رود چون جدا کردن ناخالصی آهن آن از سیلیکون سخت و هزینه بر است از این جهت بهترین معدن آن در اروپای شرقی در کشور لهستان می باشد و اگر شیشه ای که از سیلیکون می‌سازند آهنش بیشتر باشد رنگ شیشه به سمت سبزی می رود در شروع کار بعد از استخراج آن از معدن آن را با دستگاه‌های آسیاب مخصوصی خرد می‌کنند که هزینه بالایی دارد چون پی در پی دستگاه آسیاب خرده می‌شود.

جهت دانلود جزوه کتاب تئوری و تکنولوژی ساخت قطعات نیمه هادی از فرم زیر اقدام نمایید.

نوع فایل قیمت
pdf 6,900 تومان

جزوه کتاب تئوری و تکنولوژی ساخت قطعات نیمه هادی



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.
اشتراک در
اطلاع از

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها