پایان نامه تاثیر شبکه های اجتماعی در بازاریابی

پایان نامه تاثیر شبکه های اجتماعی در بازاریابی – دانلود کاملترین پایان نامه با موضوع تاثیر شبکه های اجتماعی بر بازاریابی در قالب ورد با بهترین کیفیت در ۱۰۵ صفحه به قیمت ۱۴۹۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

توضیحات کامل پایان نامه تاثیر شبکه های اجتماعی در بازاریابی

مقدمه – پایان نامه تاثیر شبکه های اجتماعی در بازاریابی

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی شامل فعالیتهایی است در راستای توسعه ارتباطات طولانی مدت و مقرون به صرفه بین سازمان‌ها و مشتریان آن، به منظور ایجاد سود متقابل برای هر دو طرف از طرفی حفظ و تقویت مداوم رابطه با مشتری تنها مسیر یک طرفه‌ای است که سازمان های خدماتی در استفاده از استراتژی‌های تدافعی و افزایش حفظ مشتریان کنونی خود باید از آن عبور کنند  (گودرزی , ۱۳۸۲).اینک بخش خدمات دستخوش تغییراتی است که پیش تر در تاریخ خود تجربه نکرده است.

این تغییرات هم بر ساختار صنعت و هم ماهیت رقابت تأثیر شگرف داشته است. جای تعجب نیست که، در این محیط متلاطم با تغییرات شتابنده، موسسات مجبور شده‌اند شیوه واکنش خود را نسبت به بازار تغییر دهند، به طوری که کمتر روی محصولات و بیشتر به مشتریان و روابط متمرکز شوند و به جای دیدی کوتاه مدت، دیدی بلند مدت را در پیش گیرند(هریسون[۱]،۲۰۰۱).

شدت رقابت و پیچیدگی آن، بسیاری از سازمانها را ناگزیر از پذیرش جهان بینی جدید مفهوم بازاریابی، یعنی “بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی ” نموده است و به جای استراتژی‌های تهاجمی‌ بازاریابی، آنها را بسوی استراتژی‌های دفاعی بازاریابی سوق می‌دهد. با توجه به موارد ذکر شده و اهمیت شبکه های اجتماعی و فراگیر شدن آنها و نقش آنها در بازاریابی در این پژوهش قصد داریم تا به  بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی بر بازاریابی(مورد مطالعه شرکت دی جی کالا، در خصوص فروش تلفن همراه و لوازم جانبی)انجام می پذیرد.

پایان نامه تاثیر شبکه های اجتماعی در بازاریابی

بیان مساله – پایان نامه تاثیر شبکه های اجتماعی در بازاریابی

مردم بسیاری در سنین مختلف و از روه های اجتماعی متفاوت و از فاصله های بسیار دور در دنیای واقعی، در رسانه های اجتماعی کنار هم آمده اند. همچنین مدارس، انجمن های خیریه، شرکت های دولتی، برندهای تجاری و… سعی می کنند در رسانه های اجتماعی حضور پیدا کنند و برای خود مشتریان وفاداری به دست آورند. بنابراین نقش رسانه های اجتماعی در گرد هم آوردن مشتریان موجود و بالقوه برای ایجاد محیطی که پیوند بین مشتری و برند را مستحکم نماید و راه های جدیدی را برای پرورش این رابطه ارائه دهد بسیار پررنگ تر شده است (جلیلیان و میجانی, ۱۳۹۰).

رسانه اجتماعی یعنی خدمات آنلاینی که متنهای غیرمتمرکز ایجاد شده توسط کاربران را فراهم میکند)شامل ویرایش یا برچسب زدن( تعامل اجتماعی، عضویت آزاد یا عمومی. در تعریف ما اتاقهای بحث همگانی، ویکی های همگانی، جوامع آزاد آنلاین )شبکه های اجتماعی( گروه های دانلود عمومی و… در این مجموعه قرار می گیرند. ایمیل های شرکتهای خصوصی و مقاله های خبری شرکتی در این تعریف نمیگنجند، زیرا که غیر عمومی هستند و یا تحت کنترل متمرکز میباشند (الگشیمر و هرمن[۱]، ۲۰۰۵).

رسانه اجتماعی یک گروه از برنامه های کاربردی بر اساس اینترنت است که بر روی پایه های ایدئولوژ یک و فن آوری وب ساخته شده است، و اجازه میدهد تا   محتوای ایجاد شده توسط کاربر ایجاد و تبادل گردد  (کاپلان[۲]، ۲۰۱۰). که آن را به عنوان فن آوری های آنلاین و شیوه های که مردم از آن برای به اشتراک گذاشتن دانش و نظرات استفاده میکنند تعریف کرده اند این تعریف نیز توسط رینگلد  (۱۹۹۳) حمایت شده بود  که ادعا کرد رسانه اجتماعی به تراکم اجتماعی که از شبکه پدیدار میشود زمانی که مردم به اندازه کافی بحث های طولانی، با احساسات انسانی کافی، به شکل شبکه ای از روابط شخصی در فضای مجازی است را ادامه میدهند. مهمترین چیزی که اعضای چنین جوامعی با هم تقسیم میکنند ایجاد معنا و گفتگو درباره آن است(الگشیمر و هرمن، ۲۰۰۵).

محققان بسیاری برای دستیابی به ابعاد و عوامل شکل دهنده چنین جوامعی این موضوع را به صورت عملی و مفهومی مورد بررسی قرار دادند (گرانتیز[۳]، ۱۹۹۶).  بنابراین با پیدایش تکنولوژیهای نو ظهور )اینترنت و رسانه اجتماعی) برای کسب و کارها و مشتریان الزامی ست که راه هایی بیابند تا از مزایای تکنولوژی و جامعه برندی بهره ببرند. بازاریابان بسیار مشتاقند درباره جوامع برندی بیشتر بدانند، آنها را تسهیل کرده و سازماندهی کنند (مک الکساندر و شوتن[۴]، ۲۰۰۲).

پایه‌های اصلی جهان بینی بازاریابی از ﻃﺮﻳﻖﺷﺒﻜﻪ‌های اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ  بر مفهومی‌قرار دارد که اولین بار توسط لئونارد بری[۵] مطرح شد و توسط دیگر صاحبنظران گسترش یافت.دیدگاه بازاریابی مرهون تلاش‌های کریستوفر[۶]، پاینی وبالانتین[۷] است که در گسترش قلمرو و حوزه مبانی تئوریک آن کوشش چشم گیری داشتند (مهدویی فرد, ۱۳۹۳). دیدگاه آنها مبنی به نکات ذیل است :

تأکید به ارتباط بین مشتریان و عرضه کنندگان که ایجاد رابطه را به جای معامله مورد توجه قرار می‌دهد.

دیدگاه بازاریابی از ﻃﺮﻳﻖﺷﺒﻜﻪ‌های اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ  بر حداکثر سازی ارزش مشتریان و همچنین بخش‌های ویژه‌ای از مشتریان متمرکز است.

استراتژی‌های بازاریابی از ﻃﺮﻳﻖ ﺷﺒﻜﻪ‌های اﺟﺘﻤﺎعی به توسعه و تقویت روابط قوی با مشتریان و عرضه کنندگان، بازارهای حاصل از مشتریان توصیه شده ، بازارهای حاصل از تأثیر افراد با نفوذ و بازارهای جذب نیروی انسانی و بازار داخلی که – درون سازمان است – معطوف می‌باشد.
کیفیت، ارائه خدمات به مشتری و بازاریابی، هرچند که غالبا به طور مجزا مدیریت می‌شوند ارتباط نزدیکی با هم دارند. دیدگاه بازاریابی از ﻃﺮﻳﻖ ﺷﺒﻜﻪ‌های اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ بین این سه عنصر انسجام و یکپارچگی برقرار می‌کند.

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی شامل فعالیتهایی است در راستای توسعه ارتباطات طولانی مدت و مقرون به صرفه بین سازمان‌ها و مشتریان آن، به منظور ایجاد سود متقابل برای هر دو طرف.

مطلب مرتبط
دانلود پایان نامه تاثیر شبکه های اجتماعی بر بازاریابی
ادامه مطلب

ضرورت و اهمیت تحقیق – پایان نامه تاثیر شبکه های اجتماعی در بازاریابی

رسانه های اجتماعی اثرات مثبتی بر متغیرهای مربوط به بازاریابی و محصول دارد عوامی مانند روابط مشتری/محصول، مشتری/برند، مشتری/شرکت و مشتری/سایر مشتریان دارد، که به نوبه خود اثرات مثبتی بر بازاریابی شرکت دارد. بحث مستمر و در حال پیشرفتی درباره فعالیت های بازاریابی و شرکتها در رسانه های اجتماعی وجود دارد. برخی از محققان بر این عقیده اند که رسانه های اجتماعی فرصت منحصر به فردی را برای شرکتها فراهم می کنند تا روابط خود را با مشتریان پرورش دهند، در حالی که سایرین عقیده شان بر عکس این قضیه است

فلیپ کاتلر بازاریابی رابطه مند را این گونه تعریف می کند: بازاریابی عبارتست از ایجاد، حفظ و تقویت رابطه قوی با مشتریان و سایر گروههای ذینفع.
به طور کلی، گمسون (۱۹۹۹) عنوان کرده است :
ارتباطات به دو طرف نیاز دارد که با یکدیگر تماس دارند.” به عنوان مثال، اساس و پایه ارتباطات بازاریابی بین ارائه دهنده (خدمت) و یک مشتری است. گرونوس (۲۰۰۰)، معتقد است زمانی یک ارتباط توسعه می‌یابد که با همه مشتریان یا در نهایت با مهمترین مشتریان تماس برقرار شود و تعاملات باشند.

فهرست مطالب – پایان نامه تاثیر شبکه های اجتماعی در بازاریابی

چکیده ۱
فصل اول.. ۲
۲-۱-مقدمه. ۳
۲-۲-بیان مساله. ۳
۱-۳ – ضرورت و اهمیت تحقیق: ۵
۱-۴-اهداف تحقیق.. ۶
۱-۵-مدل و فرضیات تحقیق.. ۶
۱-۵-سوالات تحقیق.. ۷
۱-۶-محدوده تحقیق.. ۷
۱-۶-۱-محدوده موضوعی تحقیق.. ۷
۱-۶-۱- محدوده زمانی تحقیق.. ۷
۱-۶-۲- محدوده مکانی تحقیق.. ۷
۱-۹-تعريف واژه‌ها: ۸
۱-۹-۱-تعریف مفهومی واژه ها ۸
۱-۹-۲-تعریف عملیاتی.. ۸

پایان نامه تاثیر شبکه های اجتماعی در بازاریابی

فصل دوم. ۱۰
۲-۱-مقدمه. ۱۱
۲-۲-شبکه های اجتماعی.. ۱۱
۲-۲-۱-رسانه‌های اجتماعی و شبکه های اجتماعی چه هستند؟. ۱۱
۲-۳-تولد شبکه‌ های اجتماعی.. ۱۲
۲-۴-شبکه‏ های عمومی و تخصصی.. ۱۳
۲-۵-تغییر مفاهیم تولید و توزیع رسانه‌ای.. ۱۴
۲-۶-ویژگی‌های رسانه‌های اجتماعی.. ۱۵
۲-۷-تاریخچه شبکه های اجتماعی.. ۱۶
۲-۸-تغییر در کاربرد شبکه های اجتماعی.. ۱۸
۲-۹-انواع رسانه‌های اجتماعی.. ۲۰
۲-۹-۱-شبکه‌های اجتماعی.. ۲۰
۲-۹-۲-وبلاگ‌ها ۲۱
۲-۹-۳-ویکی‌ها ۲۲
۲-۹-۴-پادکست‌ها ۲۲
۲-۹-۵-فروم‌ها ۲۳
۲-۹-۶-کامیونیتی‌های محتوایی.. ۲۴
۲-۹-۷-میکروبلاگ‌ها ۲۵
۲-۱۰-شبکه‌های اجتماعی و تاثیر آنها بر بازاریابی.. ۲۶
۲-۱۰-۱-قدرت اعتبار ۲۶
۲-۱۰-۲-وسوسه عناصر مجازی.. ۲۷
۲-۱۱-مزایای استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی.. ۲۹
۲-۱۲-نقش رسانه و شبکه های اجتماعی در بازاریابی.. ۳۲
۲-۱۲-۱-رسانه های اجتماعی برای مقاصد تجاری.. ۳۴
۲-۱۲-۲-رسانه های اجتماعی، ابزاری برای بازاریابی.. ۳۵
۲-۱۳-مزایای بازاریابی با شبکه های اجتماعی.. ۳۶
۲-۱۴-چشم انداز رسانه های اجتماعی.. ۳۷
۲-۱۵- بازاريابي.. ۳۷
۲-۱۵-۱-تعاریف و مفهوم بازاریابی.. ۳۷
۲-۱۶- فرآيند و عملکرد بازاريابي.. ۳۹
۲-۱۷- اجزا و عوامل بازاريابي.. ۴۰
۲-۱۸- مدل هاي بازاريابي.. ۴۲
۲-۱۸-۱-مدل تاهير راشيد. ۴۲
۲-۱۸-۲-مدل مورگان وهانت… ۴۵
۲-۱۸-۳-مدل من سو و اسپيس…. ۴۹
۲-۱۹- تفاوت بازاريابي تجاري و بازاريابي اجتماعي.. ۴۹
۲-۲۰- آميزه بازاريابي.. ۵۱
۲-۲۱-عوامل موثر بر بازاريابي از ﻃﺮﻳﻖﺷﺒﻜﻪ‌هاي اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ.. ۵۳
۲-۲۲-ده نكته كليدي در بازاريابي اجتماعي.. ۵۳
۲-۲۳-مراحل انجام يك برنامه بازاريابي اجتماعي.. ۵۶
۲-۲۴-پیشینه تحقیق.. ۵۹
۲-۲۴-۱-پیشینه داخلی.. ۵۹
۲-۲۴-۲-پیشینه خارجی.. ۶۲

پایان نامه تاثیر شبکه های اجتماعی در بازاریابی

فصل سوم. ۶۴
۳-۱ مقدمه: ۶۵
۳-۲ نوع و روش پژوهش : ۶۵
۳-۳- فرآيند انجام پژوهش…. ۶۵
۳-۴- جامعه آماري و نمونه آماري.. ۶۶
۳-۴-۱- جامعه آماري.. ۶۶
۳-۴-۲- حجم نمونه. ۶۶
۳-۵-روشهای جمع آوری اطلاعات.. ۶۷
۳-۵-۱ – روش کتابخانه ای: ۶۷
۳-۵-۲ – جستجو از طریق منابع الکترونیک: ۶۷
۳-۵-۳ – مطالعه میدانی: ۶۷
۳-۶- روایی و پایایی پرسشنامه ها: ۶۸
۳-۶-۱ روایی.. ۶۸
۳-۶-۲ پایایی پرسشنامه ها ۶۹
۳-۷- روش تجزيه و تحليل دادهها ۷۰

پایان نامه تاثیر شبکه های اجتماعی در بازاریابی

فصل چهارم. ۷۱
۴-۱- مقدمه: ۷۲
۴-۲- آمار توصیفی.. ۷۲
۴-۲-۱- شناسايي مشخصات فردي خریداران گوشی تلفن همراه ۷۲
۴-۲-۱-۱- بررسی وضعیت از نظر شاخص جنسیت: ۷۳
۴-۲-۱-۲- بررسی جامعه آماری از نظر شغل: ۷۴
۴-۲-۱-۳- بررسی جامعه آماری از نظر شاخص مدرک تحصیلات: ۷۵
۴-۲-۱-۴- بررسی جامعه آماری از نظر سن: ۷۶
۴ -۳-آزمون قابلیت اعتماد پرسش نامه مورد استفاده در تحقیق.. ۷۷
۴-۴-تجزیه و تحلیل سوالات تحقیق: ۷۸
۴-۴-۱-بررسی سوال اول:آیا تبلیغات آنلاین بر بازاریابی است؟. ۷۸
۴-۴-۲- بررسی سوال دوم:آیا بررسی جوامع آنلاین بر بازاریابی است؟. ۷۹
۴-۴-۳- بررسی فرضیه سوم: آیا بررسی تبلیغات دهان به دهان آنلاین بر بازاریابی تاثیر گذار است؟. ۷۹
۴-۴-۴- بررسی سوال اصلی: آیا شبکه های اجتماعی بر بازاریابی تاثیر گذار است؟. ۸۰

پایان نامه تاثیر شبکه های اجتماعی در بازاریابی

فصل پنجم. ۸۱
۵-۱- مقدمه. ۸۲
۵-۲-خلاصه ایی از چگونگی انجام پژوهش: ۸۲
۵-۳ مروري مختصر بر مسئله و هدف تحقيق.. ۸۲
۵-۴ – نتایج تحقیق و ارائه پیشنهادت بر اساس نتیجه هر یک از فرضیات.. ۸۴
۵-۴-۱- بررسی نتیجه سوال اول پژوهش: آیا تبلیغات آنلاین بر بازاریابی . ۸۴
۵-۴-۲- بررسی نتیجه سوال دوم:آیا بررسی جوامع آنلاین بر بازاریابی ۸۴
۵-۴-۳- بررسی نتیجه سوال سوم پژوهش: آیا بررسی تبلیغات دهان به دهان آنلاین بر بازاریابی ۸۵
۵-۵- مقایسیه نتایج تحقیق با نتایج تحقیقات پیشین.. ۸۵
۵-۶- محدودیت های تحقیق.. ۸۶
۵-۷- پیشنهادات برای تحقیقات آتی.. ۸۷
منابع و ماخذ. ۸۸
پرسشنامه. ۹۱
خروجی های نرم افزار ۹۳
چکیده انگلیسی.. ۹۶

جهت دانلود پایان نامه تاثیر شبکه های اجتماعی در بازاریابی از فرم زیر اقدام نمایید.

نوع فایلقیمت
word14,900 تومان

پایان نامه تاثیر شبکه های اجتماعی در بازاریابی



لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *